Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:06:38 GMT

برگزاری آیین شام غریبان حضرت فاطمه (س) در ابرکوه

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۱۳۵۹۷

برگزاری آیین شام غریبان حضرت فاطمه (س) در ابرکوه

یزد- ایرنا- آیین شام غریبان بی بی 2 عالم حضرت فاطمه (س) و تشییع نمادین پیکر آن بانوی بزرگ اسلام به یاد مظلومیت و غربت آن حضرت و امام علی(ع) با حضور محبان اهل بیت (ع) سه شنبه شب در شهر ابرکوه برگزار شد.

در این آیین که امام جمعه ابرکوه ، روحانیان و جمع کثیری از مردم و خانواده های معظم شهدا حضور داشتند،تابوت نمادین آن حضرت از میدان امام حسین(ع) تا مصلی شهدای محراب همراه با مدیحه سرایی و سینه زنی تشییع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عزاداران فاطمی با حضور در مصلی نسبت به ساحت آن حضرت عرض ارادت و عزاداری کردند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابرکوه درحاشیه مراسم یادشده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با قدردانی از حضور مردم در آیین تشییع نمادین پیکر حضرت فاطمه (س) گفت: ولایت پذیری و دفاع از حریم ولایت از جمله سیره عملی دختر رسول خدا و نشان دهنده رابطه عمیق مرید و مراد، امام و مأموم است.
حجت الاسلام کاظم دشت آبادی با بیان اینکه رمز کسب سعادت دنیا و آخرت هر فردی در پیروی از حضرت زهرا(س) است، تصریح کرد : فاطمه زهرا(س) اسوه حسنه و الگوی نمونه انسان هایی است که برای حق و حقیقت زندگی می کنند.
وی ادامه داد: سیره عملی آن حضرت باید سر لوحه زندگی مردم مسلمان در مسیر زندگانی قرار گیرد ، اگر خدای ناکرده ذره ای از آن فاصله بگیریم،دچار خسران می شویم.
دشت آبادی اضافه کرد: امروزه، جامعه اسلامی نیازمند فرهنگ فاطمی است، زنان و دختران ایران اسلامی باید با شناخت ابعاد کامل زندگی آن حضرت، توطئه های فرهنگی دشمنان اسلام را خنثی کنند.
شهرستان ابرکوه 68هیات مذهبی دارد که آیین های زنجیر زنی، « شده برداری»، « جوش دور« و «آهنگ حماسی »که بیش از یک قرن سابقه در عزاداری محرم ابرکوه دارد در فهرست معنوی آثارملی ایران ثبت شده است .
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۳۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی هدایت رئیس سازمان نوسازی شهر تهران امروز ١٧ اردیبهشت در جمع خبرنگاران، گفت: سال گذشته ٣ درصد از بافت فرسوده بر اساس برنامه چهارم انجام شد و امسال هم این امر رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه کلنگ زنی بیش از ١۵٠ هزار واحد مسکونی در تهران از ماه آینده آغاز می‌شود، گغت: نقش ما تسهیل گری است و در ماه اینده این کار در شهر تهران آغاز می‌شود و این واحد در بافت فرسوده، محدوده‌های ناپایدار و اراضی ناکار امد ساخته می‌شود.

هدایت ادامه داد: در شهر تهران باید سالیانه ١۵٠ هزار واحد ساخته شود تا جلوی فرسودگی شهر گرفته شود و در سال‌های قبل ۴٠ تا ۶٠ هزار واحد ساخته شد و عقب ماندگی در این زمینه داریم.

هدایت به موضوع مسکن استطاعت پذیر اشاره کرد و گفت: در این باره هدف گذاری شده است.

وی به پروژه‌های بازآفرینی باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) و پروژه نفرآباد اشاره کرد و گفت: پروژه بازآفرینی باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) که چند سالی است با هدف توسعه گردشگری و برقراری عدالت اجتماعی در حال ساخت است، به مرحله تکمیل و بهره برداری نزدیک شده و در طی ماه‌های آینده در دسترس شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد.

هدایت با بیان اینکه طرح احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) به وسعت حدود ۱۰ مکیلومتر با هدف کاهش شکاف اجتماعی، افزایش سرانه فرهنگی و رفاهی در سال ۱۳۸۳ شروع شده است، گفت با پیگیری‌های انجام شده و تلاش پیمانکاران فعال در پروژه به مرحله پایانی و بهره برداری رسیده است، این طرح به عنوان محور گردشگری مناطق ۱۷ و ۱۸ محسوب می‌شود.

این خبر ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با حضور خادمان رضوی در ماهشهر
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت/برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۰۱ نقطه جهان
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران
  • غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد