Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@06:25:32 GMT

دستگیری هکر و فیشینگ‌کار حرفه ای در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۱۲۸۱۱

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان زنجان ، سرهنگ دوم محمد علی آدینه‌لو افزود: در پی شکایت احدی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی از طریق فضای مجازی مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اخذ مستندات و اظهارات شاکی پرونده با اقدامات فنی و شیوه شگرد های خاص پلیسی نسبت به شناسایی متهم اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آدینه لو ادامه داد: در بررسی های اولیه مشخص گردید متهم از طریق هک سایت ها و ایجاد درگاه های جعلی بانکی فیشینیگ مرتکب جرایم اینترنتی شده است.

وی گفت: پس از شناسایی موقعیت متهم با هماهنگی و اخذ دستور مقام قضائی تیمی از مأموران پلیس فتا زنجان به موقعیت اعلامی اعزام در یک اقدام غافلگیرانه متهم دستگیر به همراه کلیه ادله‌های دخیل در بزه ارتکابی توقیف به پلیس فتا زنجان محول شد.

رئیس پلیس فتا زنجان ادامه داد: متهم در ابتدای بازجویی منکر هرگونه بزه ارتکابی می شد ولی پس از مواجه شدن با قرائن و شواهد موجود در پرونده معترف و اظهار داشت: با استفاده از شیوه و شگرد خاص اقدام به ایجاد درگاه بانکی جعلی فیشینیگ و از این طریق به حساب بیش از ۲۰ نفر از کاربران دسترسی و مبالغی را آنها برداشت کردم.

آدینه لو گفت : به دلیل گسترده بودن کلاهبرداری در سطح کشور پرونده فوق کماکان در پلیس فتا زنجان حال رسیدگی است، لذا از همشهریان و کاربران تقاضا داریم چنانچه پرونده‌ای با این موضوع دارند جهت پیگیری قضایی به پلیس فتا زنجان مراجعه کنند.

46

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان

سردار سعید دادگر گفت: بدنبال شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان توسط فردی در گرگان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم با وعده پرداخت سود بالا و پس از جلب اعتماد مالباختگان، مقادیر هنگفتی پول از آنان دریافت کرده، اما بجای پرداخت سود، به مکانی نا معلوم متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: با توجه به اهمیت موضوع، اقدامات تخصصی پلیس آغاز و ماموران با اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی محل تردد متهم شدند.

سردار دادگر تصریح کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی، در عملیاتی غافلگیرانه متهم در مخفیگاهش دستگیر و به مقر پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات اولیه به کلاهبرداری ۲۰۰ میلیارد ریالی از شهروندان اقرار و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • کشف ۷۳ سکه عتیقه در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • کشف ۲۸ کیلوگرم حشیش از قاچاقچی حرفه‌ای در تهران
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در کرمانشاه
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان