Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه های جمهوری آذربایجان طی چند هفته گذشته با تلاش برای گسترش بی اعتمادی و مداخله در امور داخلی ایران، اقدام به نشر اخبار کذب نموده اند که متاسفانه با سکوت مسئولین وزارت خارجه همراه شده است.

سرویس جهان مشرق - خبرگزاری (strateq) در تحلیلی با عنوان «تهران مبارزه علیه ایدئولوژی‌های فرقه‌ای را تقویت می‌کند» به حضور و فعالیت فرقه‌های جعلی و ساختگی در ایران پرداخته و با بررسی فعالیت و حضور این اقلیت‌های فرقه‌ای، جمهوری اسلامی ایران را به بدرفتاری و مبارزه با آن‌ها و دستگیری‌های گسترده محکوم کرده و نوشت: «در سال ۲۰۰۵ با دستور مستقیم مسئولین ارشد نظام ایران مبارزه با فرقه‌های ساختگی به‌صورت جدی شروع شد و در جریان آن تعداد زیادی از پیروان این فرقه‌ها زخمی، دستگیر و زندانی و از پست‌های دولتی خود و دانشگاه‌ها اخراج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوانین ایران تنها انتظارات و خواست‌های مذهب شیعه را پوشش می‌دهد... و جمهوری اسلامی ایران اقلیت‌های فرقه‌ای را یک مسئله امنیت ملی به‌حساب می‌آورد.»

در همین راستا خبرگزاری (muxalifet) نیز در تحلیلی با عنوان «اعتراض زنان، ایران را به یک انقلاب جدید هدایت خواهد کرد» به مسئله حجاب در ایران پرداخت.

این بنگاه خبری در این تحلیل با محکوم کردن حجاب اجباری در ایران آن را ناقض آزادی و حقوق زنان و شهروندی برشمرد و به رفتارهای به‌اصطلاح خودشان خودسرانه و خارج از قانون در برخورد با مردم و نحوه برخورد نهادهای امنیتی ایران با معترضان پرداخت و کشور ایران را ازنظر جامعه فرهنگی با عربستان یکسان برشمرد.

این خبرگزاری در ادامه با اشاره به حکومت‌های گذشته در ایران و چگونگی وضعیت حجاب، رفتار حکومت را در مسئله حجاب و نحوه برخورد با آن را بسیار مضحک و خنده‌دار عنوان کرد و با ارائه آمارهای ساختگی و دروغین تلاش نمود تا اعتماد عمومی مردم را آماج حمله‌های خود قرار دهد.

در این زمینه بیشتر بخوانید: توهین مکرر رسانه‌های آذربایجان به مردم و مسؤولین ایرانی استمرار توهین‌ها و مداخله رسانه‌های جمهوری آذربایجان در امور داخلی ایران رسانه‌ آذربایجانی: حمله اسرائیل به سوریه درسی برای ایران است

خبرگزاری (ovqat) نیز در خبری با عنوان «قاسم سلیمانی اسرائیل را تهدید کرد» به معرفی شهید عماد مغنیه پرداخته و با تشریح عملیات‌های این مجاهد بزرگ، این‌گونه نتیجه‌گیری می‌کند که او با القاعده همکاری می‌کرده و رابطه نزدیک با سران گروه‌های تروریستی داشته و عملیات‌هایی که با فرماندهی مغنیه انجام‌گرفته تروریستی بوده است.

این بنگاه خبری در پایان با کنایه به سخنان سردار سلیمانی اشاره‌کرده و می‌نویسد: «ظاهراً سردار سلیمانی به خاطر مبارزه‌طلبی مغنیه خون او را با خون همه صهیونیست‌ها برابر می‌بیند.»

لازم به ذکر است که است که در چند سال اخیر رسانه‌های جمهوری آذربایجان با تلاش برای مداخله در امور داخلی ایران و بسط بی‌اعتمادی تلاش‌های گسترده‌ای را برای توجیه اقدامات رژیم اشغالگر قدس به کار بسته و تمام ظرفیت‌های خود را در راستای مبارزه با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بسیج کرده‌اند که متأسفانه با سکوت مسئولین محترم وزارت خارجه همراه شده است. البته همین سکوت باعث رشد اقدامات ضد ایرانی در رسانه‌های کشور جمهوری آذربایجان شده است.

http://strateq.az/manshet/۲۳۳۶۷۱/d%c۹%۹۹rvisl%c۹%۹۹rin-irani-partlatma-c%c۹%۹۹hdi.html

http://muxalifet.az/icbari-hicab-leyhin-dalgaqadinlarin-etirazi-irani-yeni-inqilaba-suruklyckmi-thlil.html

http://ovqat.com/manset/۱۷۶۰۴-qasm-suleymanidn-srail-thdid-son-hdf-sionist-rejimin-tamamil-datmaqdr-muniyynin-qisas-namin.html

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!

عصر ایران - رضا نصری در کانال تلگرامی اش نوشت:

احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو و برخی مقامات ارشد سیاسی و نظامی اسرائیل توسط دادگاه کیفری بین‌المللی بالا گرفته است‌ که بدون تردید هزینه حقوقی و سیاسی بی سابقه‌ای برای اسرائیل در پی خواهد داشت.

از طرف دیگر، توجه رسانه‌های جهان معطوف به «گورهای دسته‌جمعی» در غزه شده و لازم است این توجه استمرار داشته باشد. در کنار این‌ موارد، دانشگاه‌های آمریکا در اقدامی کم‌نظیر علیه اسرائیل طغیان کرده‌اند و فضایی در داخل آمریکا پدید آورده‌اند که از جنگ ویتنام تا کنون سابقه نداشته است. علاوه بر این‌ها، فاجعه انسانی دیگری در رفح در کمین است که نیازمند توجه کامل رسانه‌ایست.

در چنین فضایی، آرزوی اسرائیل انحراف افکار عمومی آمریکا و اروپا به سمت ایران است و این قابلیت را نیز دارد تا با اهرم‌های رسانه‌ای‌اش تا حدود قابل ملاحظه‌ای ایران را در کانون توجهات قرار دهد! 

برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یادداشت رضا نصری درباره قطعنامه اخیر مجمع عمومی و چند نمونه تاریخی رضا نصری، حقوقدان: «لاهه» طرفین را به مذاکره برای تعیین مبلغ خسارت فراخوانده/ ایران می‌تواند دولت آمریکا را به گفت‌وگوی مستقیم دعوت کند/ اگر واشنگتن بپذیرد، کار بزرگی انجام شده؛ اگر هم رد کند، یک امتیاز سیاسی برای ایران است

دیگر خبرها

  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • ببینید | بانیان فرقه بهائیت آغازگر کشف حجاب در ایران
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • نصری، حقوقدان بین الملل: برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست