Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@21:50:53 GMT

اگر حضرت علی(ع) نبود برای حضرت زهرا(س) کفوی نبود

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۰۶۴۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛مشهدی بافان در این جلسه گفت: فضایل و کمالات حضرت زهرا سلام الله علیها، مانند فضایل سایر معصومان است چون آن حضرت دختر خاتم پیامبران است که برای تولدش رسول خدا چنین بشارت داده شد: «انا اعطیناک الکوثر: مابرای تو خیرفراوان عطا کردیم» برای درک مقام معنوی و فضایل آن حضرت کافی است که روایات رسیده از پیامبر اکرم صل الله علیه و اله را از خاطر بگذرانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه بهترین زنان دو عالم است، افضل از همه بانوان جهان از مقام عصمت کبری برخوردار بود، و از هر حیث نسبت به بانوان جهان برتری و الگوی زنان بعد از خود است «فاطمه سیدة زنان عالمین است»
وی در ادامه افزود:چنانکه در روایات فراوان آمده است، حضرت زهرا تنها بانویی بود که در شأن همسری امیرمؤمنان بود و اگر علی نبود برای زهرا کفوی نبود، این روایت و روایتهای دیگری که در منابع حدیثی درباره مقام و فضیلت حضرت زهرا آمده است همه نشانگر این است که این بانو فضایل و مقام معنوی و علمی بسیار بالایی داشت. از نظر علمی در حدّی بود که سایر ائمه در آن درجه قرار داشتند، اگر آن بانو هم کفوی غیر از علی نداشت این حقیقت بیانگر عظمت علمی حضرت زهرا(س) است.
وی همچنین اذعان کرد:از امام صادق علیه السلام نقل شده که سؤال فرمود: آیا میدانید تفسیر کلمه «فاطمه» چیست؟ راوی گوید: خیر مولایم مرا به تفسیر آن آگاه فرمایید. فرمود یعنی که شرّ و بدی در وجود او راهی ندارد و اگر برای همسری این بزرگوار علی نبود تا قیامت کسی همشأن ایشان نمیشدمقام علمی آن حضرت نیز چونان علی(ع) بعد از پیامبر سرآمد تمام بشریت است اگرچه عرصه را به آن حضرت به قدری تنگ نمودند که اندکی پس از پدر مهربانش دنیا را ترک کرد و با پهلوی شکسته به حضور پدرش شتافت.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: تنش‌های منطقه ریشه در اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل دارد 

"ممتاز زهرا" در جریان کنفرانس خبری هفتگی خود امروز در اسلام‌آباد گفت: پاکستان نگاه رو به جلو به سفر آتی دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران دارد و ما مصمم به میزبانی گرم از مهمان محترم خود هستیم.

وی افزود: ما تاریخ و برنامه‌های سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان را متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

ممتاز زهرا درخصوص اوضاع منطقه گفت: ما خواستار تنش‌زدایی فوری در خاورمیانه و اقدام موثر جامعه جهانی برای توقف جنایات اسرائیل در غزه هستیم.

وی در پاسخ به پرسش‌هایی مرتبط با برخی گزارش‌ها درباره شنیدن صدای انفجار در ایران، افزود: ما در حال سنجش وضعیت هستیم و تنها در صورت دریافت اطلاعات روشن تر قادر به موضع گیری خواهیم بود.

ممتاز زهرا با یادآوری محکومیت تجاوز اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق از سوی پاکستان، گفت: اقدامات بی پروا و غیرمسئولانه اسرائیل به ویژه تجاوز به کنسولگری ایران تنش‌ها در منطقه را به اوج خود رسانده لذا ما خواستار تنش زدایی فوری هستیم.

وی تاکید کرد: پاکستان همچنین خواهان آتش بس فوری در غزه، توقف حملات اسرائیل، پایان محاصره نوار غزه و ارسال بی وقفه کمک‌های بشردوستانه برای مردم مظلوم غزه است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان خطاب به شورای امنیت سازمان ملل گفت که اعضای آن باید به مسوولیت خود پایبند باشند و اسرائیل را به دلیل تجاوزات در منطقه و نسل کشی فلسطینیان پاسخگو نمایند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نایب قهرمانی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بانوان کشور
  • پاکستان: تنش‌های منطقه ریشه در اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل دارد 
  • از کشف گازوئیل قاچاق در بوئین زهرا تا کشف ۲ تن چوب قاچاق در کلنجین
  • ترکیب تیم ملی بانوان کوراش جمهوری اسلامی ایران مشخص شد
  • قبرستان بقیع قدیم ‌ها این شکلی بود + ویدئو
  • برای تحقق شعار سال باید از انحصار و رانت‌های اقتصادی جلوگیری شود
  • ضرورت حمایت از کارآفرینان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت