Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فردوسی گفت: زنان در جهان امروز علاوه بر اینکه در اداره خانواده و تربیت فرزندانشان نقش بسیار مهمی دارند در توسعه اقتصاد خانواده و توسعه اقتصاد مملکتشان نیز تاثیر بسزایی دارند.

به‌گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر سیما فردوسی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران و دبیر علمی کنگره زنان موفق ایران بیان کرد: " دومین کنگره تخصصی زنان موفق ایران " با حمایت وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، شورای اسلامی شهر تهران و دانشگاه‌های معتبر کشور، ۱۷ اسفند ماه ۹۶ مقارن با روز جهانی زن و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در تهران برگزار می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زنان در جهان امروز علاوه بر اینکه در اداره خانواده و تربیت فرزندانشان نقش بسیار مهمی دارند در توسعه اقتصاد خانواده و توسعه اقتصاد مملکتشان نیز تاثیر بسزایی دارند.
سیما فردوسی ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد، افزود: در کنگره زنان موفق ایران مطالب و اطلاعات به روز مطرح می‌شود که از سوی اساتید و سخنرانان بنام کشور از دانشگاه‌های مختلف که در حوزه مسیر‌های موفقیت بانوان فعالیت دارند، حضور دارند.
وی تصریح کرد: نسبت به قبل از انقلاب زمینه کار براى زنان تا حد زیادى فراهم شده، اما بستر فعالیت را باید خود زنان بوجود آورند در هر کار و شغلى که هستند باید از وقتشان نهایت استفاده را بکنند.
وی ادامه داد: با توجه به فرصتی که برای سخنرانان در کنگره زنان موفق ایران در نظر گرفته شده است رئوس مطالب حوزه‌های مختلف مرتبط با بانوان در حوزه‌های مدیریت و کارآفرینی، روانشناسی، هنر و... مطرح می‌شود. از دیگر بخش‌های حائز اهمیت این رویداد برگزاری پنل‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی‌های کلیدی با موضوعات متنوعی از جمله: زنان موفق در قرآن، موفقیت زنان در عرصه هنر، نقش هوش اجتماعی در موفقیت زنان ایرانی، برنامه ریزی گردیده است.
وی ضمن اشاره به المان‌های یک زن موفق اظهار داشت: بحث مدیریت در وهله اول است، یک زن موفق می‌بایست در همه کارهایش با یک سبک مدیریتی پویا عمل کند و اولویت‌ها را شناسایی کند البته که نقش‌های متعدد بانوان از جمله: مدیریت زن در خانواده نقش پررنگی است که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد. بسیاری از بانوان شاغل علاوه بر مسئولیت کاری که دارند باید مسائل درون خانواده را مدیریت کنند و رضایت مندی را در خانواده بوجود آورند، همسرداری و تربیت مطلوب برای فرزندانشان داشته باشند هرچه مسئولیت‌های یک زن بیشتر شود سختی کار افزایش می‌یابد که این مهم احتیاج به مدیریت‌های رده بالا دارد.
فردوسی گفت: مشکل بانوان جامعه ما این است که آنان آن طور که باید درک نشده اند اجتماع و خانواده باید توان بانوان را درک کنند و به آن‌ها ارج نهند. شبکه هاى حمایتى از زنان باید باشد. می‌بایست قدرت مدیریتی، اجرایى بانوان تقویت گردد تا بتوانند به حل مشکلات جامعه بپردازد.
سیما فردوسی افزود: این یک هنر است که یک زن بتواند نقش موفقیت آمیز مدیریتی خود را در همه عرصه‌ها از جمله: شغل، خانواده و فرزندانش به خوبی ایفا کند، که زنان موفق جامعه ما از آن برخوردارند.
وی ضمن اشاره به داشتن اعتماد به نفس بانوان در پیمودن پله‌های موفقیت، ادامه داد: محیط زندگی برای بانوان جامعه و محیط کاری برای بانوان شاغل جامعه، اهمیت زیادی برای بالابردن اعتماد به نفس آن‌ها دارد. مثلا زوجین نقش مهمی در افزایش اعتماد به نفس یکدیگر دارند که این مهم برمی گردد به اینکه خود فرد تا چه حد از کار، خانواده و روابط درون خانواده اش رضایت دارد.
وی ادامه داد: میزان رضایتمندی که فرد از خودش دارد سطح عزت نفسش را تعیین می‌کند و کسانی که این رضایتمندی را داشته باشند اعتماد به نفس بیشتری دارند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: برگزاری این رویداد بزرگ بتواند به شناساندن بانوان کشورمان فارغ از جنسیت آنان، کمک شایانی نماید و توانایی زنان در حوزه مدیریت در تمامی سطوح مورد توجه هرچه بیشتر قرار گیرد.
وی افزود: پژوهشگران می‌توانند با توجه به محور‌های کنگره ازجمله: بررسی امنیت اجتماعی زنان و چالش‌های آن، توانمندسازی زنان در جامعه و... مقالات خود را برای شرکت در این کنگره از طریق پایگاه اینترنتی www.Topwomeni.ir به دبیرخانه ارسال نمایند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند به پایگاه اینترنتی کنگره مراجعه و یا با شماره‌های ۴-۳۳۶۹۹۰۹۳-۰۲۱ و ۹-۳۶۶۲۱۳۱۸-۰۲۱ تماس حاصل نمایند

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۵۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌

به گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه شماره چهار فرماندهی انتظامی کشور در خصوص "طرحِ نور" (عفاف و حجاب) آمده است:

در زمان و زمانه‌ای که جریان‌هایِ رسانه‌ایِ بَدخواهِ ملتِ ایران به دنبال اختلاف افکنی و دوقطبی سازیِ جامعه با اجرایِ" طرحِ نور" بودند؛ مردمِ عزیز و نخبگانِ فهیم با اِدراکی قابلِ ستایش در کنارِ پلیسِ قرار گرفتند تا شأن، حریم، حرمت و کرامتِ بانویِ ایرانی حفظ شود. برای آنکه افکار عمومی و مراکز تصمیم‌گیر، شناختِ بیشتری از دلایلِ فراجا در اهمیت اجرای طرح نور داشته باشند، طیِ روزهای آینده چند پرونده مهم از باندهایِ تبهکارِ سازمان یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشاء، تجارتِ جنسی، پورنوگرافی و… داشته‌اند منتشر خواهد شد.

در پیوند با موضوعِ پیش گفته؛ گزارش‌هایِ میدانی و اخذِ نظراتِ مردمی در کنارِ حمایت‌هایِ رؤسای محترمِ جمهور و قوه قضائیه، صداوسیما و برخی نمایندگان مجلس و ائمه جمعه و جماعات و سایرِ نهادهایِ مسئول نشان دهندهِ شناختِ مطلوب از نبض سنجیِ اجتماعیِ فراجا در اجرایِ "طرح نور" است.

همچنین بررسی‌ها و مشاهداتِ عینیِ روزانه در شهرها نشان دهنده‌یِ حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌مان است.

پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده سازی برای موضوعاتِ هنجاری و ارزشی نیست و به شهروندانِ عزیز این نوید را می‌دهیم که در نهایت "طرح نور" به سمتِ هوشمندسازی پیش خواهد رفت.

این مهم زمانی بهتر و عملیاتی تر خواهد شد که نهادهایِ متولیِ کار که وظیفه مستقیم در اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب دارند، عملکرد قابل قبول و درخور توجهی داشته باشند

در پایان قدردانِ کارکنانِ سخت‌کوش و پُرتلاشی هستیم که چنین خالصانه و مُشفقانه به ارتقای ارزشهای اجتماعی یاری می‌رسانند و انتظار داریم تا با همّتِ مسئولینِ محترم و انجام به موقع وظایف دستگاه‌های مسئول روندِ هوشمندسازی نیز، پُرشتاب تر به سرانجامِ مطلوب و موردِ رضایتِ مردم برسد.

کد خبر 6085944

دیگر خبرها

  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌