Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات گفت: شهرداري و پليس هرات در زمينه ثبت اين ولايت در ميراث هاي فرهنگي يونسکو هماهنگ نيستند.

به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري ميزان، آريا رئوفيان رئيس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات با اشاره به اينکه هرات شهر تاريخي که داراي بناهاي متعدد تاريخي است تاکنون نتوانسته تا در فهرست سازمان يونسکو ثبت شود، گفت: يکي از شرايط ثبت شدن هرات در اين سازمان پيشگيري از ساخت و سازهاي ساختمان‌هاي مسکوني و تجاري در اطراف مکانهاي باستاني است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: براي پيشگيري از اين ساخت وسازهاي بي‌رويه از سوي شهروندان هرات در اطراف بناهاي تاريخي بايد نهادهاي شهرداري هرات و فرماندهي پليس اقدام مي‌کردند که متاسفانه تاکنون از سوي آنها هيچ اقدامي صورت نگرفته است.
از سوي ديگر سيد وحيد قتالي شهردار هرات نيز در اين مورد گفت: اداره اطلاعات وفرهنگ هرات براي به ثبت رساندن هرات در ليست سازمان يونسکو برنامه اي نداشته و تاحال کاري هم انجام نداده است.
شهردار هرات گفت: اداره اطلاعات وفرهنگ هرات قصد دارد تا اين بي برنامگي خود را که نتوانسته است کاري براي هرات انجام دهد به گردن نهاد شهرداري بي اندازد.
وي افزود: شهرداري در هرات براي آغاز سال جديد برنامه هاي مختلفي را در بخش سازندگي و بهسازي دارد که در اين برنامه ها از ساخت و ساز غيرقانوني در هرات جلوگيري خواهد شد.
ولي شاه بهره کارشناس امور فرهنگي در هرات در اين رابطه گفت: بايد مقامهاي مسوول و نهاد هاي حکومتي هماهنگ با يکديگر براي ثبت هرات در فهرست ميراث هاي فرهنگي سازمان يونسکو متحد تلاش کنند؛
جيلاني فرهاد سخنگوي والي هرات نيز گفت: غني چندي پيش دستور داده بود تا کميته اي مشترک از نهادهاي مسئول براي رسيدگي به بناهاي تاريخي هرات ايجاد شود ، علاوه بر ان يک نشست بزرگ هم در هرات به همين منظور برگزار شد ؛ اما اين اقدامات تاکنون براي ثبت شدن هرات در سازمان يونسکو کار ساز نبوده است.
/انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۴۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات حریق در خیابان لاله‌زار اعلام کرد: حدود یک ساعت پیش وقوع حریق در یک انبار ۲۰ متری بالای یک مغازه لوستر فروشی سبب بروز دود در خیابان لاله زار شد.

وی افزود: نیروهای آتش نشانی در اسرع وقت همراه با تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: شعله زنی صورت گرفته و حریق بلافاصله اطفا شده است همچنین خوشبختانه این حادثه مصدوم و تلفات جانی به همراه نداشته است.

کد خبر 6098041 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران+ فیلم
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • فراخوان کشف قیمت و تامین دارو‌های تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت
  • مسدود شدن شاهراه بدخشان - تخار
  • پیروزی شش گله سرخپوشان هرات مقابل استقلال کابل