Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عزاداران فاطمی با حضور در حرم کریمه اهل بیت(ع) حضرت معصومه(س) با چشمانی اشکبار و دلی شکسته، سوگنامه می خوانند و در غم شهادت حضرت زهرا(س) اشک ماتم می ریزند.
صحن های مختلف حرم مطهر حضرت معصومه(س) میزبان شیفتگان اهل بیت(ع) است که با دلی آکنده از غم از نقاط مختلف استان و کشور به این مکان مقدس آمده اند تا سالروز شهادت ریحانه نبی را به حضرت ولیعصر(عج) و کریمه اهل بیت(ع) تسلیت بگویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حرم مطهر بانوی آب و آیینه از شب گذشته، میعادگاه عاشقان حضرت دوست است که آمده اند تا دل های شکسته خویش را به مضجع نورانی این بانو گره بزنند و ارادت خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان بدهند.
امروز مردم متدین قم همراه با دلدادگان و زائران حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع)، هم نوا با مداحان اهل بیت(ع) در سوگ شهادت بانوی مطهر حضرت فاطمه زهرا(س) بر سر و سینه زده و دعاها و زیارت نامه ها را زمزمه می کنند.
شهر مقدس قم، ام القرای جهان اسلام میزبان عزاداران، زائران و مجاوران حضرت فاطمه معصومه(س) است که همگام با ملکوتیان در برنامه های مختلف سوگواری سالروز شهادت راضیه مرضیه(س) در حرم مطهر شرکت کرده اند.
سرتاسر شهر مقدس قم در سوگ شهادت حضرت صدیقه کبری(س) سیاه پوش شده است، پرچم های سیاه برافراشته بر گنبد نورانی حرم حضرت معصومه(س)، خیابان ها و میدان ها و حضور هیات های سینه زن و زنجیرزن بر گرداگرد حرم مطهر، غوغایی از شور عشق و ارادت به خاندان اهل بیت(ع) را به نمایش گذاشته است.
از هر کوی و برزن این شهر طنین یا زهرا(س) به گوش می رسد و به مناسبت سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری(س) آیین های سوگواری در مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان و حسینیه ها ترتیب یافته است و سخنرانان گوشه هایی از زندگانی گهربار حضرت فاطمه(س) را بیان کردند.
آیین های عزاداری در بیوت مراجع تقلید و دفتر رهبر معظم انقلاب در قم نیز برپا شده و همچنین مسلمانان خارجی مقیم قم با برگزاری آیین های سوگواری به شیوه سنتی خود، عشق و علاقه خود را به این بانوی مطهر نشان می دهند.
دسته عزاداری فاطمی با حضور حضرات آیات صافی گلپایگانی و وحید خراسانی نیز درخیابان های اصلی شهر به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به حرکت درآمد و عزاداران به همراه این دو مرجع تقلید در سوگ شهادت حضرت زهرا(س) به سرو سینه زدند.
به همین مناسبت امروز دو شهید گمنام در روی دستان مردم متدین و انقلابی قم تشییع و در دانشگاه باقرالعلوم واقع در شهرک پردیسان قم به خاک سپرده شد.
حضرت فاطمه(س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز 20 جمادی الثانی در مکه و در خانه حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام و حضرت خدیجه(س) به دنیا آمد. نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و از برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شده است. ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله کنیه های این بانوی مطهر اسلام است.
سراسر زندگانی صدیقه طاهره(س)، مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است، ایشان با امام علی(ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج کرد و در تمام برهه های حساس زندگی در کنار امام اول شیعیان بود و از او حمایت می کرد، ایشان در همسرداری و مهر مادری الگوی جهانیان است.
در دامن پاک فاطمه زهرا(س)، 2 امام بزرگوار و 2 شخصیت ممتازعالم بشری، حضرت امام حسن(ع) مظهر حلم و وقار و حضرت امام حسین(ع) سرور شهیدان تربیت یافتند و سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند و نیز زینب کبری(س) حماسه ساز روز عاشورا که پیام حسینی و حماسه عاشورا را در جهان اعلام کرد.
سرانجام حضرت فاطمه(س) بر اثر شدت ضربات و لطماتی که به او بر اثر هجوم به خانه اش و وقایع پس از آن وارد گشته بود، بیمار گشت و در بستر بیماری افتاد.
در ایام بیماری، حضرت فاطمه(س) روزی امام علی (ع) را فراخواند و آن حضرت را وصی خویش قرار داد و به آن حضرت وصیت نمود که پس از وفاتش، فاطمه را شبانه غسل دهد و شبانه کفن نماید و شبانه دفن کند.
حضرت فاطمه زهرا(س) در حالی که از عمر مبارکش 18 سال بیشتر نمی گذشت، بر اثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان، به روایتی در 13 جمادی الاول سال 11 هجری قمری و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال 11 هجری قمری به شهادت رسید.
7404/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۲۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر شبکه بهداشت و درمان فریمان گفت: حاج حسین هروی؛ این مبلغ را در قالب خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی و مواد مصرفی مورد نیاز شامل تهیه یو پی اس، تجهیزات مورد نیاز اتاق عمل چشم پزشکی و قطعات دستگاه‌های دیالیز به بیمارستان حضرت زهرا (س) اختصاص داد.

 محمود ولایتی مقدم با قدردانی از اقدام خیرخواهانه این خیر افزود: امیدوارم با عنایت بیشتر خیرین سلامت به مقوله بهداشت و درمان، شاهد تحولات خوبی در راستای بهبود ارائه خدمات در حوزه سلامت شهرستان فریمان باشیم.

دیگر خبرها

  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • سالروز وفات حضرت عبدالعظیم در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • دختران کبدی قم در جمع ۱۶ تیم برتر کشور
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • پنجم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت نخستین فرمانده سپاه یزد