Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود - هر سه گل پرسپولیس مقابل نسف قارشی روی حرکت تیمی و پاس‌های متوالی که از خط دفاع استارت خورد به ثمر رسید.

به گزارش وب‌سایت نود، در فوتبال هم «مد» وجود دارد. این سیستم‌ها و تاکتیک‌های بازی هستند که مد می‌شوند. یک زمان تیکی تاکا و پاس‌های کوتاه و متوالی مد است و یک زمان هم بازی دفاعی و اتوبوسی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیمی که بتواند قهرمان شود یا موفقیتی بدست بیاورد راحت‌تر می‌تواند سبک بازی‌اش را مد کند چون مربیان دیگر هم همان فرمول را تکرار می‌کنند تا شاید به همان نتیجه برسند. فرمولی که البته نیاز به ابزار لازم هم دارد. در ایران هم بعد از حضور کی‌روش، فوتبال دفاعی مد شد. مدی که استقلال خوزستان با پیروی از آن توانست یک قهرمانی هم بدست بیاورد. در میان این فراگیری بازی دفاعی اما بعضی از تیم‌ها بودند که همچنان از روش‌های سابق پیروی می‌کردند. روش مالکیت توپ و پاس. جالب است که تیم‌هایی این مدل بازی را انجام می‌دهند که مربیان خارجی دارند.

در این فصل پرسپولیس و استقلال و سپاهان تیم‌هایی بودند که بیشترین مالکیت توپ را در اختیار داشتند. تیم‌هایی با وجه تشابه حضور سرمربی خارجی روی نیمکت. در میان آنها پرسپولیس شرایط بهتری دارد. حضور سه ساله برانکو در پرسپولیس و جا انداختن تفکراتش در این تیم باعث شده تا این تیم با این سبک بازی برخلاف دو تیم دیگر شرایط بسیار خوبی در جدول داشته باشد. سبکی که حالا برانکو در آسیا هم آن را ادامه می‌دهد و بازیکنانش با اعتماد به نفس مقابل تیم‌های آسیایی هم تیکی‌تاکا بازی می‌کنند. اگرچه موفقیت در اولین قدم نمی‌تواند تضمینی برای ادامه راه باشد و شاید پرسپولیس خیلی زود به مشکل بربخورد اما سبک بازی شاگردان برانکو در اولین بازی جالب توجه است. پرسپولیس در این بازی سه گل به ثمر رساند. گل‌هایی که هر سه آنها از خط دفاع استارت خورد و با پاس‌کاری بین 8 تا 10 بازیکن تیم، به محوطه جریمه حریف و در نهایت تور دروازه رسید.

استارت گل اول پرسپولیس از خط دفاع و از محمد انصاری زده می‌شود. گل اول با 23 پاس به ثمر می‌رسد که بجز بیرانوند، هر ده بازیکن دیگر پرسپولیس در آن شرکت دارند. یک گل، با شرکت موثر و پاس‌کاری تمام بازیکنان تیم از دفاع تا حمله.

گل دوم هم از سیدجلال حسینی استارت زده می‌شود. 14 پاس متوالی و در نهایت هم علیپور و گل. این بار هم سیدجلال حسینی که شروع کننده گل است در پایان با پاس به صادق محرمی و پاس محرمی به علیپور در تکمیل این روند نقش دارد.

این لحظه استارت گل سوم پرسپولیس است. از ضربه اوتی که شجاع خلیل زاده از محوطه جریمه خودی پرتاب می‌کند. توپ با 15 پاس بدون تاثیر هیچ کدام از بازیکنان حریف به علیپور می‌رسد و او دروازه نسف قارشی را باز می‌کند.

نکته جالب این گل این است که محمد انصاری به عنوان اولین بازیکنی که اوت را دریافت و بازیسازی را آغاز می‌کند، خودش در نهایت در محوطه جریمه حریف پاس گل را به علیپور می‌دهد. 

شاید بتوان گفت که وضعیت تیم حریف هم در این که پرسپولیس توانسته در داخل زمین برنامه‌اش را با دقت و مو به مو اجرا کند نقش داشته است اما اعتماد به نفس بازیکنان پرسپولیس و نقش پررنگ تمام بازیکنان در اجرای سبک برانکو، می‌تواند هواداران این تیم را امیدوار کند که پرسپولیس در ادامه مسیر هم با تیکی تاکایش به موفقیت‌های بیشتری رسیده و بتواند تفکر فوتبال مالکانه را بیش از فوتبال دفاعی جا بیندازد.

 

نیلوفر کنگرانی

 

30388

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارت جام تختی در غیاب ستاره های تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی از صبح امروز پنجشنبه۶ اردیبهشت ماه در سالن شهرک نفت اهواز در حال برگزاری است.
حسن رنگرز سرمربی تیم ملی و برخی از اعضای کادرفنی در سالن حاضر هستند و مسابقات را زیر نظر گرفته اند، اما این رویداد تاثیری در چرخه انتخابی تیم ملی برای رقابت های المپیک و مسابقات جهانی غیرالمپیکی 2024 نخواهد داشت. 


نفرات راه یافته به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: 
پیام احمدی _ حسین بیژنی
مهدی احدی _ محمد حسیوند

۶۳ کیلوگرم: 
عارف محمدی _ کارن اصلانیان(ارمنستان)
رضا بهمنی _ محمد مهدی کشتکار

۷۲ کیلوگرم: 
دانیال سهرابی _ شانت خاچاطریان(ارمنستان)
رضا ساکی _ علی دارابی کورای

۸۲ کیلوگرم: 
شاهین بداغی مفرد _ جمال اسماعیلی
عباس مهدی زاده _ اشکان سعادتی فر

۹۷ کیلوگرم: 
شایان حبیب زارع _ علی عابدی
امیررضا اکبری _ هایک خلویان(ارمنستان)

دیدار های نیمه نهایی از ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد و در نهایت قهرمانان 5 وزن نخست امشب معرفی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک (عکس)
  • آنالیز یک تغییر: کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر
  • استارت جام تختی در غیاب ستاره های تیم ملی
  • مطهری: این یک استارت دوباره است
  • «لولوی» حسن یزدانی پیدا شد!
  • برزگر: به‌راحتی می‌شد تیلور را شکست داد 
  • برزگر: مردم در المپیک از کشتی مدال می‌خواهند/ به‌راحتی می‌شد تیلور را شکست داد 
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • تمسخر گسترده الهلال: حریف ده نفره نشود، نمی‌توانید!