Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در اينکه برخي از تصاوير پس زمينه دسکتاپ زيبا هستند شکي نيست. اما در دوره اي هم زندگي مي کنيم که در آن هر چيزي در حال پيشرفت است. البته اين قضيه در مورد تصاوير پس زمينه دسکتاپ چندان صادق نيست.
مدت هاست که غبار يکنواختي روي شان نشسته و از آخرين باري که تغيير و تحولي بزرگ را شاهد بودند، زمان زيادي مي گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته حرفمان را اشتباه متوجه نشويد. نمي گوييم که تصاوير پس زمينه فعلي مشکل خاصي دارند. فقط کمي ساکن و بي روح هستند و ظاهرشان به مرور يکنواخت مي شود.
اما جالب است بدانيد که حالا مي شود به کمک يک سري اپ جالب، از ويديوها براي تصوير پس زمينه دسکتاپ نيز استفاده کرد. در ادامه مطلب به اين موضوع مي پردازيم و از دو روش قرار دادن ويديو به عنوان تصوير پس زمينه براي تان مي گوييم. پس در ادامه با بخش آموزش ديجياتو همراه باشيد.
1) براي ويندوز از PUSH Video Wallpaper استفاده کنيدخب مسلما بديهي است که به کمک اپ ها هر کاري آسان مي شود. فقط مشکل شان اين است که اغلب براي کاربران هزينه دارند و نمي توان به صورت رايگان از ويژگي هاي خوب شان بهره برد. همين اتفاق در مورد برنامه PUSH Video Wallpaper نيز صادق است.
اين اپليکيشن که به طور اختصاصي براي تبديل ويديو به والپيپر طراحي شده، در ازاي اينکه روند کار را ساده تر مي کند هزينه اي 10 دلاري هم براي کاربر به همراه مي آورد. با اين حال خوشبختانه توسعه دهندگان PUSH به کاربران شان اين اجازه را مي دهند که براي مدتي محدود، امکانات اين اپ را به صورت رايگان امتحان کنند.

از اين رو، مي توان از همين فرصت مختصر استفاده کرد و تصاوير پس زمينه جالبي از دل يک ويديو جذاب بيرون کشيد. براي اينکار، به سراغ لينکي برويد که در فوق به آن اشاره کرديم. سپس فايل PUSH را دانلود و نصب کنيد و در نهايت وارد پنجره آن شويد.
با ورود به پنجره اپ، بلافاصله تصوير پس زمينه دسکتاپ تان تغيير شکل مي دهد و روي نمايشگر، دمويي تکرار شونده از يک ويديو کليپ کوتاه نقش مي بندد. اما اين رويه بايد تغيير کند. پس وارد پنجره اپليکيشن بشويد و از آن جا براي پيدا کردن ويديو مورد نظر خود روي آيکون «+» کليک کنيد.

ويديوتان را که انتخاب کرديد نوبت به پخش آن مي رسد. براي اين کار نيز PUSH تمام ابزار مورد نياز را در اختيارتان قرار مي دهد. فقط کافيست از آن ها درست استفاده کنيد تا به چيزي که مي خواهيد برسيد.
2) با VLC تجديد ديدار کنيددومين روشي که مي توان به کمکش ويديوها را به والپيپرهايي متحرک تبديل کرد، استفاده از VLC يا همان مديا پلير قدرتمند و همه کاره روزهاي دور است. VLC هم کارآمد است و هم استفاده از امکانات خوبش هزينه اي براي کاربر در پي ندارد. فرقي هم نمي کند که ويندوز داشته باشيد يا مک. مهم اين است که شما مي توانيد از VLC روي هر سيستم عاملي استفاده کنيد و تصاوير پس زمينه جالب خود را به کمک آن بسازيد.
البته اگر از ورژن هاي قديمي VLC روي سيستم تان استفاده مي کنيد، بايد بگوييم که پيش از شروع بايد کمي در تنظيمات دست ببريد. اما خوشبختانه در اغلب ورژن هاي جديد نياز به انجام اين کارها هم نيست و خيلي راحت و سريع مي توانيد به چيزي که مي خواهيد برسيد.

اما ما مفصل به اين قضيه مي پردازيم و همه چيز را از ابتدا تا انتها براي تان توضيح مي دهيم. براي شروع مسير Tools > Preferences > Videos را دنبال کنيد و سپس به دنبال تنظيمات Output بگرديد. بلافاصله در منو کشويي روي DirectX (DirectDraw) video output کليک کنيد و در نهايت با کليک روي Save کارتان را به پايان برسانيد و پنجره VLC را ببنديد.
حالا به سراغ ويديو مورد نظرتان برويد و آن را از طريق VLC پخش کنيد. با بالا آمدن پنجره VLC، حين پخش شدن ويديو روي آن راست کليک کرده و از طريق مسير Video، گزينه DirectX Wallpaper را انتخاب کنيد. البته همان طور هم که پيش تر اشاره کرديم، در ورژن هاي اخير VLC فقط کافيست که روي ويديو خود راست کليک کرده و با انتخاب گزينه Set as wallpaper، آن را به تصوير پس زمينه زنده خود تبديل کنيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلس دانش سنتی محیط زیست کشور تدوین می‌شود

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه ۳۱ جلد کتاب در زمینه دانش بومی و سنتی استان‌های کشور تدوین می‌شود، گفت: اطلس دانش بومی کشور نیز از مجموع این کتاب‌ها نهایی و تدوین خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، نورالله مرادی امروز در همایش ملی دانش سنتی محیط زیست به میزبانی شهرکرد، اظهار داشت: تمدن ایرانی اسلامی از پیشینه بسیار خوبی در زمینه دانش بومی و سنتی برخوردار است.

وی با اشاره به تأکید دولت سیزدهم بر ویژگی‌های بومی مناطق مختلف کشور، عنوان کرد: همایش دانش سنتی در محیط زیست به همین منظور اجرایی شد، در این همایش که در استان چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است مقالات متعددی به دبیرخانه ارسال شد.

معاون آموزش و مشارکت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه 200 مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش سنتی در محیط زیست ارسال شد، عنوان کرد: تلاش‌های محققان نقطه شروعی برای تحقق توسعه پایدار خواهد شد.

مرادی با اشاره به اینکه 31 جلد کتاب در زمینه دانش بومی و سنتی استان‌های کشور تدوین می‌شود، مطرح کرد: اطلس دانش بومی کشور نیز از مجموع این کتاب‌ها نهایی و تدوین خواهد شد. همایش دانش سنتی در محیط زیست به صورت دوسالانه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تحقیق و پژوهش در زمینه دانش سنتی در محیط زیست بسیار محدود بوده است، خاطرنشان کرد: همایش ملی دانش سنتی در محیط زیست که از جمله موضوعات جدید است فرصت مناسبی برای گسترش و پژوهش در این مسئله می‌دهد.

نخستین همایش 2 روزه ملی دانش سنتی محیط‌ زیست 28 و 29 فروردین با حضور علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • واکاوی حمایت از مالکیت فکری ادبی و هنری
  • اطلس دانش سنتی محیط زیست کشور تدوین می‌شود
  • (ویدیو) کارشناس صدا و سیما: موشک‌ها و پهپاد‌ها زمینه‌ساز صلح هستند
  • کمک ۱۰۴ میلیارد تومانی برای آزادی زندانیان در رمضان
  • رد و بدل شدن پیام‌ها میان ایران و آمریکا در چه زمینه‌ ای بود؟
  • احداث زمین چمن مصنوعی در بهاباد
  • کارگروه‌های سرمایه‌گذاری در استان‌ها ایجاد می‌شود
  • تعاونی اشتغال و تولید در سازمان‌های فارس تشکیل می‌شود
  • در تامین ارز بازرگانی محدودیتی نداریم/ دلار حواله‌ای حدود ۴۱ هزار تومان
  • امید به آینده زمینه‌ساز سلامت و روان است