Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سامان نیک اقبالیان فوق تخصص پیوند کبد در شیراز اظهار کرد: روش درمانی جدید رادیو امبولیزاسیون با استفاده از رادیو داروی اییتریوم که در کشور بومی سازی شده است، پس از آزمایش و تست به بدن بیمار سرطانی ۶۰ ساله تزریق شد.

وی اضافه کرد: این روش درمان برای بیماران مبتلا به سرطان‌های غیرقابل جراحی کبد (اولیه و متاستاتیک) کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فوق تخصص پیوند کبد بیان کرد: فناوری و تولید این دارو تنها محدود به کشور استرالیا بود و برای بیمار ۱۱۰ میلیون تومان هزینه داشت.

نیک اقبالیان تصریح کرد: رادیو داروی اییتریوم به علت تحریم دارویی ایران در اختیار بیماران کشورمان قرا نمی‌گرفت و شرایط بسیار سختی را برای آن‌ها به وجود آورده بود.

وی با بیان اینکه این داروی بومی سازی شده در مراحل آزمایش و تست نسبت به نمونه خارجی تاثیر گذاری بهتری داشته است، ادامه داد: هم اکنون در مراحل ابتدایی تولید این دارو، رایگان و در مراحل بعدی با هزینه کمتر از ۲۰ میلیون تومان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

این فوق تخصص پیوند کبد گفت: تیم پزشکی توانست با موفقیت این دارو را به بیمار تزریق کند.

انتهای پیام/ن

تزریق نخستین داروی بومی سازی شده سرطان در شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۸۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا چقدر به اورانیوم روسیه وابسته است؟ (+ اینفوگرافی)

اخیراً مجلس نمایندگان آمریکا ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه را تصویب کرده است. این لایحه باید در سنا نیز تصویب شود تا به قانون تبدیل گردد. اینفوگرافیک زیر، میزان وابستگی آمریکا به اورانیوم روسیه را بر اساس داده های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) به تصویر کشیده است.

تامین کنندگان اورانیوم غنی شده‌ی آمریکا

به گزارش روزیاتو، پس از حمله روسیه به اوکراین، آمریکا تحریم هایی را علیه نفت و گاز تولید شده در روسیه وضع کرد، اما همچنان اورانیوم غنی شده روسی را وارد می کند.

در حال حاضر، روسیه بزرگترین تامین کننده خارجی سوخت نیروگاه های هسته ای در ایالات متحده است. در سال ۲۰۲۲، روسیه حدود یک چهارم از اورانیوم غنی شده مورد استفاده برای تامین سوخت بیش از ۹۰ رآکتور تجاری آمریکا را تامین کرده است.

سو (SWU) در صنعت اورانیوم به معنای «واحد کار جداسازی» است و معیاری برای اندازه گیری مقدار کار لازم برای جداسازی ایزوتوپ های اورانیوم در فرایند غنی سازی می باشد.

بخش عمده باقیمانده اورانیوم از کشورهای اروپایی وارد می شود، در حالی که بخشی دیگر توسط یک کنسرسیوم بریتانیایی-هلندی-آلمانی به نام اورنکو که در ایالات متحده فعالیت می کند، تولید می گردد.

به همین ترتیب، نزدیک به یک دوجین کشور در سراسر جهان برای بیش از نیمی از اورانیوم غنی شده خود به روسیه وابسته هستند و بسیاری از آنها اعضای ناتو و متحدان اوکراین می باشند.

تنها در سال ۲۰۲۳، صنعت هسته ای آمریکا بیش از ۸۰۰ میلیون دلار به شرکت دولتی انرژی هسته ای روسیه، روس‌اتم (Rosatom)، و شرکت های زیرمجموعه سوخت آن پرداخت کرده است.

لازم به ذکر است که ۱۹ درصد از برق در ایالات متحده توسط نیروگاه های هسته ای تامین می شود.

وابستگی به سوخت های روسی به دهه ۱۹۹۰ باز می گردد، زمانی که ایالات متحده از ظرفیت های غنی سازی خود دست کشید و به جای آن به استفاده از ذخایر اورانیوم غنی شده دوران شوروی که به سوخت تبدیل شده بود، روی آورد.

در چارچوب لایحه جدید ممنوعیت واردات اورانیوم، دولت بایدن قصد دارد ۲.۲ میلیارد دلار برای گسترش تاسیسات غنی سازی اورانیوم در ایالات متحده اختصاص دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نکات مهم در مورد روزه‌داری بیماران دیابتی
  • آمریکا چقدر به اورانیوم روسیه وابسته است؟ (+ اینفوگرافی)
  • بومی‌سازی تولید شیرآلات صنعتی ضداسید در کرج
  • بومی‌سازی شیرآلات مقاوم به اسید برای کاربردهای صنعتی
  • بومی سازی تولید شیرهای صنعتی ضد اسیدی
  • تایید دارویی که می‌تواند کبد چرب را درمان کند
  • ایمن سازی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در بهبهان
  • کشف ۱۰۰ میلیارد ریال داروی قاچاق از یک داروخانه
  • نخستین پیروزی تیم ایران در جام ملت‌های گلبال
  • خبر خوش برای بیماران کبدی: آمریکا اولین داروی کبد چرب را تایید کرد