Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علم و صنعت از تامین یک چهارم درآمدهای دانشگاه از طریق قراردادهای پژوهشی خبر داد و گفت: متاسفانه میزان این قراردادها طی سال‌های اخیر با پایین آمدن سطح درآمدهای اقتصادی کشور کاهش یافته است.

دکتر محمدعلی برخورداری در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: هر ساله یک چهارم تا یک سوم از بودجه دانشگاه علم و صنعت از محل درآمدهای قراردادهای بیرون از دانشگاه تامین می شود که متاسفانه طی چند سال اخیر میزان این قراردادها به دلیل پایین آمدن سطح اقتصادی جامعه و کاهش بودجه‌های پژوهشی شرکت‌ها و موسسات کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اکثر قراردادهای دانشگاه علم و صنعت در عرصه فنی و مهندسی است، تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ علم و صنعت قراردادهای پژوهشی با شرکت نفت،‌ گاز، وزارت نیرو و برخی دستگاه‌های دیگر در دست دارد، اما طبیعتا اگر این دستگاه‌ها بودجه‌های پژوهشی کمتری در اختیار داشته باشند، بر فعالیت‌های پژوهشی و همچنین درآمدهای دانشگاه نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

دکتر برخورداری همچنین با تاکید بر اینکه بدون شکل‌گیری و تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه به توسعه دست نخواهیم یافت، گفت: اگرچه در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در این زمینه صورت گرفته، اما همچنان در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه دارای ضعف‌هایی هستیم و وضعیت ما با آنچه که در کشورهای خارجی اتفاق می‌افتد، متفاوت است؛ به طوری که در ایران صنعت کار خود را انجام می‌دهد و دانشگاه نیز کار خود را و این ارتباط آنطور که باید، شکل نگرفته است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت یادآور شد: کشور ما برای دستیابی به توسعه پایدار ملزم به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان است، چرا که در این شرکت‌ها هم صنایع حضور دارند و هم دانشگاه‌ها.

دکتر برخورداری در پایان به برنامه‌های آتی دانشگاه علم و صنعت در عرصه فعالیت‌های پژوهشی اشاره کرد و گفت: ما سعی می‌کنیم در سال 97 همین روند امسال را در حوزه‌های علمی و پژوهشی دنبال کنیم، اما طبیعتا انعقاد قراردادهای جدید نیازمند تامین و افزایش بودجه‌های پژوهشی در کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۳۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد

یعقوب نوروزی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم در حاشیه کنفرانس دو روزه فیزیک بنیادی ایران به میزبانی دانشگاه قم  گفت: این همایش در راستای شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» است که سرلوحه اقدامات پژوهشی و فناوری دانشگاه قرار دارد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با اشاره به اینکه این همایش به صورت حضوری و مجازی انجام می‌شود، ادامه داد: حوزه فیزیک بنیادی راجع به شالوده‌ها است و با متافیزیک و کوانتوم ارتباط پیدا می‌کند.

وی از ارسال ۲۰ مقاله به ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس هم اندیشی علاقه‌مندان به حوزه فیزیک بنیادی است، چرا که به بحث علم و دین بی ارتباط نیست و مراکز دینی و علمی در قم می‌توانند همکاری داشته باشند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با بیان اینکه مسئله محوری و ارتقا جایگاه دانشگاه را در برگزاری این همایش دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه قم از هر همایشی که بتواند به بهبود وضعیت علمی کشور کمک کند، حمایت خواهد کرد.

در ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۰ سخنرانی در حوزه‌های «تقلیل گرانشی تابع موج با استفاده از دینامیک کوانتومی ذره»، «افق کوشی و پیش‌بینی ناپذیری در نظریه انیشتین»، بررسی امکان لزوم تغییر پارادایم در قوانین فیزیک «و... انجام می‌پذیرد و همچنین مراسم تجلیل از دکتر مهدی گلشنی از جمله فیزیک‌دانان برجسته کشور از برنامه‌های ویژه در این کنفرانس است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ابهام در قراردادهای زاکانی با چینی‌ها/ عضو شورای شهر: هنوز تردید داریم که آیا این قراردادها منعقد شده است یا خیر؟
  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند/ کرمانشاه؛ مهد ادب و تمدن
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان