Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از توافق میان شبه نظامیان کُرد و دولت سوریه مبنی بر ورود نیروهای سوری به عفرین، گروه‌هایی از نیروهای مردمی سوریه وارد این استان شدند.

به گزارش مشرق، پس از توافق روز گذشته میان شبه نظامیان کُرد و دولت سوریه مبنی بر ورود نیروهای سوری به شهرستان عفرین، عصر امروز ( سه شنبه)، کاروان نیروهای مردمی برای استقرار در نقاط مرزی پیش بینی شده و مقابله با ارتش متجاوز ترکیه وارد شمال استان حلب شد؛ پیشتر گروهی از نیروهای کرد محله شیخ مقصود شهر حلب خود را به شهر عفرین رسانده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود نیروهای بسیج مردمی سوریه به عفرین

براساس اعلام منابع میدانی، نیروهای دفاع مردمی از طریق گذرگاه «الزیارة» در غرب شهرک نبل به سمت شمال استان حلب حرکت کردند و پس از ساعتی به ورودهای شهر عفرین رسیدند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: همزمان با ورود کاروان نیروهای دفاع مردمی به شهر عفرین، ارتش ترکیه با آتش توپخانه، نیروهای سوری را در این محور هدف قرار داد

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

این منبع میدانی با بیان این که خمپاره های شلیک شده از سوی توپخانه ارتش ترکیه در نزدیکی کاروان های نیروهای دفاع مردمی فرود آمد، گفت: گروهی از نیروهای سوری پس از این حملات به سمت گذرگاه « الزیاره» عقب نشینی کردند.

همزمان با حملات خمپاره ای، جنگنده های ارتش ترکیه بر فراز کاروان نیروهای دفاع مردمی پرواز کردند

وی افزود: کاروان نیروهای دفاع مردمی (قوات الشعبیة) شامل گروه های « هنگ نیرب، تیپ امام محمد باقر (ع)، هنگ السفیره و رزمندگان نبل و الزهراء هستند؛ از سویی دیگر، شماری از نیروهای دفاع مردمی موفق شدند خود را به شهر عفرین برسانند.

این منبع میدانی با توضیح این که حملات خمپاره ای ارتش ترکیه خسارتی برجای نگذاشت، افزود: همزمان با حملات خمپاره ای، جنگنده های ارتش ترکیه بر فراز کاروان نیروهای دفاع مردمی پرواز کردند.

نیروهای اعزامی به عفرین دارای مهارت ها و تجربه و توانایی کافی برای مقابله با ارتش ترکیه و عناصر تروریستی برخوردار هستند


توپخانه ارتش روز گذشته هم مسیرهای احتمالی و پیش بینی شده برای ورود کاروان دفاع مردمی را به عفرین هدف قرار داد؛ در این حملات، مناطق «مریمین، باسوطه و ارتفاع الاحلام» هدف قرار گرفته شدند. در نتیجه این حملات، یک کودک به شهادت رسید و 8 تن دیگر از شهروندان زخمی شدند.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

براساس توافق به دست آمده، نیروهای دفاع مردمی قرار است در 150 نقطه از عفرین و در حد فاصل جنوب منطقه «اعزاز» تا شمال منطقه «اطمه» به طول 70 کیلومتر مستقر شوند؛ براساس اعلام منابع میدانی، نیروهای اعزامی به عفرین دارای مهارت ها و تجربه های مختلفی هستند و از توانایی کافی برای مقابله با ارتش ترکیه و عناصر تروریستی برخوردار هستند.

اردوغان شب گذشته هم اعلام کرده بود اگر نیروهای سوری وارد عفرین شود آنان را هدف قرار می دهد

به گزارش مشرق، همزمان با توافق دولت سوریه و شبه نظامیان کرد برای ورود نیروهای دفاع مردمی به عفرین، روسای جمهور ترکیه و ایران با یکدیگر تلفنی صحبت کردند و به نظر می رسد، تحولات میدانی شمال استان حلب بخش قابل توجهی از این گفت وگو را به خود اختصاص داده است؛ اردوغان شب گذشته هم اعلام کرده بود اگر نیروهای سوری وارد عفرین شود آنان را هدف قرار می دهد.

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، شبکه 12 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که 30 سرباز  احتیاط ارتش اسرائیل حاضر نیستند برای حمله به رفح آماده شوند.

این شبکه تلویزیونی گزارش داد که دلیل تمرد این سربازان و مخالفت شان آمادگی جهت حمله به رفح «ناتوانی شان در ادامه جنگ» است.

 در همین حال، بتسلئیل سموترش وزیر دارایی رژیم اسرائیل خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم گفت: اگر  حمله به رفح را لغو کردی دولت تو دیگر صلاحیت ادامه دادن ندارد.

 

شهادت بیش از 100هزار نفردرصورت حمله رژیم صهیونیستی به رفح

 

مدیرکل دفتر رسانه ای دولت غزه، هشدار داد که در صورت حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب باریکه غزه که 2 میلیون و 300 هزار فلسطینی در آن ساکنند، شمار شهدا به بیش از 100 هزار نفر خواهد رسید.

اسماعیل ثوابته مدیرکل دفتر رسانه ای دولت غزه، در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: ارتش صهیونیستی به نسل کشی و پاک سازی قومی مردم فلسطین ادامه می دهد.

ثوابته ادامه داد: تاکنون در جنگ غزه بیش از 34 هزار فلسطینی به شهادت رسیده، بیش از 77 هزار نفر مجروح و بیش از 5000 فلسطینی از سوی نیروهای دشمن صهیونیستی بازداشت شده اند.

وی خاطر نشان کرد، بیش از 7 هزار فلسطینی زیر آوار هستند و بیش از 370 هزار واحد مسکونی منهدم شده اند همچنین از مجموع 35 بیمارستان در باریکه غزه فعالیت 32 بیمارستان متوقف شده است.

ثوابته با اشاره به نزدیک شدن فصل تابستان، گفت: اهالی غزه به دلیل شیوع بیماری در نتیجه بمباران زیرساخت‌ها و شبکه‌ آب از سوی دشمن صهیونیستی، زندگی سختی را می گذرانند.

به گفته این مسئول فلسطینی، دشمن مانع از ورود 600 هزار تن کمک های بین المللی به غزه شده است.

ثوابته با اشاره به تهدید دشمن صهیونیستی به حمله به رفح که دو میلیون و سیصد هزار فلسطینی در آن ساکنند، هشدار داد که در صورت شروع حمله، تعداد شهدای فلسطینی به بیش از صد هزار نفر افزایش خواهد یافت.

 

دیگر خبرها

  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند