Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به افزایش تنش در غوطه شرقی سوریه ابراز نگرانی عمیق کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العالم، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: «آنتونیو گوترش از افزایش درگیری‌ها در غوطه شرقی و آثار زیان‌بار آن بر غیرنظامیان به‌شدت نگران است.»

وی افزود: «از روز دوشنبه تاکنون درگیری‌ها به کشته شدن بیش از 100 نفر منجر شده است که دست‌کم 13 نفرشان کودک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بیش از 700 نفر نیاز به درمان‌های پزشکی فوری دارند. در حال حاضر ساکنان غوطه شرقی در اوضاع سختی زندگی می‌کنند و دچار سوء تغذیه شده‌اند.»

دوجاریک تصریح کرد: «دبیرکل سازمان ملل متحد از همه طرف‌ها می‌خواهد تا به اصول اساسی حقوق بشر ازجمله در زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه و انجام امور پزشکی پایبند باشند و از غیرنظامیان و زیرساخت‌های شهری پشتیبانی کنند.»

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه از بمباران مرکز آشتی ملی سوریه از سوی افراد مسلح مخالف سوری در غوطه شرقی در حومه دمشق خبر داد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است:‌ «بمباران مرکز آشتی سوریه در میان نظامیان روس کشته و مجروح نداشته است و تنها تعدادی از غیرنظامیان کشته شدند.»

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد در بمباران منطقه غوطه شرقی مناطق مسکونی، هتل‌ها و مرکز آشتی سوریه در دمشق هدف قرار گرفتند و غیرنظامیان زیادی در میان کشته‌و مجروحان قرار دارند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۳۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم

سخنگوی سازمان ملل در واکنش به تجمعات دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه گفت: دبیرکل سازمان ملل از حق مردم آمریکا برای اعتراض مسالمت آمیز حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دبیرکل سازمان ملل حامی سرسخت آزادی بیان از جمله در آمریکا است و از حق مردم برای اعتراض مسالمت آمیز حمایت می کند.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل همچنین اعلام کرده است که باید اطمینان حاصل شود این اعتراضات تبدیل به انتشار اظهارات نفرت انگیز نشود. ما در زمان حساسی هستیم. روسای دانشگاه‌ها با زمان چالشی مواجه هستند و باید در تمام این مسایل موازنه ایجاد کنند.

کد خبر 748193

دیگر خبرها

  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود