Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@23:00:54 GMT

بهمن جان امدادگران را به خطر انداخت

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۰۹۷۱۱

بهمن جان امدادگران را به خطر انداخت

شرایط جوی و سختی مسیر انتقال پیکر قربانیان حادثه سقوط هواپیما را مشکل ساخته است.

«مرتضی سلیمی»، رئیس سازمان امداد و نجات در یک گفتگوی تلویزیونی در خصوص انتقال اجساد حادثه دیده هواپیمایی تهران- یاسوج گفت: از صبح فردا عملیات را با نیروهای بیشتر دنبال می کنیم. انتقال پیکرها کار سخت و دشواری است و جان امدادگران ما در کوهستان به دلیل بهمن هایی که در منطقه می آید در معرض تهدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سعی می کنیم آرامش را به خانواده های عزادار هدیه کرده و انتقال اجساد در سریع ترین زمان اتفاق بیفتد.

وی افزود: تدابیری برای انتقال اجساد از راه زمین نیز اندیشیده شده و با همکاری فدراسیون کوهنوردی، ۴ اسکی باز که از امدادگران جمعیت هم هستند در منطقه حضور دارند. همچنین مسیری را شناسایی کرده ایم که اگر انتقال پیکرها با بالگرد امکانپذیر نبود، هرچه سریعتر از راه زمینی، پیکرها را منتقل کنیم.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟ + تصاویر

به گزارش همشهری‌آنلاین، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور که از روز گذشته به پاکستان سفر کرده، قرار است پس از این سفر عازم سریلانکا شود.
یکی از اقدامات مهم رئیسی در این سفر افتتاح طرح چند منظوره «اومااویا» است که در جنوب شرقی سریلانکا و ۲۰۰ کیلومتری شرق کلمبو، پایتخت این کشور و در منطقه ای نسبتا محروم و خشک قرار دارد.
این پروژه عظیم و منحصر به فرد شامل ساخت «۲ سد»، «تونل انتقال آب» و «دو واحد نیروگاه زیرزمینی برق آبی هریک ۶۰ مگاوات (در مجموع ۱۲۰)» می شود.

تاریخ آغاز پروژه مارس ۲۰۱۰ میلادی و تاریخ اتمام آن پایان مارس ۲۰۲۴ میلادی است، طبق جدول زمان‌بندی تاریخ سنکرون واحد اول ۲۷ ژانویه ۲۰۲۴ و تاریخ سنکرون واحد دوم ۲۹ مارس ۲۰۲۴ تعریف شده، همچنین تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تامین آب مورد نیاز ۵۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پرباران به مناطق خشک جز اهداف این پروژه است.

اجرای این پروژه ظرفیت آب مازاد رودخانه‌های اومااویا و ماهاتوتیلااویا را به منطقه کم‌آب استان اووا منتقل کرده و انتقال سالیانه ۱۴۵ میلیون متر مکعب آب به مناطق کم بارش موجب توسعه و رونق کشاورزی در ۵۰۰۰ هکتار در مناطق پایین دست می شود.

دو واحد نیروگاه زیرزمینی ۶۰ مگاواتی در عمق ۷۵۰ متری زمین مجموعا به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات ایجاد خواهد شد و تونل اصلی بلند آبرسان پروژه به طول ۱۵.۳ کیلومتر آب سدها را به نیروگاه منتقل می کند.
همچنین خط انتقال برق فشار قوی ۱۳۲ کیلوولت به‌طول ۲۲.۷ کیلومتر که برق تولیدی نیروگاه اومااویا را به پست های برق مونراگله و بادوله متصل کرده و از این طریق به شبکه سراسری سریلانکا متصل می شود.

از ویژگی‌های مهم و منحصر به فرد پروژه اومااویا می‌توان به پراکنده و متنوع بودن اجزای طرح اشاره کرد همچنین باید گفت که این طرح یکی از بزرگترین پروژه های صادرات خدمات فنی و مهندسی خارج از کشور است، طول خطی پروژه ۲۴ کیلومتر و جاده ای بیش از ۴۰ کیلومتر بوده و یکی از بلندترین شفت‌های عمودی دنیا در نیروگاه‌های آبی به طول ۶۱۸ متر به قطر حفاری ۳.۲ متر پوشش فلزی شفت عمودی ۶۱۸ متری به وزن تقریبی ۱۰۰۰ تن به صورت معلق از بالا به پایین برای اولین بار در دنیاست، ضمن اینکه حفاری مکانیزه تونل بلند آبرسان با دو دستگاه TBM سپر دوبل بدون دسترسی میانی در شرایط بسیار سخت زمین شناسی با فشار آب بالا به طول ۱۵۳۰۰ متر است.

در خصوص سد پوهولپولا باید گفت که نوع سد RCC- بتن غلتکی به ارتفاع ۳۵ متر، طول تاج ۱۷۴ متر و حجم مخزن آن ۶۳۴ هزار متر مکعب است، سد دایرابا نیز از نوع RCC- بتن غلتکی به ارتفاع ۵۰متر، طول تاج ۱۶۵ متر و حجم مخزن ۹۷۰ هزار مترمکعب است.

کد خبر 846612 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و سریلانکا خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا
  • مردان متولد این ماه‌ها به سختی عاشق می‌شوند!
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟ + تصاویر
  • رهاسازی پیکر فرد فوت شده در اثر ریزش آوار توسط امدادگران هرمزگانی
  • مبارزه علیه آفت سن گندم در بهمن
  • شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان
  • تکمیل عملیات ساماندهی خیابان ۲۲ بهمن کاوه در اردیبهشت ۱۴۰۳
  • علت شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان اعلام شد