Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > مازندران - علی نبیان که در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان، سخن می گفت بر ضرورت استفاده از الگوی کشت مناسب در جهت حفظ منابع آب استان تاکید کرد و یاد آور شد: برای مدیریت منابع آب باید برنامه ریزی اصولی داشت.

به گزارش خبرانلاین از ساری ،  معاون هماهنگي امور عمراني استاندار مازندران در جلسه شوراي حفاظت منابع آب استان، ضمن تسليت ايام فاطميه و سالروز شهادت بي بي دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س)، با اشاره به ضرورت حفاظت از منابع آب بدليل تنگناهای ناشی از افزایش جمعیت و فشار بر اين منابع، ياد آور شد: مازندران داراي سه منطقه آبي در شرق، ميان بند و غرب است و بايد پايش دقيقي از منابع آب و سفره هاي آب زير زميني استان صورت گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبيان با تاكيد بر اين كه براي مديريت منابع آب بايد برنامه ريزي اصولي داشت، تصريح كرد: مديريت يكپارچه منابع آب از ضروريات است و در اين راستا همه دستگاه هاي متولي بايد با اتحاد و همدلي و با دوري از بخشي نگري، نقش شان را بدرستي ايفا نمايند.

وي با بيان اين كه مباحث نظري اين بخش بايد به صورت همه جانبه به مرحله اجرا درآيد و خدمت رساني به مردم در اين حوزه تسريع شود، گفت: تامين آب مورد نياز مردم استان در بخش هاي مختلف از وظايف اصلي ماست.

معاون استاندار با اشاره به حجم بالاي حضور گردشگر در تعطيلات ايام نوروز پيش رو در سراسر استان، اظهار داشت: تامين آب شرب مورد نياز در اين ايام نيز از جمله مسايل مهمي است كه بايد در دستور و برنامه كاري اين حوزه قرار گيرد.

وي با تاكيد بر ضرورت استفاده از الگوي كشت مناسب در جهت حفظ منابع آب، ياد آور شد: بهره مندی از پسآب فاضلاب، الگویی موفق در مدیریت بهینه مصرف است و بايد در آبیاری فضای سبز از آن بهره گيري شود.

نبيان با اشاره به اين كه بيان مشكلات منابع آب بايد همراه با ارايه راهبردهاي جبران كمبود اين منابع از سوي دستگاه هاي متولي باشد، تاكيد كرد: نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های کشاوری با استفاده از ابزار تشویقی دستگاه های متولی به جد دنبال شود.

در آغاز اين جلسه محمد ابراهيم يخكشي، مدير عامل آب منطقه اي مازندران، گزارشي از منابع آب استان، كمبودها و برنامه هاي صيانت از منابع آب استان ارايه نمود.

 

46

کلید واژه‌ها : استان مازندران - کم آبی - خشکسالی - حمل و نقل عمومی - کمیسیون کشاورزی و امور آب مجلس -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۶۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌کارگیری ۱۸ تانکر آبرسان در ایام نوروز

مدیرعامل آب وفاضلاب مازندران، گفت: نهضت آبرسانی در تعطیلات نوروزی هم ادامه دارد و ۱۸ دستگاه تانکر آبرسانی در مازندران در نظر گرفته شد تا در تعطیلات نوروزی آبرسانی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، بهزاد برارزاده با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ایام نوروز برای آبرسانی، اظهار داشت: 18 دستگاه تانکر سیار آبرسان در ایام نوروز در حالت آماده باش قرار دارند.

وی با بیان اینکه تانکرهای سیار به ظرفیت 1512 متر مکعب در طول ایام نوروز آماده آبرسانی به مناطق مختلف استان هستند، افزود: سه دستگاه آب بسته‌بندی در شرق، مرکز و غرب استان به منظور استفاده در مواقع ضروری مستقر شد.

مدیرعامل آبفا مازندران به تشکیل و تجهیز تیم‌های واکنش سریع در سطح اشاره و تصریح کرد: 3 تیم 24 نفره با هدف کسب اطمینان از انجام خدمات‌رسانی به موقع آماده خدمت هستند.

برارزاده افزود: انبار مدیریت بحران شرکت آبفا نیز به اقلام و وسایل ضروری و مورد نیاز تجهیز شد.

وی ادامه داد: بررسی و کنترل روزانه منابع تامین، مخازن ذخیره و شبکه های توزیع و تاسیسات و گندزدایی آب شرب در سطح استان انجام شده و همکاران مرکز 122 نیز در ایام تعطیلات نوروز  بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به تماس‌های مردمی هستند.

مدیرعامل آب وفاضلاب مازندران از آماده با همکاران حوزه برق و انرژی، استقرار کشیک نگهبانان و اپراتور تاسیسات در تمامی اماکن و تاسیسات به منظور ارتقای سطح حفاظت فیزیکی خبر داد و گفت: استفاده از مخازن قابل حمل، نصب شعارهای مدیریت مصرف در قالب بروشور و بنر در مبادی ورودی شهرها از اطلاع رسانی‌های انجام شده ایام نوروز است.

وی گفت: کشیک‌های اداری و عملیاتی در ستاد و شهرستان‌ها برای پاسخگویی شبانه روزی به هموطنان و مسافران نوروزی تشکیل شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه جامع منابع انسانی تهیه و مشخص شود
  • هر روز بر آنارشیسم حمل و نقلی اضافه می‌شود/ برنامه‌ریزی ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی+فیلم
  • هر روز بر آنارشیسم حمل و نقلی اضافه می‌شود/برنامه ریزی ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی+فیلم
  • شاخص‌های اقتصادی بیانگر جهت‌گیری صحیح فعالیت‌های دولت در کردستان است 
  • انجام ۳ سفر رییس جمهور به کردستان بیانگر توجه دولت به استان است
  • بهره‌برداری ۳۶۰ هزارمیلیاردریال پروژه درسفر رئیس جمهور به کردستان
  • مدیریت بهتری را در ستاد سفر شهر اصفهان شاهد هستیم
  • مدیریت بهتری در ستاد سفر شهر اصفهان شاهد هستیم
  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان باید اهداف دولت سیزدهم را محقق کند  
  • به‌کارگیری ۱۸ تانکر آبرسان در ایام نوروز