Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  علی رضا رشیدیان دردیداربامدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: اما به تناسب این توان و ظرفیت در زمینه جذب گردشگر کار نشده است.


وی افزایش آمار گردشگران در استان را مرهون گستردگی جاذبه های مذهبی، طبیعی و تاریخی دانست و گفت: علی رغم این مزیت های فراوان، به ندرت در حوزه معرفی این ظرفیت ها در بازارهای هدف، عمل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه از مشهد به عنوان بزرگترین نقطه و شهر گردشگری زیارت در دنیا می توان نام برد، افزود: امروز ظرفیت بزرگ شیعیان هند که بیش از عراق است و نیز علویون ترکیه که علاقه زیادی به سفر به فوشنجان نیشابور زادگاه یکی از بزرگان علوی یعنی" بکتاش ولی "دارند ، باید مورد توجه جدی قرار گیرد .
رشیدیان با اشاره به گستره ی حوزه نفوذ فرهنگ خراسانی و شعر و ادب پارسی در اقصی نقاط دنیا خاطر نشان کرد: می توان از این ظرفیت، در زمینه جذب گردشگران زیادی به استان استفاده کرد.
وی افزود: در حوزه گردشگری نیز باید همانند بخش صادرات، کشورهای هدف را شناسایی کرده و دامنه فعالیت و نفوذ را گسترش دهیم و تورهایی از کشورهای مختلف به مقصد استان و شهر مشهد برگزار کنیم.
استاندار خراسان رضوی، استفاده از ظرفیت های دانشگاهی و دانش آموخته های این حوزه در راستای ارتقا گردشگری در استان را نیز بسیار مهم خواند .
رشیدیان همچنین با اشاره به ظرفیت های حوزه صنایع دستی استان، گفت: مشهد مقدس شهر جهانی گوهر سنک ها است اما برای جذب بیشتر در حوزه صنایع دستی نیاز به نوآوری همراه با حفظ اصالت و شناخت ذانقه و سلیقه مشتریان داریم .
وی در این راستا ایجاد و تقویت زنجیره ای کامل صنایع دستی و سوغات در روستاها و مناطقی که هنرمندان مشغول به کار هستند و حمایت از هسته های کوچک را ضروری خواند و تاکید کرد: باید سه هزار میلیارد تومان بازار سوغات استان که عمده آن در اختیار کالاهای چینی است تغیییر یافته و در اختیار تولید کنندگان داخل قرار گیرد.
استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب مرتفع سازی در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، گفت: امروز مرتفع سازی در مشهد بویژه بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی به عنوان یک نماد تاریخی، مذهبی ارزشمند در مرکزیت این شهر از جمله مشکلات جدی است حجم انبوهی از مجوزهایی که طی سال های گذشته بدون توجه به ملاحظات تاریخی ، معنوی و مذهبی و حتی مبلمان شهری مشهد الرضا صادر شده است.
رشیدیان افزود: فقط طی سال گذشته مجوزهای بی اساسی در این زمینه داده شده و تراکم فروشی زیادی شکل گرفته است .
وی گفت:در حال حاضر هیچگونه مجوزی برای مرتفع سازی و فروش تراکم در اطراف حرم مطهر رضوی داده نمی شود و تنها مشکلی که در این زمینه وجود دارد حجم انبوه مجوزهایی است که از سوی شهرداری مشهد به متقاضیان داده شده است.   ثبت ملی یک هزار و 600 اثر تاریخی خراسان رضوی
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی هم در ایسن دیدار با اشاره به ظرفیت های تاریخی و گردشگری استان گفت: ۱۰۰هزار اثر تاریخی در استان وجود دارد که یک هزار و 600 مورد از آنها تا کنون ثبت ملی شده است.
ابوالفضل مکرمی فر افزود : چهار اثر از جمله توس و آسبادهای نشتیفان خواف در نوبت ثبت جهانی است ضمن آنکه در حال حاضر 60 اثر نیز آماده ثبت ملی است .
وی افزود : از این تعداد 94 پروژه دارای متوسط پیشرفت فیزیکی 60 درصد بوده و بخشی هم آماده بهره برداری می باشد.   انتهای پیام//ف.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۵۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی

معاون قضایی رئیس دادگستری در امور اجتماعی و پیشگیری از جرم خراسان رضوی از کاهش برخی جرایم در حوزه های قضایی در پی اقدامات پیشگیرانه و حمایتی خبر داد و گفت: شاهد سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق بودیم که از تشکیل ۴۵۰۰ مورد پرونده، پیشگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدامیر مرتضوی امروز در نشست مدیران حوزه پیشگیری  از جرم در مشهد اظهار داشت: با تلاش مسئولان، قضات و کارمندان مجموعه قضایی خراسان رضوی در سال 1402 و اهتمام بر اجرای محورهای سند تحول قضایی از جمله در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم، شاهد اتفاقات خوبی در زمینه کاهش جرایم بودیم.

وی با تشریح برخی اقدامات صورت پذیرفته توسط این حوزه در سال گذشته بیان کرد: طرح ها و برنامه‌های متعدد ومتنوعی با رویکرد اجتماعی و با استفاده از ظرفیت های مردمی، با محوریت این معاونت به مرحله اجرا در آمد که نتیجه آن در نهایت به ارتقاء رضایت‌مندی اقشار مختلف اجتماعی انجامید.

معاون قضایی رئیس دادگستری خراسان رضوی گفت: اقدامات گسترده‌ای توسط دستگاه قضایی با همیاری سایر سازمان‌ها در زمینه صیانت و تحکیم بنیان خانواده به انجام رسید که ماحصل آن کاهش پرونده‌ها در زمینه طلاق و افزایش ایجاد سازش در این‌گونه پرونده‌ها و سایر پرونده‌های مرتبط  از جمله حضانت و ملاقات طفل بود، به نحوی که با اقدامات جمعی پیشگیرانه و حمایتی، شاهد سازش 25 درصدی در پرونده‌های طلاق بودیم که از تشکیل 4500 مورد پرونده، پیشگیری شد.

مرتضوی افزود: در پی اقدامات مؤثر پیشگیرانه در زمینه پرونده های حضانت و ملاقات طفل نیز بیش از 50 درصد سازش داشتیم. از جمله اقدامات دیگر، اجرای طرح قاضی مدرسه در تعداد زیادی از مدارس بود که جلسات متعددی با رویکرد ارتقای آگاهی‌های حقوقی برای دانش آموزان، والدین و مربیان در مناطق مختلف شهری توسط قضات برگزار شد.

وی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های موفق این معاونت در سال گذشته، راهبری قرارگاه اجتماعی زندان بود که با محوریت مجموعه قضایی و همیاری و همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف شکل گرفت و سیاست‌های اصولی دستگاه قضایی در زمینه کاهش جمعیت کیفری، توانمند سازی مددجویان، باز اجتماعی کردن آنها و حمایت از خانواده‌ها و مراقبت پس از خروج زندانیان به نحو مطلوب دنبال شد که علاوه بر آزادی تعداد قابل توجی از مددجویان، زمینه‌های اشتغال تعدادی از این افراد نیز فراهم شد به صورتی که در بهار امسال بیش از 3600 نمادهای شهری و فلاور باکس برای تزئین شهر توسط این افراد ساخته و در معرض دید شهروندان قرار گرفت.

مرتضوی گفت: در پاسخ به مطالبات عمومی، اقدامات منسجمی نیز در زمینه برخورد با جرایم مربوط به سرقت صورت گرفت که در نتیجه این اقدامات، شاهد کاهش جرایم مربوطه در 15 حوزه قضایی بودیم.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد