Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش گفت: آموزش دانش‌آموزان در طرح دادرس، راهکار کاهش تلفات جانی در حوادث است. 

ذبیح‌الله تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ششمین دوره المپیاد آماده طرح دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) در شهرستان زنجان با حضور تیم‌های دانش‌آموزی نواحی یک و دو زنجان و زنجانرود در محل پایگاه امداد و نجات هلال احمر شهر زنجان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مسئول ادامه داد: طرح دادرس از جمله برنامه‌های مشترکی است که طبق تفاهم‌نامه وزارتی بین آموزش و پرورش و هلال احمر برای آموزش مهارتهای امداد و نجات مثل احیای قلبی ـ ریوی، چادرزنی، حمل مصدوم، تخلیه اضطراری و ... برای دانش‌آموزان پایه‌های هشتم دوره اول متوسطه اجرا می‌شود. 

وی افزود: با توجه به وقوع زیاد حوادث طبیعی چون زلزله، سیل و ... در کشور ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان یکی از راهکارهای کاهش تلفات جانی و بالا بردن روحیه و مشارکت گروهی در هنگام وقوع این گونه حوادث است. 

تاراسی خاطرنشان کرد: در جامعه امروز احتمال اطلاع از وقوع خطر کم است و هر کس باید به نوعی برای مقابله با مخاطرات آمادگی داشته باشد. در همین راستا، طرح دادرس نیز با هدف توسعه و ترویج فرهنگ خودامدادی بین دانش‌آموزان اجرا می‌شود و دانش‌آموزان نقش نیروهای امدادی در مدارس را ایفا می‌کنند. 

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح دادرس، افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری در سطح مدارس است؛ در واقع دانش‌آموزان باید بیاموزند که در زمان وقوع حوادث، اولین اقدام، حفظ خونسردی و ایمنی خود و دومین اقدام کمک به حفظ ایمنی همکلاسی‌ها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در نطنز خسارت جانی نداشت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرماندار نطنز گفت: بارش‌های رگباری و نقطه‌ای در روستای صالح‌آباد با فاصله کم و شدت زیاد آغاز شد که به منجر به وقوع سیل شد.

محمد عباس ظریفی با بیان اینکه هیچ راهی مسدود نیست افزود: امروز بعد از وقوع بارش رگباری در بخش مرکزی شهرستان در برخی از نقاط روان آب‌ها جاری شدند و رودخانه‌های فصلی فعال شدند.


وی گفت: جمعیت هلال احمر، آتش‌نشانی، راهداری، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در وضعیت آماده‌باش هستند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ملکی: مورد مصدوم و تلفات جانی تا این لحظه نداشتیم
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • وقوع سیل در نطنز خسارت جانی نداشت
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت