Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@17:43:11 GMT

کیمیای عدالت

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۱۳۳۶۰

کیمیای عدالت

رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با مردم قهرمان تبریز ضمن بیان دستاوردهای ارزنده جمهوری اسلامی در چهار دهه اخیر، با کمال صداقت و برخلاف رویه سردمداران کشورها، بدون ملاحظات معمول از کاستی و ضعف در اجرای عدالت سخن گفتند. ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱ رسانه ها خواندنی نظرات

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با مردم قهرمان تبریز ضمن بیان دستاوردهای ارزنده جمهوری اسلامی در چهار دهه اخیر، با کمال صداقت و برخلاف رویه سردمداران کشورها، بدون ملاحظات معمول از کاستی و ضعف در اجرای عدالت سخن گفتند و کم‌کاری دست‌اندرکاران را متواضعانه به دوش کشیدند و همگان را متوجه این آرمان بزرگ بشری کردند که از اهداف اصلی نظام اسلامی است و گذشت زمان نباید موجب فراموشی و کمرنگ شدن تلاش‌ها برای تحقق این اصل اساسی و بنیادین گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخصوص پیشرفت کشور در 39 سال گذشته در حوزه‌های مختلف علم و فناوری از جمله: پزشکی، هسته‌ ای، نانو، سلول‌های بنیادین، هوافضا و ماهواره، بیوتکنولوژی و صنایع دفاعی تردیدی وجود ندارد. اما در حوزه تحقق عدالت و کاهش فاصله طبقاتی هر چند مقایسه با اوضاع قبل از انقلاب «قیاس مع‌الفارق» است زیرا با اقدامات صورت گرفته تحولات چشمگیری را شاهد هستیم،
به هر حال با نگاه به اهداف والای انقلاب، تا نیل به مقصد فاصله قابل توجهی داریم. البته توصیف عدالت ساده و اجرای آن بسیار دشوار است. آرزوی انبیاء و اولیاء و اندیشمندان دلسوز بشری همواره تحقق عدالت بوده است ولی مخالفت‌های جدی زراندوزان و قدرت‌طلبان مانع این خواسته شده است. یک نمونه از این کارشکنی‌ها و منازعات را در دوران خلافت کمتر از پنج ساله امیرالمومنین علی(ع) می‌بینیم که هر سه جنگ حضرت با قاسطین، مارقین و ناکثین به خاطر پافشاری امام بر عدالت بود و این جمله مشهور است که «قتل فی محراب عبادته لشده عدله.»

در جمهوری اسلامی هم با وجود تاکید امام و اهتمام رهبری به دلایل مختلف از جمله نگاه لیبرالی حاکم بر برخی کارگزاران نظام که قبله آمالشان نظام سرمایه‌داری غرب است و عزم و اراده‌ای برای کاهش فاصله طبقاتی، حمایت از محرومان و دستیابی به عدالت اجتماعی نداشته‌اند، این مهم تحقق نیافته است. بعضی دست‌اندرکاران در پارادوکس منافع فردی و مصالح ملی مع‌الاسف گزینه اول را انتخاب کرده‌اند و این نگرش مانع از عملیاتی شدن خواسته توده‌های مردم و رهبری شده است که امیدواریم با مطالبه عمومی و بصیرت مردم در نظام مردمسالار و تلاش تبیینی و روشنگرانه اندیشمندان دلسوز شاهد تغییرات مثبت در این زمینه باشیم و در کشوری که آرمان مردم شریفش رسیدن به مدینه فاضله و عدل مهدوی است آثار و برکات عدالت نمایان گردد.

یادداشت جام جم/ سیدمحمد حسینی

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی

انتهای پیام/

R1361/P1361/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۳۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود

استاندار اصفهان گفت: در انتخابات سال گذشته مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، نهم اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، ضمن گرامیداشت روز شوراهای اسلامی، اظهار کرد: شکل گیری شوراهای اسلامی یکی از مظاهر بروز و ظهور اراده مردم در حکمرانی و مدیریت کشور است.

وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان در انعکاس اخبار و اطلاعات، افزود: اگر از ابتدا جایگاه اطلاع‌رسانی به درستی دیده می‌شد، رسانه می‌توانست در پیگیری و مطالبه حقوق مردم به خوبی نقش آفرینی کند.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: جایگاه خبرنگاران متناسب با نقشی که ایفا می‌کنند نیست و این موضوع در جهان نیز مشهود است در صورتی که رسانه بایستی مطالبه‌گر حقوق مردم باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته سال برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و بسیار حساس و سرنوشت ساز بود.

وی ادامه داد: تمامی رسانه‌های امپراتوری سلطه به خط شده بودند تا انتخابات در ایران را ضایع کنند و این هدف را با ناامیدی مردم و حاشیه سازی برای مردمی که قصد شرکت در انتخابات را داشتند پیش بردند.

استاندار اصفهان بیان کرد: در این شرایط رسانه‌های ما در تلاش بودند تا نگاه واقعی و متفاوتی از ایران اسلامی را به جهان مخابره کنند که از این بابت عملکرد اصحاب رسانه کشور و استان جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی اظهار کرد: در انتخابات مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی بودیم.

استاندار اصفهان همچنین از اصحاب رسانه استان در پوشش دستاوردهای دولت قدردانی کرد و گفت: حضور رسانه را ارج می‌نهیم و از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کمال قدردانی را داریم.

مرتضوی ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی بالغ بر ۱۳ هزار کودک را در غزه به شهادت رسانده همچنین ۳۳ هزار شهید در غزه مظلوم و قهرمان گویای جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم مسلمان فلسطین است.

وی ادامه داد: هر چند که آنها در تلاش هستند تا جنایاتشان را از چشم مردم دنیا مخفی نگهدارند اما خبرنگارانی که با رشادت و جانفشانی در آن منطقه حاضر هستند چهره خبیث رژیم صهیونسیتی را به جهانیان نشان می‌دهند و این نشانه اهمیت رسانه در روشنگری و انعکاس حقایق به دنیا است.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 748650

دیگر خبرها

  • شورا‌های اسلامی می‌توانند بسترساز تحقق شعار سال باشند
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»