Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - ایرنا‌ - مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز سه شنبه با حضور قشرهای مختلف مردم، مسئولان، روحانیان و فضلای حوزه علمیه در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که برخی شخصیت ها و مسئولان از جمله آیت الله فاضل لنکرانی و سردار مجتبایی فرماندهی نیروی انتطامی قم از شرکت کنندگان آن بودند، امام جمعه موقت کاشان پیروی محض از ولایت را از ویژگی های دخت نبی مکرم اسلام دانست، و اظهار داشت: حضرت زهرا(س) هیچ گاه دست از پشتیبانی امیرالمومنین (ع) بر نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام والمسلمین علی احتشام با بیان اینکه آن بانوی گرامی اسلام حرکت در مسیر ولایت را بهترین اعمال دانسته و بواسطه برخورداری از بصیرت به بهترین شکل ممکن این راه را برای خود انتخاب کرد، افزود: در زمانی که خانه آن حضرت مورد هجوم دشمنان اسلام قرار گرفت، صدیقه کبری با توجه به آگاهی کاملی که از حوادث و اتفاق های در شرف وقوع داشت جهت حفظ جان نخستین پیشوای شیعیان برای باز کردن درب خانه و رویارویی با کسانی که با پررویی و بی حیایی به خانه علی آمده و قصد جان آن امام همام را کرده بودند، به پشت درب خانه رفت.
حضرت فاطمه(س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز 20 جمادی الثانی در مکه و در خانه حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام و حضرت خدیجه(س) به دنیا آمد.
حضرت فاطمه زهرا(س) در حالی که از عمر مبارکش 18 سال بیشتر نمی گذشت، بر اثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان، به روایتی در 13 جمادی الاول سال 11 هجری قمری و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال 11 هجری قمری به شهادت رسید.
7403/ 6133/

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۵۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور

حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی عراقی در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی استان قم حضور یافت و با اهدای گل به کارکنان این فرماندهی حمایت و قدردانی خود را از اقدام پلیس در اجرای طرح نور عفاف و حجاب اعلام کرد.

وی در این مراسم با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی به کارکنان فرماندهی انتظامی استان، لباس پلیس را لباس امنیت و آرامش دانست و گفت: حفظ امنیت در ابعاد مختلف در صدر وظایف و مسئولیت‌های نظامی اسلامی است و پلیس یکی از بازوان تأمین این هدف است.

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم ورود پلیس به موضوع عفاف و حجاب را در راستای حفظ امنیت مردم به ویژه بانوان ارزیابی کرد و گفت: فراجا با توجه به مأموریت ذاتی خود طرح نور عفاف و حجاب را اجرایی کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی عفاف و حجاب را مسئولیتی همگانی دانست و با اشاره به برنامه‌های دشمنان برای ضربه زدن به مبانی اعتقادی مردم از طریق ترویج بی حجابی گفت: یکی از وظایف مهم فرماندهی انتظامی این است که جریان‌های انحرافی و خطرناک این حوزه را با کار هوشمندانه اطلاعاتی و امنیتی، شناسایی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • تصاویر تازه دفتر رهبر انقلاب از حمله به اسرائیل
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم