Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دادگاه جنایی قاهره نام 'عبدالمنعم ابوالفتوح' نامزد سابق انتخابات ریاست‌ جمهوری مصر و 15 تن دیگر را در فهرست 'تروریسم' این کشور قرار داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری 'القدس العربی'، دادگاه جنایی قاهره نام عبدالمنعم ابوالفتوح نامزد اولین انتخابات ریاست ‌جمهوری پس از سرنگونی 'حسنی مبارک' دیکتاتور مخلوع مصر و 15 تن دیگر از سیاستمداران این کشور را در فهرست تروریسم قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیروهای امنیتی مصر حدود یک هفته قبل ابوالفتوح رئیس حزب 'مصر القویة' (مصر قدرتمند) و نامزد سابق انتخابات ریاست‌ جمهوری مصر را بازداشت کردند.
عبدالمنعم ابوالفتوح نامزد انتخابات ریاست ‌جمهوری مصر بود که در سال 2012 میلادی در اولین انتخابات ریاست‌ جمهوری پس از سرنگونی حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع این کشور موفق شد یک پنجم آراء را از آن خود کند.
دستگیری ابوالفتوح در حالی صورت گرفته که وی همراه با چند شخصیت برجسته خواستار تحریم انتخابات ریاست‌ جمهوری آینده مصر شده بود.
'خالد ضیاء' مشاور دادستان مصر، اتهام ابوالفتوح را پیوستن وی به 'گروه غیر قانونی مخل منافع مصر' عنوان کرد و خواستار درج نام ابوالفتوح و شمار دیگری از سیاستمداران نزدیک وی در فهرست تروریسم مصر شد.
'عبدالرحمن هریدی' وکیل مدافع ابوالفتوح گفت: درج نام ابوالفتوح در فهرست تروریست ها به معنای ممنوع السفر شدن و توقیف اموال وی می شود.
وی افزود: حساب های بانکی ابوالفتوح بسته شده و اجازه هیچگونه معامله ای ندارد.
منابع مصری پنجشنبه گذشته از بازداشت 15 روزه عبدالمنعم ابوالفتوح رئیس حزب 'مصر قدرتمند' برای تحقیقات از وی به اتهام اقدامات تحریک آمیز علیه کشور خبر دادند.
منابع خبری مصر گزارش دادند: دادستانی کل کشور تصمیم گرفت که عبدالمنعم ابوالفتوح رئیس حزب مصر قدرتمند را به مدت 15 روز برای تحقیق بازداشت کند.
دادستانی کل مصر به ابوالفتوح اتهام 'انتشار اخبار دروغ و ترویج اخباری که به صلح و امنیت عمومی در این کشور خدشه وارد می کند'، عنوان کرده است.
دادستانی کل مصر همچنین ابوالفتوح را به رهبری یک 'گروه تروریستی' متهم کرده است.
نیروهای امنیتی مصر چهارشنبه گذشته ابوالفتوح را در راستای اجرای تصمیم دادستانی کل برای تحقیقات از وی، بازداشت کردند.
در همین حال، روزنامه 'هاف پست عربی' به نقل از برخی منابع نوشت: بازداشت ابوالفتوح و شش تن از سران حزب مصر قدرتمند پس از آن صورت گرفت که 'سمیر صبری' وکیل مصری در شکایت خود به دادستانی کل، ابوالفتوح را به 'انتشار اخبار دروغ' و 'اهانت' به 'عبدالفتاح السیسی' رئیس جمهوری مصر متهم کرد.
ابوالفتوح یکشنبه گذشته در مصاحبه ای تلویزیونی گفته بود: السیسی و برخی حامیانش با شیوه های مختلف، رقابت انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری آینده مصر را مختل کرده اند و در سایه این وضعیت، دیگر کمپین مبارزات انتخاباتی معنا و مفهومی ندارد.
وی 'وضعیت کنونی مصر' را محکوم کرد و گفت: مصر در 'جمهوری وحشت' به سرمی برد.
ابوالفتوح افزود: انقلاب 25 ژانویه سال 2011 میلادی همچنان پابرجاست و خود را بازخواهد یافت.
وی گواه ادعای خود را اعتراضات به تلاش نظام حاکم در مصر برای چشم پوشی از دو جزیره تیران و صنافیر' به نفع عربستان دانست.
خاورم** 1453**1651

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۴۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی

رئیس جمهور که به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود به این کشور سفر کرده، در کاخ ریاست جمهوری سریلانکا به شکل رسمی مورد استقبال «رانیل ویکرمسینگه» قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی گ ریاست جمهوری آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود به این کشور سفر کرده، پس از شرکت در آیین افتتاح ابرپروژه برق‌آبی «اومااویا» واقع در استان بادوله این کشور به‌عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی- مهندسی جمهوری اسلامی ایران که با همراهی رئیس جمهور سریلانکا انجام شد، در کاخ ریاست جمهوری این کشور به شکل رسمی مورد استقبال «رانیل ویکرمسینگه» قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور و خوش‌آمد گویی فرمانده گارد تشریفات، روسای جمهور اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

همچنین در حین این مراسم به احترام هیئت ایرانی ۲۱ گلوله توپ شلیک شد.

روسای جمهور پس از مراسم استقبال دیدار دوجانبه خواهند داشت و پس از آن به اتفاق یکدیگر نشست هیئت‌های عالی‌رتبه مشترک را برگزار خواهند کرد.

کد خبر 747617

دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی