Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@13:25:40 GMT

«گل هميشه بهار» تب بر است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۱۱۸۵۰

«گل هميشه بهار» تب بر است

خبرگزاري آريا -

گل هميشه بهار يکي از فراوان ترين گياهان جهان به حساب مي آيد و بومي اروپا و آمريکاي شمالي است. در زمان قديم هندوها و عرب ها از اين گياه به عنوان دارو استفاده مي کردند. امروزه اين گياه به عنوان گل تزييني در غذاهاي متفاوت مورد مصرف قرار مي گيرد. در اين مطلب از «Ask.com» به چند خاصيت اين گياه اشاره مي شود که خواندن آن مي تواند جالب و آموزنده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


▪ اين گياه تب بر است.
▪ عصاره آن تاثير ضدسرطاني به ويژه در برابر سرطان خون، پوست، سينه، پروستات، ريه، لوزالمعده و روده بزرگ دارد.
▪ عصاره گل آن براي معالجه گزيدگي زنبور و عقرب به کار برده مي شود.
▪ خاصيت ضدالتهابي دارد و با منقبض کردن رگ هاي خوني از خونريزي پيش گيري مي کند.
▪ براي معالجه عفونت گوش، چاي گل هميشه بهار بخوريد.
▪ چشم را با چاي اين گياه بشوييد تا قرمزي و درد آن التيام يابد.
▪ چاي آن به هضم غذا کمک مي کند، سيستم دفاعي بدن را تحريک و بدن را سم زدايي مي کند و سيکل قاعدگي را منظم مي کند.
▪ به تشکيل رگ هاي خوني جديد کمک مي کند.
▪ به طور موضعي روي آکنه، سوختگي و خراشيدگي استعمال مي شود.
▪ با آبسه ، کورک و تکرر استفراغ مقابله مي کند.
▪ اين گياه ادرار آور است.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۱۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برخی درختان در محدوده باغ‌موزه قصر قطع شده‌اند؟

شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود که البته این اقدام بر اساس رای کمیسیون ماده ۷ و مستندات پزشک گیاهان صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام سایت شهر، طبق اعلام روابط عمومی منطقه ۷، اخیرا فیلمی در فضای مجازی به نمایش در آمده است که نشان می دهد شهرداری منطقه ۷ در باغ موزه قصر تعدادی درخت را قطع کرده است. روابط عمومی منطقه ۷ تهران طی اطلاعیه‌ای در این باره اعلام کرد: «ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید مدیریت شهری بوده به اطلاع می رساند که ۱۳ اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست خوار و چوب خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام شد. سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده ۷ طرح گردید و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که در این محوطه تردد می کنند، قطع این درختان اجتناب ناپذیر است و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد.

در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه ای که قطع این درختان را در جهت بی توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضاهای سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد. از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج  از داخل پوک می کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می زند.

در پایان اعلام می کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه ها و نگرانی ها در این زمینه هستیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دلیل قطع درختان در محدوده باغ‌موزه قصر مشخص شد
  • چرا برخی درختان در محدوده باغ‌موزه قصر قطع شده‌اند؟
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • رکوردزنی «مست عشق» در روز نخست اکران
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت