Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-19@11:32:09 GMT

لاک طلایی با چند درصد طلا در بازار ایران !

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۱۳۹۹۷

لاک طلایی با چند درصد طلا در بازار ایران !

رکنا: عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر با اعلام هشدار به مردم نسبت به خرید کالایی تحت عنوان "لاک طلا" گفت: به هیچ‌وجه در لاک‌هایی تحت این عنوان، طلا وجود ندارد و صرفا ترفندی برای گران‌فروشی و جلب توجه مردم توسط سوءاستفاده‌کنندگان است.

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، محمد کشتی‌آرای درباره فروش "لاک‌های طلا" در بازار Store اظهار کرد: به هیچ‌وجه در چنین کالایی طلا وجود ندارد و مردم باید نسبت به خرید آن هوشیار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از فضای به وجود آمده پس از افزایش قیمت سکه و طلا سوءاستفاده کرده و با ترفندهای مختلف، سعی در گران‌فروشی و جلب توجه مردم دارند.

وی افزود: پس از اینکه اخباری در رابطه با فروش لاک طلا منتشر شد، بلافاصله بررسی‌های خود را در مورد وجود طلا در چنین لاک‌هایی انجام دادیم و با آزمایش این کالا و مخلوط کردن آن با اسید سولفوریک و اسید کلریدریک متوجه شدیم که چنین مساله‌ای صحت ندارد و به هیچ‌وجه در این لاک‌ها طلا وجود ندارد.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به اینکه در لاک‌های طلا نوعی رنگ‌های شیمیایی همانند اکلیل به کار برده شده که رنگی طلایی دارند، بیان کرد: این ذرات شیمیایی که همانند الکل هستند برق مخصوصی به رنگ طلا دارند و مردم باید توجه داشته باشند که هر چیزی که اسم طلا دارد به معنای به کار بردن طلا در آن نیست و در مورد کالای مذکور، ساخت شیمیایی به رنگ طلا به کار گرفته شده است.

کشتی‌آرای ادامه داد: براساس سنجش صورت گرفته مواد شیمیایی مربوطه را با اسیدها مخلوط کردیم که اگر طلا در این لاک‌ها وجود داشت باید براده‌های آن ته‌نشین می‌شد اما ادعای مربوطه کذب بود و هیچ‌گونه طلایی در این محصول به کار گرفته نشده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۳۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد مردم ایران دچار کم تحرکی هستند

مشاور برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۵۶ درصد مردم کشورمان دچار کم تحرکی هستند که استان قزوین روی خط میانگین قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، رضا شجیع بعدازظهر امروز -شنبه بیست‌وششم اسفند- در نشست شورای ورزش و تربیت بدنی استان قزوین اظهار کرد: ۵۶ درصد مردم ایران از کم‌تحرکی رنج می‌برند و این آمار برای همه نگران‌کننده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان‌ها بتوانیم سند پیشرفت ورزش کشور و همچنین طرح آمایش سرزمینی ورزش را با هدف تحقق عدالت ورزشی در استان‌ها اجرایی کنیم.

مشاور برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور ادامه داد: برای توسعه ورزش در هر منطقه باید بر مدار فرصت‌ها و استعدادها حرکت کرد که در موضوع طرح آمایش سرزمینی ورزش به دنبال سناریوهایی برای آینده هستیم تا ریل گذاری در ورزش کشور صورت گیرد.

شجیع با بیان اینکه بر پایه ارزیابی موجود از زیرساخت‌های ورزشی استان‌ها تا اطلاعات کافی در اختیار تدوین‌کنندگان طرح آمایش ورزش سرزمینی بگذارند، گفت: بر اساس طرح موجود ورزش‌های راهبردی از جمله المپیکی، قهرمانی، پرطرفدار، همگانی و بازی‌های بومی و محلی اولویت‌بندی خواهد شد.

مشاور برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور از اجرای مصوبات سند آمایش سرزمینی ورزش در شورای عالی آمایش سرزمینی ورزش خبر داد و گفت: به این ترتیب شاهد موازی‌کاری در حوزه اجرای چنین مصوباتی نخواهیم بود.

شجیع افزود: امیدواریم به برکت مصوبه شورای عالی ورزش حکمرانی عادلانه‌ای درباره مدیریت هوشمند داده‌ها، برخط بودن تمامی ارکان ورزشی و تمرکز مدیریتی برقرار شود.

کد خبر 736798

دیگر خبرها

  • آغاز واگذاری استقلال در آخرین روز سال!
  • تکذیب انتقال تیم پرحاشیه ایران به مشهد
  • کیهان: امثال خاتمی و خوئینی‌ها به ۱۰۰ درصد ملت ایران خیانت کردند
  • حذف قطعات یدکی نقلبی با اجرای کامل ایران کد
  • چالش مانکن ۵ هزار نفری در یک شهر
  • فیلم/ هدیۀ طلایی مادران تهرانی به مادران و کودکان غزه
  • ذوب آهن اصفهان تندیس طلایی جشنواره نوآوری برتر ایران را کسب کرد
  • ۵۶ درصد مردم ایران دچار کم تحرکی هستند
  • ۱۰ درصد جمعیت استان از نمایشگاه یزد بازدید کردند
  • مرگ حقوق بشر به دست مدعیان حقوق بشر؛ از حلبچه تا غزه