Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال با رشد 12 تا 15درصدی ورود زائران و مسافران در ایام نوروز به مشهد مقدس و استان، روبه رو باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ مهدی فروزان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی که امروز برگزار شد، اظهار کرد: تمامی روسای کمیته‌های دوازده‌گانه ستاد خدمات سفر استان باید برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند تا مورد ارزیابی و تصویب قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به فعال بودن رادیو زیارت در ایام نوروز به منظور اطلاع رسانی حوزه خدمات سفر و زیارت، تصریح کرد: استقرار نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در ستاد خدمات سفر در طول ایام نوروز الزامی است.

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته و در ایام نوروز، هفت میلیون و ۴۰۰ هزار زائر و مسافر وارد مشهد مقدس و بیش از ۱۲ میلیون نفر وارد استان شدند.

 

فروزان ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال با رشد ۱۲ تا ۱۵درصدی ورود زائران و مسافران در ایام نوروز به مشهد مقدس و استان، روبه رو باشیم.

۱۱۶هزار نفرشب ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی استان است

 

در ادامه یوسف بیدخوری در خصوص نرخ‌نامه‌های ابلاغی، بیان کرد: در حال حاضر نرخ‌نامه‌ها به واحدهای اقامتی ابلاغ شده و ۱۰۰ ناظر در سطح استان فعالیت خود را به طور محسوس و نامحسوس شروع کرده‌اند.

 

جانشین معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی یادآور شد: ۳۹۰هزار نفر ظرفیت اضطراری موقت در استان داریم ضمن اینکه هشت مجموعه اضطراری و بوستان زائرپذیر غدیر نیز میزبان زائران و گردشگران در ایام نوروز هستند.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۱۶هزار نفرشب ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی استان است، ابراز کرد: در سطح استان ۲۱۵ هتل، ۳۱۷ هتل آپارتمان، ۳۹۰ مهمانپذیر، ۶۴۵ خانه مسافر، ۹۶ مجمتع پذیرایی، ۵۶ مجمتع گردشگری، ۱۰سفره‌خانه سنتی و ۲۱۵ مورد انواع تاسیسات گردشگری فعال است و از ۷۵ کشور گردشگر به خراسان رضوی به‌خصوص مشهدالرضا(ع) داریم و برای ایام نوروز ۹۷ پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در مبادی ورودی شهر مشهد در سه مسیر نیشابور، چناران و فریمان به مشهد فعال شده تا پاسخگوی زائران و مسافران نوروزی باشند و نقشه راه، بروشور و دیگر ملزومات را در اختیارشان قرار می‌دهند.

 

بیدخوری بیان کرد: شماره راهنمای ۱۳۷ برای شهروندان مشهدی و برای تماس موبایلی و سایر شهرها شماره ۰۹۶۳۰۸ و همچنین شماره ۰۹۶۲۹ ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات و رسیدگی به شکایات هستند.

مجموعه‌های تاریخی با افزایش ساعت فعالیت میزبان زائران

 

ابوالفضل مکرمی‌فر نیز با بیان اینکه بعد از دو دهه در نوروز نمایشگاه سوغات و صنایع دستی در مشهد برگزار می‌شود، عنوان کرد: جشنواره اقوام ایرانی در طول ایام نوروز با مشارکت میراث فرهنگی به عنوان یکی از جاذبه‌های شهر مشهد در پدیده شاندیز برگزار می‌شود.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سرویس‌های بهداشتی و میان راهی و استراحتگاه موقت بین راهی از جمله موضوعاتی است که باید در ستاد خدمات سفر مورد رسیدگی بیشتری قرار بگیرند.

 

وی تصریح کرد: میراث فرهنگی خراسان رضوی در چهار مقوله با محوریت نوروزگاه برنامه‌هایی را طراحی کرده است که جشنواره اقوام، نوروزگاه، نمایشگاه صنایع دستی از جمله این محورها است.

 

مکرمی‌فر بیان کرد: در طول ایام نوروز تمام مجموعه‌های تاریخی استان با افزایش ساعت فعالیت میزبان زائران خواهند بود؛ همچنین کلیپی متفاوت از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان به منظور نمایش در شبکه‌های ملی و بین‌المللی آماده شده است.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: جشن نوروزگاه مبتنی بر آیین‌های نوروزی و محلی نیز در سه شهرستان خواف، گناباد و کلات در ایام نوروز برگزار می‌شود ضمن اینکه در شهر مشهد نیزهمزمان با اختتامیه نمایشگاه صنایع دستی برگزار می‌شود.

 

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی عنوان کرد: نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات نیز از ۴ تا ۱۱ فروردین ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۵۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شجاع افزود: امسال ۹ هزار و ۳۶۵ زائر در قالب ۶۷ کاروان از خراسان رضوی به حج تمتع اعزام خواهند شد که از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت ۴هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های مدینه‌بعد و ۳۵ کاروان به ظرفیت ۴هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های مدینه‌ قبل ثبت‌نام شده‌اند. وی گفت: تعداد ۵ هزار و ۳۹۰ زائر از مشهد در قالب ۳۷ کاروان و ۳ هزار و ۹۷۵ زائر از شهرستان‌های استان نیز در قالب ۳۰ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. سرپرست حج و زیارت خراسان‌رضوی ادامه داد: در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران استان خراسان‌شمالی طبق سنوات گذشته به همراه زائران استان خراسان‌رضوی از اواخر اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی هم گفت: اعزام زائران عمره مفردهاز امروز (۳ اردیبهشت‌ماه) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس از سرگرفته شد.  
محمود امانی‌بنی افزود: در همین زمینه نخستین کاروان زائران عمره مفرده از فرودگاه مشهد از طریق پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه امروز به عربستان اعزام شدند.  
امانی‌بنی از پیش‌بینی تمام تمهیدات برای عملیات اعزام و بازگشت زائران عمره مفرده در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: نخستین کاروان زائران خراسانی عمره مفرده درحالی امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند که این سفر زیارتی ۹ سال متوقف شده بود.

دیگر خبرها

  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • نخستین پرواز زائران عمره از فرودگاه مشهد انجام شد
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی
  • حدود هفت درصد از زائران حج عمره مفرده کشور اهل خراسان رضوی هستند
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز