Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@07:35:01 GMT

۷۷ هزار روستایی و عشایری مازندران تحت پوشش بیمه هستند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۱۵۷۶۶

۷۷ هزار روستایی و عشایری مازندران تحت پوشش بیمه هستند

ساری - مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران گفت: تاکنون بیش از ۷۷ هزار نفر در استان بیمه شده و بیش از دو هزار و ۵۰۰ خانوار نیز مستمری بگیر این صندوق هستند.

محمد ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر از بازنشستگی روستائیان با ۶۰ سال سن و ۱۰ سال سابقه بیمه این صندوق طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور،  بند الحاقی ۲ بند (ز) تبصره ۷ لایحه را به تصویب رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به موجب بند الحاقی ۲ بند (ز) تبصره ۷ لایحه، صندوق بیمه روستاییان و عشایر موظف است کلیه روستاییانی را که حداقل ۱۰ سال حق بیمه پرداخت نموده‌اند و به سن ۶۰ سال رسیده‌اند، بازنشسته نموده و به اندازه سنواتی که حق بیمه پرداخت کرده‌اند مستمری پرداخت نماید. و این مصوبه بعد از تایید شدن شورای نگهبان قابل اجرا است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: برنامه کلان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشتعال فراگیر در روستاهاست و به این دلیل ما قصد داریم سه مقوله تعاونی، اشتغال و بیمه را با یکدیگر ادغام کرده تا شاغلان روستایی ضمن برخورداری از وام های اشتغال روستایی از مزایای بیمه اجتماعی نظیر بازنشستگی، مستمری های از کار افتادگی و فوت بهره مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران تصریح کرد: هدف این صندوق برقراری شرایط بازنشستگی برای روستائیان و کشاورزان و عشایر است تا این افراد زحمتکش وقشر مولد جامعه در دوران کهولت یا از کارافتادگی دارای درآمد باشند و مانع از فقیر شدن یا محتاج بودن آنان شویم.

وی با اشاره به اینکه در این صندوق دولت سهم کارفرمایان را برای بیمه شدگان پرداخت می کند گفت: اگر یک روستائی برای استفاده از خدمات بیمه اجتماعی حداقل سطح دستمزد را انتخاب کند تنها لازم است سالانه ۲۱۰ هزار تومان حق بیمه بپردازد ولی در مقابل دولت ۴۲۰ هزار تومان سهم کارفرما را پرداخت خواهد کرد، بنابراین هر قدر مردم استان کمتر خود را بیمه کنند، دولت نیز سهم کمتری از بودجه را به این استان اختصاص خواهد داد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران بیان داشت: بیش از ۷۷ هزار نفر دراستان بیمه شده این صندوق می باشند و بیش ار ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار نیز مستمری بگیر در مازندران داریم

وی در پایان افزود: با توجه به مزایای بسیار خوب این صندوق برای مردم شریف استان و حمایتهای مادی و معنوی دولت از این بیمه جا دارد کشاورزان، روستائیان و عشایر و تمامی فاقدین بیمه اجتماعی مازندران نسبت به این مهم اقدام کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان ۵ دهک اول جامعه/۲ میلیون بیمار نشان‌دار در صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ضمن اشاره به بیمه رایگان پنج دهک اول جامعه و تخفیف‌های اعمال شده برای سایر دهک‌ها، در عین‌حال از نشان‌دار شدن حدود دو میلیون بیمار صعب‌العلاج جهت حمایت ویژه در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد.

به گزارش ایسنا ، دکتر محمدمهدی ناصحی در نشستی خبری با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سال متفاوتی برای بیمه‌شدگان بیمه سلامت بود، افزود: با همکاری مجلس و دولت، مجموعه وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت اقدام مهمی را در راستای بیمه رایگان پنج دهک اول جامعه انجام دادند و به این ترتیب علاوه بر سه دهک اول که در سال گذشته رایگان بیمه شدند، با اصرار بیمه سلامت امسال دو دهک دیگر هم به آن اضافه شد تا به این ترتیب مردم دغدغه‌ای برای مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی نداشته باشند.

وی ادامه داد: به این ترتیب بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های بخش بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی در بخش دولتی و دانشگاهی از سوی بیمه پرداخت می‌شود.

ناصحی افزود: همچنین تخفیف‌های ویژه برای سایر دهک‌ها در نظر گرفته شد؛ به طوری که دهک ششم ۲۰ درصد، دهک هفتم ۳۰ درصد، دهک هشتم ۴۰ درصد و دهک نهم ۵۰ درصد حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود. این موضوع گام مهمی در جهت افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی است. توجیه ما نیز در این زمینه خدمت رسانی بیشتر و آسیب کمتر به مردم است.

ناصحی در ادامه با بیان اینکه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج نیز به صورت کامل استقرار یافته است، افزود: در بسیاری از بیماری‌ها بستر حمایتی کامل شده است. مرتباً نیز از معاونت درمان وزارت بهداشت ابلاغیه می‌آید و بیمه سلامت نیز طبق آن ابلاغیه پوشش‌ها را فراهم می‌کند.

وی همچنین به همکاری سازمان بیمه تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: به این ترتیب بیمه شدگان صعب العلاج بیمه تامین اجتماعی نیز در سامانه صعب العلاج ادغام شده‌اند و در مجموع اکنون ۲ میلیون نفر بیمار صعب‌العلاج نشان‌دار شده‌اند که خدمات لازم و حمایت‌های ویژه را دریافت می‌کنند. همچنین ۹۰ درصد از بیماری‌هایی که طبق پروتکل ابلاغ شده‌اند اکنون در این سامانه‌ها بارگذاری شده‌اند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همچنین با بیان اینکه استقرار نسخه الکترونیک نیز کامل‌تر شده است، افزود: پرداخت‌های ما نیز به مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد تا پایان آذر ماه صورت گرفته است. امیدواریم طی یکی دو ماه آینده نیز بتوانیم یک ماه دیگر را نیز پرداخت کنیم. بنابراین هر سندی که به دستمان رسیده، به روز پرداخت کرده‌ایم و منتظریم اسناد دیگر نیز برسد. بنابراین گلایه‌ای از سوی بیمارستان‌ها و مراکز طرف قرارداد متوجه سازمان بیمه سلامت نیست.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • بانوان روستایی سیستان و بلوچستان در قالب طرح جوانی جمعیت رایگان بیمه می‌شوند
  • پوشش بیمه‌ای رایگان برای مادران روستایی و عشایری
  • توانمندسازی بانوان از مسیر تقویت صندوقهای خرد زنان روستایی و عشایر 
  • دلایل افزایش هزینه‌های درمان از جیب بیماران | 2 برابر بیشتر از دنیا دارو مصرف می‌کنیم | تعرفه‌ها طی ۷ سال رشد مناسبی نداشتند 
  • افزایش پوشش بیمه، خیال کشاورزان را آسوده‌تر می‌کند
  • نسبت‌های پشتیبانی صندوق‌‌های بازنشستگی به زیر یک رسیده است
  • بیمه رایگان ۵ دهک اول جامعه/۲ میلیون بیمار نشان‌دار در صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج 
  • گله کشاورزان گلستانی از بدعهدی‌های صندوق بیمه
  • بازگشت ۹۰درصد هزینه‌های درمانی به بیماران خاص
  • پرداخت ۵۸۵ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی در خراسان جنوبی