Web Analytics Made Easy - Statcounter

دختر بیمار شُنبه ای گفت: در طی این شش سال تمام تلاش خود را برای انجام پیوند کلیه انجام داده‌ام اما به دلیل ضعف شدید مالی و نایاب بودن گروه خونی‌ام O) منفی(موفق به انجام پیوند کلیه نشده‌ام.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسپاس بیماری کلیوی از بیماری‎های شایع بدون علامت و پنهان محسوب می‌شود و افرادی که به بیماری کلیوی به‌صورت کامل مبتلا هستند باید سه بار در هفته دیالیز شوند و طی 4 ساعت تحت درمان و تزریق داروی مربوطه قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دو سال اخیر نزدیک به 10 هزار نفر به‌عنوان دارا بودن نارسایی کلیوی شناسایی‌شده‌اند و این نشان می‎دهد که علائم بیماری کلیوی در افراد عادی بیشتر مشاهده می‌شود.

خدیجه درج دختر 42 ساله‌ی شُنبه ای یکی از این بیماران است که 6 سال با این بیماری بزرگ دست‌وپنجه نرم می‌کند.

خدیجه 42 ساله که از شش سال پیش هر دو کلیه خود را ازدست‌داده است هم‌اکنون به دلیل ضعف گلبول‌های خون قادر به انجام دیالیز خونی نیست و در منزل خود با دیالیز خانگی (دیالیز صفاقی) روزهای تلخی را سپری می‌کند.

وی در مورد بیماری خود و گرفتاری‌های روزمره خود گفت: متأسفانه 6 سال است که روی آرامش را در زندگی ندیده‌ام و رنج این بیماری کابوس هرروز و هر شب زندگی من است.

این دختر شُنبه ای افزود: در طی این شش سال تمام تلاش خود را برای انجام پیوند کلیه انجام داده‌ام اما به دلیل ضعف شدید مالی و نایاب بودن گروه خونی‌ام O منفی(موفق به انجام پیوند کلیه نشده‌ام.

 این در حالی است که خدیجه قصه امروز ما با مرگ مادر در دو سال گذشته تنهایی را بیشتر از همیشه احساس می‌کند و تلاش تنها برادرش برای کمک به پیوند کلیه وی تاکنون نافرجام بوده است.

وی در ادامه اضافه کرد: تاکنون باوجود مشکلات پیش رو با فروش النگوی هایم که تنها یادگار مادرم بود تمام آزمایش‌ها را انجام دادم و آماده پیوند هستم اما در قدم آخر برای انجام اندوسکوپی معده و آنژیوگرافی قلب که آخرین مراحل پیش از عمل است به دلیل ضعف مالی موفق به انجام‌نشده‌ام.

نکته جالب و دردناک قصه خدیجه عدم استفاده وی از بیمه‌های حمایتی است و تنها بیمه‌ی مورداستفاده این بیمار برای این راه سخت بیمه سلامت است که تنها برای یک مورد آندوسکوپی معده همراه با بیهوشی از وی مبلغ 550 هزار تومان درخواست شده است.

گرچه در این راه نباید از کمک‌های خیریه آبشار عاطفه‌ها شهر شُنبه که در مدت بیماری وی انجام‌شده است به‌آسانی گذشت اما این خیریه با منابع محدود مالی نتوانسته است تاکنون مشکل این بیمار صعب علاج را حل نماید.

با نزدیک شدن به ایام عید نوروز امیدواریم هم‌وطنان غیور ایرانی و هم استانی‌های عزیز این بیمار کلیوی را دریابند و برای آخرین آرزوی این دختر تنها دست یاری دراز کنند.

هم‌وطنان عزیز می‌توانند برای تأمین هزینه درمان این بیمار کمک‌های نقدی خود را به شماره‌حساب 5892101211222977 نزد بانک سپه شعبه خورموج به نام آبشار عاطفه شهر شنبه واریز کنند.

نیازمند یاری سبز هم‌وطنان برای این بیمار هستیم.

/ انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ متخصص بیماری‌های داخلی و مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در استان همدان ۲۶۹ بیمار مبتلا به هموفیلی داریم که ۱۹۴ نفر از آنها نیازمند دریافت دارو به صورت مستمر هستند.

طوس کیانی افزود: این بیماری نوعی اختلال در خونریزی به طور وراثتی است و بیشتر با علائم کاهش انعقاد خون و کبودی‌های بدن پس از ضربه مشخص می‌شود.

به گفته این متخصص داخلی، هموفیلی با خونریزی مفصلی و تغییر شکل مفاصل و گاهی گوارشی و مغزی همراه می‌شود.

دکتر کیانی افزود: راه درمان این بیماری دریافت فاکتور‌های خونی به ویژه فاکتور‌های ۸ و ۹ است که از فراوده‌های خونی در کشور ما هم تهیه می‌شود و با تزریق به بیمار منتقل می‌شود، تا آنزیم‌های خون مبتلا به هموفیلی مشابه افراد سالم شود.

دیگر خبرها

  • اهدای اعضای دانش آموز ۱۳ ساله اهل لالی به ۳ بیمار
  • غرق در نوستالژی؛ بهترین بازی‌های PlayStation 2
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • نسخه‌نویسی مرد مهاجر افغان با مهر پزشک زن | تیراندازی و زخمی شدن یک نفر دکتر قلابی را رسوا کرد
  • دکتر ابراهیمی «روز معلم» را به اساتید، مدرسان و فعالان علمی و آموزشی خانواده بزرگ بانک سپه تبریک گفت
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد