Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا- روابط عمومي پايگاه چهارم رزمي هوانيروز از توقف عمليات هوايي جابجايي اجساد جانباختگان حادثه هوايي دنا به دليل آغاز بارش در منطقه خبر داد.

سرگرد جعفر طاهري معاون فرهنگي و روابط عمومي اين پايگاه روز چهارشنبه در گفتگوي با خبرنگار ايرنا گفت: هم اکنون دو فروند بالگرد هوانيروز ارتش از اصفهان در منطقه سقوط هواپيما که با فرماندهي فرمانده هوانيروز اصفهان براي انجام عمليات اسلينگ (جابجايي و انتقال اجساد توسط بالگرد و با استفاده از تورهاي مخصوص) به پرواز درآمده بودند به فرودگاه بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: با توجه به خطر ريزش بهمن ، اجساد بايد توسط تيم کاوشگر، از فاصله 30 متري قله پازن پير به فاصله 200 متري پايين تر از قله منتقل شود و سپس بالگردها براي انتقال پيکرها وارد عمل شوند.
به گزارش ايرنا استاندار اصفهان روز گذشته محل سقوط هواپيماي شرکت آسمان را قسمت شمال کوه نقل و 30 متر پايين تر از نوک قله پازن پير و در ارتفاع 13 هزار پايي مرز بين استان اصفهان و کهگيلويه و بويراحمد اعلام کرد.
روز گذشته نيز هواشناسي، شرايط ناپايدار را براي منطقه دنا پيش بيني کرده بود.
2000 نفر از عوامل امدادي، نظامي و انتظامي، اجرايي و عملياتي در منطقه سقوط حضور دارند.
هم اکنون تيم هاي عملياتي در منطقه در حال بسته بندي اجساد در کاورهاي مخصوص هستند تا عمليات انتقال از طريق بالگردها به سرعت انجام شود.
هواپيماي ATR72 آسمان که از تهران عازم ياسوج بود 20 دقيقه پس از پرواز از رادار محو شده و در ميانه راه و از آسمان اصفهان به دليل نامعلوم، به سمت تهران تغيير مسير داده است اما پس از چند دقيقه از صفحه رادار محو شد.
هواپيماي ATR شرکت هواپيمايي آسمان با 60 مسافر و شش خدمه صبح روز يکشنبه از رادار خارج شده و مشاهدات مردمي نشان دهنده وقوع سانحه هوايي است.
اين هواپيما هرروزه يک پرواز از تهران به ياسوج و يک پرواز بالعکس دارد که ميانگين 50 تا 60 مسافر حمل مي‌کند.
اين هواپيما حدود 60 مسافر داشت.
سميرم در جوار دنا و زاگرس مرکزي با افزون بر پنج هزار و 200 کيلومتر مربع وسعت، 150 آبادي و روستا، چهار شهر و چهار بخش مرکزي، دناکوه، وردشت و پادنا با دارا بودن افزون بر 108 هزار نفر جمعيت در 160 کيلومتري جنوب اصفهان قرار دارد.
گ/7135 / 1339
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۴۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر

ایسنا/سمنان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان از سقوط و جان باختن یک نفر در ارتفاعات جنگل ابر منطقه خبر داد.

حسین درخشان ۱۵ اردیبهشت‌ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این فرد در ارتفاعات جنگل ابر در شهرستان شاهرود دچار حادثه شده بود.

وی ادامه داد: پس از اعلام سقوط یک نفر در ارتفاعات جنگل ابر واقع در سرتخت دوم منطقه قلعه چه شهرستان شاهرود به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان، عملیات امداد و نجات آغاز شد.

مدیرعامل هلال احمر استان با بیان اینکه گزارش حادثه توسط کوهنوردان منطقه به هلال احمر اعلام شد تصریح کرد: به محض اطلاع از حادثه، بلافاصله با اعزام یک تیم تخصصی از پایگاه امداد و نجات کوهستان جنگل ابر. عملیات جست‌وجو و امداد و نجات از ساعت ۱۸:۴۰ روز جمعه شروع شد.

وی با تجلیل از تلاش امدادگران عنوان کرد: تلاش شبانه نجاتگران برای یافتن فرد سقوط کرده بیش از هشت ساعت در دره‌های جنگل ابر ادامه داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان سمنان گفت: سرانجام پیکر بی‌جان حادثه دیده پس از ساعت‌ها تلاش نجاتگران پیدا و عملیات در ساعت سه و ۱۲ دقیقه شنبه ۱۵ اردیبهشت به پایان رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • اولین تصاویر از سقوط هواپیمای فوکر ۵۰ در کومور
  • (ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی
  • سقوط جوان ۲۵ ساله از نورگیر طبقه سوم در اصفهان
  • جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر
  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان