Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، رئیس گروه فهرست مشترک عربی در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) گفت: عربستان به طور مستقیم با احزاب راست اسرائیلی هم پیمان است.

ایمن عوده در گفتگو با این شبکه درباره آخرین تحولات در سرزمین‌های اشغالی گفت: نتانیاهو در روز‌های پیش رو ضعیف‌تر و خطرناک‌تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرگونه اشتباه از جانب نتانیاهو حزب راست افراطی و روند شهرک سازی را دچار مشکل خواهد کرد. نتانیاهو تلاش می‌کند در دو هفته آینده قانون قومیتی یا کشور یهودی را در پارلمان تصویب کند. احزاب صهیونیست درباره اصل یهودیت اسرائیل توافق نظر دارند. طرح نتانیاهو و احزاب دست راست صهیونیستی، الحاق شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری به اراضی اشغالی است.

عوده افزود: هرگونه صلح یا عادی سازی روابط را قبل از حل مسأله فلسطین نمی‌پذیریم. عربستان به طور مستقیم با احزاب راست افراطی اسرائیلی هم پیمان است. ائتلاف مستقیم بین عربستان و احزاب راست اسرائیلی محکوم و شرم آور است. بخشی از نظام‌های حاکم عربی پیش از آغاز روز نکبت در سال ۱۹۴۸ با جنبش صهیونیستی ائتلاف کردند. عربستان می‌خواهد حاکمیت نتانیاهو و احزاب راست افراطی اسرائیلی تدوام داشته باشد و نیروی آن‌ها تقویت شود. باید از مواضع رهبران فلسطینی که به عربستان «نه» گفتند ستایش کرد. محمود عباس به پادشاه و ولیعهد سعودی «نه» گفت. نظام سعودی به رهبری محمد بن سلمان می‌خواهد از مسأله فلسطین برای تامین منافع منطقه‌ای و بین المللی خود استفاده کند. نقش عربستان در مسأله فلسطین شرم آور و مردود است.

ایمن عوده در ادامه سخنان خود افزود: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای حفظ منافع خود در منطقه به رژیم اشغالگر اسرائیل تکیه کرده است. هیچ کسی اطلاع ندارد که ترامپ دیوانه چه می‌خواهد.

وی گفت: نمی‌توان جز به مبارزه ملت فلسطین تکیه کرد. مبارزه ملت فلسطین کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به حقوق فلسطین است. قدس علاوه بر بعد دینی آن، مسأله همه ملت فلسطین است. نتانیاهوی بحران زده بیشترین آمادگی را برای آغاز جنگ دارد، اما از مقاومت و حزب الله هراس دارد.

انتهای پیام/

ائتلاف مستقیم بین عربستان و احزاب راست اسرائیلی محکوم و شرم آور است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند

به گزارش بلومبرگ، شهروندان عربستان سعودی در ماه‌های اخیر به دلیل اشتراک‌گذاری احساسات ضد رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، طبق این گزارش، ریاض نگران است که جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس و ملت فلسطین و همچنین حملاتی که توسط دیگر نیروهای مقاومت انجام می‌شود، غرب آسیا را وارد یک جنگ همه‌جانبه کند.
شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع مطلع که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش می‌دهد که در میان بازداشت‌شدگان اخیر یکی از مدیران شرکتی بود که در طرح محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای تقویت اقتصاد نقش داشت. گزارش شده است که این مقام در مورد جنگ غزه اظهاراتی کرده بود که تنش‌زا تلقی می‌شد.
بنا به گزارش‌ها، یک زندانی دیگر از شهروندان سعودی خواسته بود تا برندهای آمریکایی فعال در عربستان سعودی را تحریم کنند.
یک منبع نزدیک به دولت عربستان سعودی در گفت‌وگو با بلومبرگ تاکید کرد که این بازداشت‌ها ناشی از این نگرانی است که تأثیرات افراد وابسته به امنیت این کشور آسیب می‌رساند. در این گزارش آمده است که آمار دقیقی از تعداد بازداشت‌های صورت گرفته از ۷ اکتبر وجود ندارد.
این سرکوب‌ در حالی صورت می‌گیرد که ایالات متحده به همکاری با ریاض برای یافتن راهی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد. در اوایل این هفته، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در سفر ریاض گفت کار فشرده‌ای برای دستیابی به توافقی برای این منظور انجام شده و این توافق «به طور بالقوه به تکمیل شدن بسیار نزدیک است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جلالی: با استمرار «فعالیت رسانه‌ها» و «اعتراضات دانشجویی» موضوع غزه «مساله اول» باقی می‌ماند
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  • فلسطین به مسأله اول جهان تبدیل شده است
  • اسرائیلی ها توافق را بر حمله به رفح ترجیح می دهند
  • معاریو: نتانیاهو مدت‌هاست باری بر دوش «اسرائیل» شده است
  • واشنگتن پست : طرح صلح خاورمیانه بایدن توهم است تا واقعیت/ طرح نتانیاهو برای غزه شامل جنگ بیشتر است/ اعراب طرف گفت و گویی در تل آویو ندارند
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است
  • وزیر دارایی نتانیاهو خواستار برکناری دو مقام اسرائیلی
  • چرا مقام های اسرائیلی از دیوان کیفری بین المللی واهمه دارند؟ / غرب بر سر دوراهی؛ بازداشت نتانیاهو یا برباد رفتن اعتبار باقی مانده
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند