Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاپیتان علی فراهانی خلبان بالگرد نیروی هوافضای سپاه که موفق به یافتن لاشه هواپیمای ای تی آر آسمان شده است، گفت: صبح امروز وارد منطقه مورد نظر شدیم و از زمانی که گشت زنی را شروع کردیم یک ساعت بعد موقعیت سقوط هواپیما را پیدا کردیم و آن را گزارش دادیم.

او با بیان اینکه موقعیت سقوط در مسیر پروازی هواپیما قرار داشت اظهار داشت: این هواپیما دقیقا به نوک قله برخورد کرده بود ولی نمی دانیم چرا ارتفاع آن کم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در ابتدا لکه ای دیدیم و بعد هم تعدادی از قطعات هواپیما را مشاهده کردیم که درنهایت تایید شد محل برخورد بوده است.

فراهانی ادامه داد: ارتفاع هواپیمای ای تی آر که در موقعیت بالای چهار هزار متری لاشه آن پیدا شد در حالت عادی باید تا دو هزار پا بالاتر از این می بود ولی احتمالا اتفاقی افتاده که ارتفاع هواپیما کم شده است.

او خاطرنشان کرد: اگر ۵۰ متر بالاتر بود می توانست قله را رد کند ولی ممکن است جریان هوا هواپیما را به پایین کشانده باشد البته تا زمانی که جعبه سیاه پیدا نشود علت وقوع حادثه مشخص نخواهد شد.

خلبان بالگرد اظهار داشت: چیزی از هواپیما باقی نمانده بود و لاشه آن خیلی ریز شده بود ارتفاع هلی کوپتر را کم کردیم و توانستیم قطعاتی بیابیم که متعلق به بدنه هواپیما است.

به گفته فراهانی احتمال زنده ماندن سرنشینان پس از برخورد وجود نداشته است.

منبع: مهر

401

سقوط هواپیما هواپیما هواپیمای ای تی آر هلی کوپتر

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۵۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه بالاتر با توجه بیشتر به شنا

علی جبلی ملی پوش شنا ایران در گفت و گو با خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان مازندران گفت: شناگران ایرانی با کمترین حمایت‌ها به افتخارات زیادی دست پیدا کردند و قطعا با توجه بیشتر، جایگاه‌های بالاتری را نیز کسب می‌کنیم.

او با بیان اینکه بیشتر هیات‌های شنای استان‌ها حتی یک استخر هم ندارند، افزود: فدراسیون شنا و هیات‌های استانی در حد توان خودشان از ما ورزشکاران حمایت می‌کنند اما تجهیزات و زیر ساخت کاملی در اختیار نداریم که بتوانیم سطح تمرینات را بالا ببریم.

جبلی با انتقاد از تبعیض بین فوتبال و دیگر رشته‌های ورزشی، گفت: نسبت به فوتبالیست‌ها خیلی جایگاه ما شناگران متفاوت است.

او افزود: تمرکز ما باید روی تمرین باشد تا بتوانیم نتایج خوبی را کسب کنیم، اما بعضی اوقات درگیری‌های مالی تمام زندگی و ورزش ما را بهم می‌ریزد.

جبلی گفت:‌ای کاش تمام ورزش‌ها را با یک چشم نگاه می‌کردند و تمام ورزشکاران در یک سطح بودند. در رشته شنا در بازی‌های المپیک و آسیایی مدال‌های زیادی توزیع می‌شود و اگر به آن توجه شود، نتیجه بسیار عالی خواهیم داشت.

او افزود: نمی‌گویم که فقط به ورزش ما توجه شود ولی خیلی ساده می‌توان نتیجه گرفت که اگر رشته‌ای با حمایت اندک می‌تواند، سه ورودی مسابقات جهانی را بدست بیاورد، قطعا اگر به ورزشکارانش توجه بیشتری کنیم، مدال‌های رنگارنگی هم از آن به دست می‌آید.

ملی پوش شنا در پایان خواستار توجه و استعدادیابی به استان‌های ساحلی داشت و گفت: در شهر‌های مختلف کشور مخصوصا در شهر‌های ساحلی ایران، استعداد‌های نابی در رشته شنا وجود دارد که با کمی حمایت و برنامه ریزی صحیح می‌شود آینده خیلی خوبی را در شنا ایران شاهد باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تمجید فیلسوف اهل‌سنت از سیلی ایران به اسرائیل
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • ایران ۳ - ۰ کویت/ گزارش زنده
  • تصاویر جادویی از رعد و برق در ارتفاع بالا از نمای کابین خلبان هواپیما (فیلم)
  • پرسپولیس ۷۹ پله بالاتر از استقلال در رده بندی جهان! + عکس
  • پرسپولیس 79 پله بالاتر از استقلال در فوتبال جهان!
  • جایگاه بالاتر با توجه بیشتر به شنا
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • مقایسه شبکه 5 جی با 5.5G
  • سرعت هواپیما‌های مسافربری در هر مرحله از پرواز چقدر است؟