Web Analytics Made Easy - Statcounter

وین - ایرنا - وزیر امور خارجه اتریش روز سه شنبه در بازدید از مقر سازمان ملل متحد در وین، ضمن دیدار با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و بررسی روند اجرای برجام، بر نقش کشورش در حل اختلافات جهانی با تقویت چندجانبه گرایی، تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، 'کارین کنایسل' در بازدید از مقر سازمان ملل متحد در وین، میزبانی اتریش از سازمان های بین المللی را سیاست امنیتی فعال دانست و تاکید کرد: دولت جدید اتریش بطور روشن و آشکار به تقویت چندجانبه گرایی موثر در چهارچوب سازمان ملل متحد، متعهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کنایسل در دیدار امروز از مقر سازمان ملل متحد در وین، با 'یوری فدوتوف' دبیر کل دفتر سازمان ملل متحد در این شهر و روسای چند نهاد وابسته به سازمان ملل متحد شامل 'یوکیا آمانو' مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، 'لاسینا زربو' دبیر اجرایی سازمان معاهده منع جامع آزمایش های هسته ای، 'لی یونگ' دبیرکل سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) و خانم 'سیمونتا دی پیپو' دبیر دفتر امور فضای ماورای جو (UNOOSA)، ملاقات و گفتگو کرد.
بنا بر بیانیه وزارت امور خارجه اتریش، کنایسل در دیدار با آمانو، روند کار آژانس، اجرای برجام و تلاش ها برای عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته ای را مورد بررسی قرار داد. وی گفت: اتریش نقش مهمی در رفع اختلافات جهانی از جمله در مذاکرات هسته ای ایران و توافق سال 2015 و همچنین در معاهده منع سلاح های هسته ای داشته است.
کنایسل در بازدید از مقر سازمان ملل متحد در وین تاکید کرد: دولت فدرال جدید اتریش بطور روشن و آشکار به برنامه تقویت چندجانبه گرایی در چهارچوب سازمان ملل متحد و نظم بین المللی مبتنی بر قوانین جهانی متعهد است و فعالیت های دفتر سازمان ملل متحد در وین از اهمیت زیادی برای حفظ نظم و امنیت بین المللی برخوردار است.
وی افزود: تقویت وین به عنوان مقر و میزبان سازمان های بین المللی همچنین سیاست فعال امنیتی در راستای منافع اتریش است.
به گزارش ایرنا، دفتر سازمان ملل متحد در وین (UNOV) یکی از چهار مقر این سازمان در کنار نیویورک، ژنو و نایروبی است که حمایت های اداری شامل برنامه ریزی کنفرانس ها و همچنین خدمات امنیتی و ایمنی به نهادها و برنامه های این سازمان ارائه می دهد. یوری فدوتوف دبیر کل دفتر سازمان ملل متحد در وین، نماینده آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان، در تعامل با کشور میزبان و همچنین هیات های دیپلماتیک مستقر در وین قرار دارد. دفتر مواد مخدر و جرایم (UNODC)، هیات بین المللی کنترل مواد مخدر (INCB)، دفتر امور فضای ماورای جو (UNOOSA)، کمیسیون قوانین تجاری بین المللی (UNCITRAL)، آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA)، سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO )، کمیسیون مقدماتی سازمان معاهده منع فراگیر آزمایش هسته ای (CTBTO)، دفتر کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد (UNHCR) و سازمان بین المللی مهاجرت (IOM)، برخی از نهادهای زیر نظر دفتر سازمان ملل متحد در وین هستند.
اروپام**1078**1486**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب حضور گروسی در ایران در رسانه‌های بین‌المللی

آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ایران پس از تنش‌های منطقه‌ای اخیر و حضور مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای سوژه گمانه‌زنی بعضی رسانه‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خبرگزاری چینی شینهوا نوشته است که محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی (منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای) را اعلام کرد. شینهوا همچنین به دیدار گروسی با وزیر خارجه کشور اشاره کرده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ابراز امیدواری کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نقش مستقلی در برنامه هسته‌ای تهران ایفا کند. رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از این برای شرکت در این کنفرانس و همچنین دیدار با مقامات ایرانی وارد ایران شد. محمد اسلامی ابراز امیدواری کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت تأثیر «نفوذ و فشارهای سیاسی» خارجی علیه برنامه هسته‌ای ایران قرار نگیرد.

او افزود: «همان‌طور که گزارش‌های آژانس گواهی می‌دهد، بازرسی از تأسیسات هسته‌ای ایران در سال گذشته ۲۲ درصد از بازرسی‌های جهانی آژانس را به خود اختصاص داده است در حالی که ظرفیت نصب شده این کشور ۳ درصد ظرفیت جهانی بوده است که در تاریخ بی‌سابقه بوده است.»

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از کارزار تبلیغاتی رسانه‌ای و جنگ روانی علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران انتقاد کرد و دسترسی جهانی به تأسیسات آن همان‌طور که در اساسنامه آن تصریح شده فراهم است که به همه کشورها اجازه استفاده از علم و فناوری هسته‌ای به شیوه‌ای عادلانه داده است.

اسلامی با بیان اینکه ایران نیز مانند بسیاری از کشورها، فناوری هسته‌ای خود را توسعه خواهد داد، گفت که سازمان انرژی اتمی برای تولید انرژی پاک و پایدار تلاش‌های سریعی برای برای این منظور انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد که سازمانش تولید ۲۰ هزار مگاوات برق از طریق انرژی هسته‌ای تا سال ۲۰۴۱ را در دستور کار خود قرار داده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که انتظار می‌رود گروسی در اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فناوری هسته‌ای ایران سخنرانی کند. گروسی آخرین بار در مارس ۲۰۲۳ به کشور سفر کرد و با مقامات ارشد از جمله رئیس جمهور ابراهیم رئیسی دیدار کرد.

به گفته این وبگاه خبری، تنش‌ها بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از زمان شکست توافق برجام بارها شعله‌ور شده است و تلاش‌های میانجی‌گری اتحادیه اروپا تاکنون برای بازگرداندن واشنگتن به توافق و هم برای وادار کردن تهران به پایبندی مجدد به مفاد توافق شکست خورده است. سال گذشته، ایران طی مذاکرات غیررسمی با ایالات متحده سرعت غنی‌سازی اورانیوم خود را کاهش داد، که به عنوان یک اقدام نمایش حسن نیت تلقی شد. بازدید گروسی فرصتی برای تبادل نگرانی‌های دو طرف فراهم خواهد کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ایران نوشته است که بازدید مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سایه تنش‌های شدید ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی در غزه رخ می‌دهد.

گروسی در ماه‌های گذشته چندین بار اظهارات غیرمسئولانه‌ای در خصوص برنامه‌ی هسته ایران کرده است، به‌خصوص اینکه آژانس نمی‌تواند تضمین کند ترکیب سانتریفیوژها در آبشار غنی‌سازی تغییری کرده‌اند یا نه و ایران به اندازه کافی اورانیوم غنی‌سازی داده که چندین بمب هسته‌ای بسازد.

گروسی در شبکه اجتماعی ایکس درباره دیدارش با حسین امیرعبداللهیان نوشت که وی «یک سری اقدامات عملی» برای احیای بیانیه مشترک سال گذشته، اعتمادسازی و افزایش شفافیت پیشنهاد داد. گروسی پس از سفر به اصفهان به وین بازمی‌گردد، جایی که قصد دارد اخبار جدیدی را در اختیار خبرنگاران قرار دهد.

در نخستین روز کنفرانس اصفهان، محمد اسلامی تاکید کرد که همکاری با آژانس و پایبندی به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای «در رأس سیاست‌ها و راهبرد جمهوری اسلامی است.»

آسوشیتدپرس در پایان با اشاره به عملیات وعده صادق و تلاش رژیم صهیونیستی برای پاسخ به آن در اصفهان نوشته است که برنامه تسلیحات هسته‌ای اسرائیل که به‌طور گسترده توسط کارشناسان شناخته شده است، مانع حمله ایران نشد. اکنون کارشناسان به‌طور فزاینده‌ای پیشنهاد می‌کنند که ایران ممکن است پس از یک حمله بزرگ به خاکش به دنبال ساخت بمب برود.

کد خبر 751295

دیگر خبرها

  • بازتعریف تعاملات آتی ایران و آژانس در اصفهان
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی
  • سند جدیدی در کار نیست/ معیار کار آژانس و ایران بیانیه مشترک است
  • نشست خبری گروسی و رئیس سازمان انرژی اتمی آغار شد
  • بررسی روند تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و آژانس در دیدار گروسی با اسلامی
  • بازتاب حضور گروسی در ایران در رسانه‌های بین‌المللی
  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • دیدار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با امیرعبداللهیان