Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@22:14:27 GMT

اهواز| استعفای شهردار اهواز تکذیب شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۱۳۷۰۹

اهواز| استعفای شهردار اهواز تکذیب شد

رئیس شورای شهر اهواز استعفای شهردار اهواز را تکذیب کرد و گفت: اگر در این رابطه بحثی وجود داشت بنده به ‌عنوان رئیس شورای شهر از آن خبر داشتم. ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷ استانها خوزستان نظرات

محمدجعفر فلسفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به برخی از شایعات مطرح ‌شده در خصوص استعفای شهردار اهواز اشاره کرد و اظهار داشت: استعفای شهردار اهواز صحت ندارد و اگر در این رابطه بحثی وجود داشت بنده به ‌عنوان رئیس شورای شهر از آن خبر داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: برخی شایعاتی را در شبکه‌های اجتماعی درباره استعفای شهردار اهواز منتشر کردند که هم اکنون نیز دست‌ به ‌دست می‌چرخد که این مسئله صحیح نیست و فقط در حد حدس و گمان است.

رئیس شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: همچنین مطالبی درباره فشار آوردن تشکیلات «جمنا» در استان خوزستان به شخص شهردار اهواز به‌ منظور عملی شدن درخواست‌های آنان نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که این موضوع نیز صحت ندارد و آن را نیز تکذیب می‌کنیم.

 وی در همین ارتباط توضیخ داد: تشکیلات جمنا بنایی برای دخالت در کار شهردار اهواز ندارد و این کار هم انجام نمی‌دهد.

انتهای پیام/

R41468/P4001/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای ۲۲ پرستار چالوسی؛ از شایعه تا واقعیت!

ایسنا/مازندران استعفای ۲۲ پرستار بیمارستان تخصصی طالقانی چالوس در کمتر از سه ماه این روزها موضوعی است که رسانه را به این سمت کشانده است که آیا این موضوع واقعیت دارد یا تنها شایعه است.

استعفای ۲۲ پرستار در بیمارستان طالقانی شهرستان چالوس این روزها بسیار برجسته شده و مورد توجه رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفته است که در این زمینه مسئولان مرتبط اظهارات خود را مطرح کردند.

تکذیب استعفای پرستاران در چالوس

مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس نیز در جمع خبرنگاران و فیلم منتشر شده در فضای مجازی در خصوص استعفای پرستاران بیمارستان آیت الله طالقانی این شهر، اصل موضوع را تکذیب کرد.

«حدیث گردکلی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعداد اندکی از همکاران شبکه بهداشت و درمان سال گذشته به دلایل شخصی مانند مشکلات خانوادگی یا مهاجرت، تقاضای انتقالی یا جابجایی داده بودند اما استعفای ۲۰ نفر از پرستاران بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس کذب است.

وی افزود: برای هرگونه خروج نیرو از سیستم در مراکز درمانی و بیمارستان باید با شبکه بهداشت مکاتبه صورت گیرد و در سال ۱۴۰۲ برای این تعداد اصلا نامه‌ای زده نشده است.

وی افزود: افرادی که پارسال اقدام به خروج از سیستم بیمارستانی کرده بودند دو نفر نیروی شرکتی، دو ماما و دو نفر از پرستاران بودند که در طول سال گذشته این اتفاق افتاد و در بازه زمانی پایان سال نبود.

گردکلی تصریح کرد: دو نیروی شرکتی شبکه بهداشت و درمان اوایل امسال درخواست انتقالی داده بودند که دانشگاه علوم پزشکی به دلیل کمبود نیرو با آن مخالفت کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس گفت: اینکه در فضای مجازی اعلام شده است ۲۰ پرستار بیمارستان آیت الله طالقانی به دلیل مشکلاتی که در سیستم بهداشت و درمان وجود دارد استعفا داده اند به هیچ وجه صحت ندارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه منکر مشکلات در بیمارستان از جمله کمبود نیرو و امکانات نیستم، بیان کرد: این مشکل کل کشور است اما بخش عمده مشکلات در بیمارستان چالوس به علت طلبی است که از شرکت‌های بیمه داریم و این موجب شده است امکانات در خور شأن بیمارستان نباشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان با اشاره به مکاتبات با دانشگاه علوم پزشکی مازندران جهت تامین نیروی شرکتی و یا ذخیره آزمون و همچنین امکانات به بیمارستان، گفت: نماینده مجلس پیگیر نیروی انسانی بود و همچنین پیگیر مطالبات بیمارستان از بیمه هستیم تا پاسخگوی پزشکان و پرستاران باشیم.

آنچه پرستاران می‌گویند

برای روشن شدن موضوع استعفای ۲۲ پرستار بیمارستان چالوس طی چند ماه گذشته، سعی ما بر این بود ارتباطی با پرستاران و مسئولان مربوطه داشته باشیم و در ابتدا از طریق یکی از همکاران شماره تماس چند نفر از پرستاران را که مطمئن بودیم استعفا داده‌اند گرفته شد. اولین نفر محمدجواد قربانپور با ۲۲ سال سابقه به عنوان پرستار بخش اورژانس بیمارستان طالقانی چالوس بود که وقتی پرسیده شد تمایل به معرفی نامش دارد در گزارش دارد یا خیر؛ بدون واهمه گفت «موردی ندارد، اسمم را در گزارشتان بنویسید»

وی در ابتدای صحبت خود با اشاره به کمبود امکانات در بیمارستان طالقانی گفت: در گذشته وقتی بیمار می‌خواست بستری شود به بیمار بسته‌ای داده می‌شد که درون آن ملافه هم بود اما الان به بیمار می‌گوییم که قبل از بستری ملافه را تهیه کند و با خود بیاورد و حال مابقی وسایل مثل سرم بماند که شدیدا کمبود وجود دارد.

وی افزود: سختی‌های زمان کرونا را پشت سر گذاشتیم و وزارت بهداشت بارها وعده جبران برای پرستاران را داد اما دریغ از عمل به همه این وعده‌ها و تنها ۵۰۰ هزار تا یک میلیون به حساب پرستاران واریز شد.

قربانپور با بیان اینکه با وجود ۲۲ سال خدمت به عنوان پرستار به تازگی از شرکتی به قراردادی تبدیل شده است، گفت: پرستاری را می‌شناسم با وجود اینکه مدت زمان خیلی کوتاهی آمده است اما استخدام شده و امثال من با این‌همه سابقه همچنان شرکتی یا قراردادی هستند.

وی با اشاره به اینکه کارانه ما پنج سال قبل حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان بود و در حال حاضر بعد از گذشته این چند سال هنوز همان مبلغ است، یادآور شد: حقوقی که با این‌همه سابقه داده می‌شود ۱۳ میلیون است که تا به دست ما برسد تنها ۱۰ میلیون می‌شود؛ نمی‌توان خرج زندگی را تامین کرد اما پزشکان چندین برابر ما پرستاران حقوق دارند در حالیکه بخش اعظم کار درمان به عهده پرستاران است که شب و روز ایستاده‌اند.

این پرستار بیمارستان چالوس با بیان اینکه برای تامین هزینه‌های زندگی اگر برای جابجایی مسافر وقت می‌گذاشتم مقرون به صرفه بود و درآمدش چندین برابر پرستاری بود، متذکر شد: گاهی با فرزندم جرات اینکه به فروشگاهی بروم، ندارم چون طی این چند سال اخیر برای تامین زندگی ناچار به گرفتن چند فقره وام شدم و حقوق دریافتی همان چند روز اول تمام می‌شود.

قربانپور با اشاره به مشکلات عدیده بیمارستان چالوس از جمله حاضر نشدن به موقع پزشکان، بیان کرد: وقتی قرار است یکی از مسئولین برای بازدید و بررسی وضعیت بیاید از چند روز قبل تدارک می‌بینند و رئیس و معاون و چند نفر هیئت همراه با وی هستند که اجازه صحبت به کسی داده نمی‌شود تا مشکلات را مطرح کنند.

وی خاطرنشان کرد: اغلب همکاران با تجربه و فعال ما به علت بی‌مهری و حقوق پایین در حال ترک فعالیت خود و استعفا هستند و چند نفر نیز از این شغل کناره‌گیری کرده‌اند.

این پرستار بیمارستان طالقانی چالوس با بیان اینکه این مشکلات در بیمارستان نوشهر هم وجود دارد، یادآور شد: چندین سال است که به عشق این مردم از رامسر به این بیمارستان می‌آیم و هیچ وقت هم گلایه نکردم اما چند وقتی است رئیس بیمارستان حتی وعده ناهار مرا در بیمارستان قطع کرده است و به ناچارم بیرون از بیمارستان غذا تهیه می‌کنم، حتی عنوان کردم از حقوقم کم کنند اما غذای بیمارستان را به من بدهند قبول نکردند.

قربانپور با اشاره به اینکه از مدتی قبل استعفای خود را به صورت مکتوب ارائه داده‌ام، افزود: طی ۲ ماه آینده با توجه به مشکلاتی که مطرح شد در حال ترک کارهستم.

یکی دیگر از پرستاران باسابقه بیمارستان چالوس نیز در صفحه اینستاگرام خود اینگونه آورده بود: «سال‌ها در مراکز درمانی مختلف خدمت کرده‌ام و هیچ گاه احساس خستگی نداشتم اما طی چند سال اخیر که برای ادامه خدمت به بیمارستان طالقانی آمده‌ام آنقدر مشکلات زیاد است که قصد دارم پیش از موعد بازنشسته شوم.

«همه همکاران می‌دانند من آدمی نیستم که از زیر کار در بروم و همیشه در سخت‌ترین شرایط سر پا ایستاده‌ام، اما توان تحمل این‌همه بی مهری را ندارم.»

«عدم مسئولیت پذیری یک سری از مدیران، نبود مدیریت درست در بیمارستان، کمبود امکانات و تجهیزات، توان پرستاران را بریده است.»

این موارد گلایه پرستار بیمارستان طالقانی با ایسنا بوده است.

در ادامه خانم «الف.م» یکی دیگر از پرستاران استعفا داده بیمارستان طالقانی چالوس نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کمبود امکانات بخصوص کمبود نیرو در این بیمارستان گفت: به علت کمبود نیرو؛ همکاران ناچار بودند شیفت‌ها را فشرده انجام دهند و این موضوع فشار مضاعفی بر شانه پرستاران است.

این پرستار با بیان اینکه نیروی استخدامی بیمارستان بوده است، افزود: مدت چند ماه هست که برای رسیدگی به زندگی و فرزندم استعفا داده‌ام.

اظهارات فرماندار چالوس در خصوص نارضایتی پرستاران بیمارستان طالقانی

«محمد شریفی» فرماندار چالوس نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کمبودهایی که در بیمارستان تخصصی چالوس اعم از سرم، دیر رسیدن پزشکان متخصص بر سر بیمار و فشردگی شیفت پرستاران به لحاظ کمبود نیرو وجود دارد، اظهار کرد: حدود یک ماه پیش از دانشگاه علوم پزشکی درخواست تغییر رئیس بیمارستان طالقانی را داشتم و با موافقت دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی نیز همراه بود.

وی افزود: بعد از بازدید معاون درمان وزارت بهداشت از بیمارستان طالقانی در حضور رئیس و مدیر بیمارستان از کمبود دارو و تجهیزات گلایه کردم و دکتر کریمی معاون وزیر بهداشت این ضعف را مربوط به مدیریت بیمارستان اعلام کرد.

شریفی گفت: به گفته معاون درمان وزارت بهداشت هیچگونه کمبودی در زمینه سرم نداریم و بعضا صادر می‌شود، مدیریت این بیمارستان درخواست و مطالبه برای دریافت دارو و تجهیزات ندارد.

وی با اشاره به تغییر مدیریت بیمارستان ظرف مدت کوتاه گفت: این قول داده می‌شود که با حمایت از مدیریت جدید از طریق خیرین سلامت و هیئت امنای تازه نفس می‌توان وضعیت را بهبود بخشید.

به گزارش ایسنا، با توجه به مشکلاتی که از زبان کادر درمان بیمارستان چالوس بیان شد امید می‌رود مسئولان هرچه زودتر نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محدودیت ترافیکی جدید روز ارتش در اهواز اعلام شد
  • حضور ناگهانی نکیسا در تمرین ذوب پیش از دربی
  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • از تاکسی ها برقی تا ساخت تقاطع های غیر همسطح در نشت شورا
  • گزارش دهی معاون شهردار تهران به شورا در جلسه آتی
  • طرح سئوال از شهردار رودان کلید خورد
  • با کارمندان متخلف شهرداری برخورد قاطع صورت گیرد
  • نصیرزاده: خمز سال بعد هم می‌ماند
  • شهردار تهران پیگیر موضوع واگن‌ها در هیئت دولت است
  • استعفای ۲۲ پرستار چالوسی؛ از شایعه تا واقعیت!