Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطالعه جدید نشان می دهد بخار ناشی از استعمال سیگارهای الکترونیکی خطر ابتلا به ذات الریه را افزایش می دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، تحقیقات پژوهشگران دانشگاه کوئین مری لندن نشان می دهد بخار ناشی از سیگارهای الکترونیکی موجب می شود باکتری های عامل ذات الریه به سلول های پوشش مجاری هوایی چسبیده و احتمال ابتلا به این بیماری تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافته ها همچنین نشان می دهد مصرف کنندگان سیگارهای الکترونیکی در مقایسه با سایر افراد در معرض ریسک بالاتر ابتلا به عفونت ریه قرار دارند.

تیم تحقیق به سرپرستی جاناتان گریگ، سه نوع آزمایش را انجام دادند.در یک آزمایش، سلول های پوشش بینی انسان در محیط آزمایشگاه در معرض سیگار الکترونیکی قرار گرفت؛ آزمایش دیگر شامل موش های بود که بخار سیگار را استنشاق کرده و سپس در معرض باکتری های پنوموکوک، علت اصلی ذات الریه، قرار گرفته بودند.

در آزمایش سوم، پوشش بینی ۱۱ استعمال کننده سیگار الکترونیکی با ۶ فرد غیرسیگاری مقایسه شد.

تیم تحقیق به افزایش شدید تعداد باکتری های چسبیده به سلول های مجاری هوا بعد از قرارگیری در معرض سیگار الکترونیکی پی برد.

به گفته گریگ، «برخی افراد به منظور ایمن بودن این نوع سیگارها یا برای ترک سیگار، از سیگارهای الکترونیکی استفاده می کنند، اما شواهد نشان می دهد استنشاق بخار این نوع سیگارها هم دارای عوارض جدی ای برای سلامت است.»

ماه گذشته هم در مطالعه ای دیگر مشخص شده بود که بخار این نوع سیگارها موجب افزایش ریسک سرطان می شود چراکه به DNA آسیب می رساند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ «سید یحیی نوبخت» با اشاره به بازگشت واحدهای بخار و گازی نیروگاه طرشت به مدار تولید گفت: با اجرای فرآیند تعمیرات بازدید مسیر‌های داغ (HGPI)  به دستور مرکز کنترل واحد گازی پس از طی مراحل راه‌اندازی وارد مدار و به شبکه سراسری متصل شد.

مدیرعامل نیروگاه طرشت بیان کرد: از جمله اقدامات انجام شده برای راه‎‏‌اندازی واحد‌ها می‌توان به آبگیری برج‌خنک‌کننده پس از حصول اطمینان از بسته بودن مسیر‌های تخلیه، استارت چاه‌های آب‌خام و هماهنگی برای باز شدن مسیر جهت تصفیه‌خانه، استارت سیستم اسمزمعکوس و آبگیری مخازن آب پرمیت، تست تمام سیستم‌های کنترلی اتاق‌های فرمان نیروگاه‌بخار و تست‌های پیش‌راه‌اندازی BFP, FDF, IDF و سایر تجهیزات‌ کمکی و استارت بویلر‌ها اشاره کرد.

گزارش از جاسم ثمری خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • فیلم/ پرورش عقرب بی‌بخار!
  • ویپ و خطراتی فراتر از آسیب به ریه و مغز
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه