Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی بهرامی مسئول دبیرخانه قرارگاه ملی راهیان‌نور شهید علم‌الهدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه منصور غلامی وزیر علوم و فرمانده این قرارگاه یکشنبه 29 بهمن، طی احکامی جداگانه روسای دانشگاه‌های مادر هر استان را به سمت فرمانده قرارگاه راهیان‌نور شهید علم‌الهدی در هر استان منصوب کرد، گفت: در این قرارگاه‌های استانی روسای دانشگاه‌ها اعضای این قرارگاه محسوب می‌شوند و بسیج دانشجویی هر استان نیز دبیر این قرارگاه‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وزیر علوم در این احکام بر استفاده حداکثری از ظرفیت دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی برای بهتر برگزار شدن راهیان‌نور با میزبانی بسیج دانشجویی در منطقه، تغییرات محتوایی و بهره‌گیری از توان فکری در اردوی راهیان نور، تاکید بر اولویت اعزام زیارت اولی‌ها و دانشجویان ناآشنا با فرهنگ دفاع مقدس، گسترش تقویت عرصه‌های دانشجویی در جنوب، غرب، شمال غرب و خلیج فارس، ارزیابی و پایش مستمر فرآیند فعالیت‌ها در اردوهای برگزار شده و رعایت همه شرایط و ضوابط ایمنی برای سلامت همه دانشجویان در همه کاروان‌ها تاکید کرد.

بهرامی با بیان اینکه ثبت‌نام‌ها از اواسط بهمن آغاز شده و هنوز ادامه دارد، خاطرنشان کرد: اوج اعزام‌ها اواسط اسفند خواهد بود، اعزام 5 درصد دانشجویان کل کشور یعنی 205 هزار دانشجو تدارک دیده شده اما قطعا شور و اشتیاق دانشجویان برای حضور در این سفر معنوی بیشتر از این سهمیه است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه ملی راهیان‌نور شهید علم‌الهدی با اشاره به اینکه محدودیتی برای حضور اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها در این سفر وجود ندارد، تصریح کرد: سیاست کلی قرارگاه شهید علم‌الهدی این است که این اردوها به سمت اردوی راهیان‌نور دانشگاهیان حرکت کند و اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه‌ها دانشجویان را همراهی کنند زیرا معتقدیم اساتید دانشگاه‌ها به عنوان فرماندهان جنگ نرم باید افسران جنگ نرم را رهبری کنند.

وی اظهار کرد: امسال زائران علاوه بر مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران مانند مراکز نفتی و گازی و سدسازی و پل‌سازی که به دست مهندسان ایران ساخته شده نیز بازدید می‌کنند که این مسئله در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است که فرموده بودند کلید حل مشکلات کشور در دست جوانان مومن و انقلابی است.

بهرامی با اشاره به تشکیل 200 جلسه قرارگاه شهید علم‌الهدی در سال قبل، گفت: با تشکیل این جلسه اعزام‌ها از هر استان متناسب با تقویم آموزشی دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی می‌شود و مشکل غیبت خوردن دانشجویان حاضر در این سفر وجود ندارد زیرا کاروان‌ها با هماهنگی رئیس هر دانشگاه اعزام می‌شود.

مسئول دبیرخانه قرارگاه ملی راهیان‌نور شهید علم‌الهدی یادآور شد: سامانه جامع اطلاعات راهیان‌نور به نشانی http://rahnoor.ir/noor/ راه‌اندازی شده که اطلاعات کاروان‌ها پس از ثبت در این سامانه به تفصیل ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۴۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد

دریافت 9 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران صبح امروز با حضور انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده رییس جمهور، قاسم عموعابدینی معاون وزارت علوم و محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران افتتاح شد.

محمد مقیمی، رییس دانشگاه تهران در آیین افتتاح دانشکده علوم خانواده این دانشگاه گفت: ما توقع داریم که دانشکده علوم خانواده محور اصلی مطالعات خانواده در کشور بشود و نقش آفرینی مهی در این زمینه داشته باشد.

رییس دانشگاه تهران در این مراسم ضمن تبریک روز معلم گفت: همه ما می دانیم که امروزه بحث صیانت از خانواده تبدیل به یک دغدغه جهانی شده و همچنین صیانت از خانواده از نظر دینی جایگاه بسیار ویژه ای دارد.

مقیمی افزود: اگر به سیاست های دولت مردمی نگاه کنیم متوجه می‌شویم که در تمام این سیاست ها خانواده به صورت ویژه ای مورد توجه قرار گرفته است این در حالی است که الزامات جهانی به سمتی حرکت می کند که در نقطه مقابل خانواده قرار می گیرد و به همان میزان که کارهای تخصصی برای نهاد خانواده صورت می گیرد نهادهای رقیب قوی تر عمل می کنند و به مرور خانواده و جایگاه چند کارکردی آن ضعیف شد و تحت الشعاع قرار گرفت.

رییس دانشگاه تهران گفت: مادر در خانواده محور کلی شناخته می شود و وقتی هویت ملی و مذهبی دچار چالش و مشکل شود، مادر خانواده می خواهد کارکرد دیگری را به آن نسبت دهد. این خواسته باعث می شود که مادر از خانواده دور شود ما در دانشکده خانواده سعی می کنیم که این چالش ها را تجمیع و سازماندهی کنیم.

کد خبر 6094262

دیگر خبرها

  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • رفتار آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین حقیقت حقوق بشر آنها را روشن کرد
  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد
  • علل، انگیزه‌ها و نتایج خیزش دانشگاهیان آمریکا ضد اسرائیل
  • دستور وزیر ورزش به معاونت قهرمانی در مورد مراسم تدفین مرحوم اسکویی 
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک