Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارپول‌‌های بی‌حسی دندانپزشکی یکی از مواد اولیه داروی بی‌حسی است که در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو در دوزهای ۲ و ۳ درصد توسط یک شرکت داخلی تولید می‌شود و در حالی که این شرکت توانایی تولید این دارو تا مرز ۶۰ میلیون عدد در سال را دارد، اما سازمان غذا و دارو مجوز واردات انواع داروهای خارجی مشابه آن را به شرکت‌های واردات دارو داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی کریمی، معاون فنی اداره کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو درباره چرایی واردات کارپول‌های بی‌حسی دندانپزشکی به خبرنگار ایلنا گفت: سیاست کلی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخل بوده است، البته در مواقعی مانند عدم تامین به موقع مواد اولیه یا مشکلات عدم نقدینگی شرکت‌ها، باید دارو از طریق واردات تامین شده تا کمبودی بوجود نیاید و موجبات قاچاق آن فراهم نشود، داروی مذکور نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

او در پاسخ به این سوال که به گفته تولید کنندگان این دارو شرکت‌های داخلی توانایی تولید این دارو تا ده سال آینده را دارند، آیا شما این موضوع را تایید نمی‌کنید، گفت: اگر این گفته‌ها درست بود، مجوز واردات داده نمی‌شد..

معاون فنی اداره کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر این دارو به صورت قاچاق نیز وارد کشور می‌شود و ما با توجه به مجموع مسائل، تصمیم به صدور مجوز برای واردات این دارو گرفتیم.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار اتوبوس بین شهری از طریق واردات و تولید داخل تامین‌ می‌ شود

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اعلام رفع ۴۱۲ نقطه پرخطر جاده ای در سراسر کشور از برنامه دولت برای تامین ۵ هزار اتوبوس بین شهری برای سال آینده از طریق واردات و ظرفیت تولید داخل خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش امروز ۲۸ اسفند در خصوص جزئیات مصوبات نشست شورای عالی حمل و نقل، ایمنی و کاهش تلفات جاده ای که به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، توضیح داد: پنجمین جلسه شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزرای مربوطه و سایر مسئولان دست اندرکار حوزه حمل و نقل برگزار و آخرین وضعیت جاده ها و اجرای طرح های نوروزی بخش های مختلف، بررسی شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ هزار نفر در شبکه حمل و نقل کشور فعال هستند، افزود: در طرح نوروزی به غیر از حوزه های حمل و نقلی وزارت راه و شهرسازی، اورژانس، هلال احمر و پلیس راهور نیز مشغول خدمت رسانی به مسافران ایام نوروز هستند که گزارشی از این حوزه ها در جلسه ارائه شد.

به گفته بذرپاش، سوانح جاده ای در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، بررسی دیگر مولفه های حمل و نقلی، عملکرد استان ها در کاهش تلفات جاده ای و همچنین آماری از بیشترین تلفات در جاده های استان های سراسر کشور در نشست شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور بررسی شد.

وی در خصوص تصمیمات گرفته شده در این جلسه گفت: دو راهبرد در دستور کار شورای عالی حمل و نقل ایمنی و کاهش تلفات جاده ای است که شامل راهبرد ایمنی و راهبرد آسایش و آرامش مسافران است. در بخش ایمنی رفع نقاط پر حادثه در دستور کار بود. در ابتدای سال جاری که جلسه شورای عالی برگزار شد مقرر شد تا ۸۷۸ نقطه در توافق بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با پلیس راهور فراجا رفع خطر شود که تعداد قابل توجهی از آن ها برطرف شده و باقی نقاط نیز سال آینده برطرف می شود.

ناوگان عمومی بین شهری در سال آینده توسعه می یابد

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: در حوزه ایمنی، برنامه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را در برنامه داریم.

بذرپاش با اشاره به اینکه در بخش اتوبوس کمبودهایی وجود دارد، توضیح داد: کارگروهی به دستور معاون اول رئیس جمهور تشکیل و توافق شد تا در سال آینده هر آنچه که در توان داریم از ظرفیت داخل و همچنین از طریق واردات برای تأمین اتوبوس بین شهری استفاده شود.

۵ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری برای سال جدید تأمین می شود

وی تأکید کرد: در این جلسه تأکید شد تا ارز واردات اتوبوس را بانک مرکزی تخصیص دهد و مقرر شد تا با مساعدت بانک مرکزی این کار انجام شود و شبکه بانکی برای تسهیل در این بخش به کمک بیاید. هدف گذاری برای تأمین اتوبوس بین شهری برای سال آینده معادل ۵ هزار دستگاه است.

بذرپاش با یادآوری اینکه امسال و سال گذشته تامین کشنده ها رشد خوبی داشت، گفت: در سال جاری و سال گذشته رقم کشنده ها در حوزه ناوگان تجاری به رقم مناسبی رسید و در برنامه است تا تامین اتوبوس ها نیز سال آینده انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با موافقت معاون اول رئیس جمهور مقرر شده است تا برای تأمین اتوبوس در سال آینده بیمه ها سرمایه گذاری کنند و بیمه خسارت بدنه برای تأمین مالی در سایر بخش ها فعالیت داشته باشد تا سال آینده سفرهای ایمن تر و با سوانح کمتر داشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رئیسی: اهمال و سوداگری در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست
  • تامین ۵هزار اتوبوس بین شهری از طریق واردات و تولید داخل
  • ۵۰۰۰ اتوبوس بین شهری از طریق واردات و تولید داخل تامین‌ می‌شود
  • ۵ هزار اتوبوس بین شهری از طریق واردات و تولید داخل تامین‌ می‌ شود
  • اخطار جدی رئیسی درباره غذا و دارو | این ۲ وزارتخانه مسئولند که ...
  • اهمال و سوداگری در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست
  • اهمال در تامین امنیت غذایی و سوداگری در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست
  • بومی‌سازی تولید شیرآلات صنعتی ضداسید در کرج
  • ۵ هزار اتوبوس بین شهری از طریق واردات و تولید داخل تامین می‌شود
  • توسعه ناوگان سیاست اصلی است/ اگر تولید داخل نبود، باید از ظرفیت واردات استفاده شود