Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مادريد- ايرنا- «آلفونسو داستيس» وزير خارجه اسپانيا در بدو ورود به فرودگاه تهران گفت: مي‌ خواهيم روابط اقتصادي خود را با ايران را تقويت و مکانيزم مشورت سياسي خود را با اين کشور گسترش دهيم

به گزارش بامداد چهارشنبه ايرنا، داستيس که در راس هيأتي از نمايندگان کنفدراسيون کارفرمايان و اتاق بازرگاني اسپانيا در آخرين ساعت سه شنبه شب وارد تهران شد در گفت وگو با خبرنگاران گفت که در سفر رسمي‌ سه روزه اش دو هدف تقويت روابط دوجانبه با يک کشور مهم در منطقه خاورميانه و کمک براي کاهش تنش ها در اين منطقه دنبال مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داستيس قرار است، روز چهارشنبه با «محمد جواد ظريف» وزير خارجه ، «علي‌ لاريجاني» رئيس مجلس و «علي‌ اکبر ولايتي» مشاور مقام معظم رهبري در امور بين المللي ديدار و گفت وگو کند .
هدف داستيس در جلسات با مقامات مذکور ، تاکيد بر موضع اروپا در حفظ توافق هسته اي به رغم تهديد هاي دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا در لغو آن است .
منابع وزارت امور خارجه اسپانيا در اين رابطه اظهار کردند که به عقيده اتحاديه اروپا ، توافق هسته اي بايد به رغم کاستي ها ، زنده بماند زيرا توافقي امضا شده از سوي ايران است که به عدم گسترش سلاح هاي اتمي‌ و ثبات در منطقه کمک مي‌ کند .
بر اساس برنامه ، داستيس در روز پنجشنبه قرار است ديداري با نمايندگان شرکت هاي اسپانيايي مستقر در ايران براي شناختن نيازها و نگراني‌ هايشان داشته باشد .
اسپانيا مي‌ خواهد روابط تجاري خود با ايران را در زماني‌ که جمهوري اسلامي به دنبال جذب سرمايه گذاري براي نوسازي کشور پس از لغو بخشي از تحريم ها در نتيجه امضاي توافق هسته اي است را افزايش دهد .
دولت اسپانيا معتقد است که زمينه فعلي‌ ، يک فرصت براي اينکه شرکت هاي اسپانيايي بتوانند به يک بازار 80 ميليون نفري دسترسي يابند ، است.
در ايران ، 1400 شرکت اسپانيايي فعال هستند که 450 مورد آنها ، صادر کننندگان هميشگي‌ هستند. هدف داستيس در اين رابطه ، افزايش حضور شرکت هاي اسپانيي در بخش هايي‌ نظير زيرساخت ها است زيرا مقامات ايراني قصد ساخت مترو و قطار هاي سريع السير در کشور را دارند .
ايران همچنين تلاش مي‌ کند تا منابع انرژي خود را که در حال حاضر به نفت وابسته است را متنوع سازد .به همين دليل ، فرصت کسب و کار در زمينه هايي‌ مانند انرژي هاي تجديد پذير که اسپانيا در آن مهارت بالايي دارد ، فراهم است.
جمهوري اسلامي ايران همچنين مي‌ خواهد درهاي کشور را به روي گردشگران باز کند که بازار ديگري براي شرکت هاي اسپانيايي است و اسپانيا که در سال 2017 ميلادي ، 82 ميليون نفر گردشگر خارجي‌ را پذيرفت ، مي‌ تواند تجربيات خود را به ايران منتقل کند.
شبد*1*491**9122
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناکمال حمنی، رئیس اتاق بازرگانی الجزایر که در راس یک هیات تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی بخش تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای تکنولوژی، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری ها با ایران جزم شد.

به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاوردهای ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی که تاکنون تکنولوژی ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این تکنولوژی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

ایشان اظهار کرد: به گفته مسئولین این شرکت دانش بنیان هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است؛ این امر نشان دهنده قدرت ایرانی است.

کد خبر 6092280 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد