Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان گفت: کتاب پیشگیری و کنترل خشونت بر اساس الگوی رشدمدار با رویکردی کاربردی توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهیه شده است.

محمدرضا قنبری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در رابطه با اهمیت توجه به مقوله کنترل خشم در کودکان گفت: شیوه‌ها و الگو‌های گوناگونی برای کنترل و مدیریت خشم مطرح شده اما نگاه رشدمدارانه به این هیجان‌ راهگشای بسیاری از امور تربیتی برای والدین، مربیان و متولیان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قنبری با بیان اینکه خشم نوعی هیجان است که نظام انسانی را در ابعاد مختلف مورد آسیب جدی قرار می‌دهد، اظهار کرد: با نگاه روشن بینانه و توجه به ظرفیت‌های وجودی کودک، کنترل مناسبی بر هیجانات خشم فرزندان و پیشگیری انجام می‌شود که این عمل نیازمند افزایش دانش علمی از فرآیند‌ها و دوره‌های رشدی کودک است.

این مقام قضایی تهیه و تدوین کتاب پیشگیری و کنترل خشونت بر اساس الگوی رشدمدار را دستاورد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان عنوان و خاطرنشان کرد: این کتاب با رویکردی کاربردی حاصل تلاش‌های علمی اندیشمندان و پژوهشگران در حوزه خشونت است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در ادامه درباره اهمیت این کتاب گفت: این کتاب با هدف ارائه الگوی متناسب با ظرفیت رشدی کودک و نوجوان و با بهره‌گیری از بنیان‌های نظری و علمی در این زمینه با روش کاربردی تربیتی برای اولیا، مربیان و مبلغین تدوین شده است.

قنبری با اشاره به اینکه کتاب در چهار فصل طراحی شده است، ادامه داد: کلیات مبحث خشم و پیشگیری رشدمدار، ویژگی‌های دوران رشد، مداخلات پیشگیرانه برای کنترل خشم براساس مراحل رشد کودک از جمله موضوعات مطرح شده در این کتاب هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: ویژگی‌های دوره کودکی و مداخلات پیشگیرانه کودکی اول تا سوم در کتاب پیشگیری و کنترل خشونت براساس الگوی رشد مدار مورد بررسی قرار گرفته که توسط مجتبی خلیلی، کارشناس مطالعات جرم شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تدوین شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان بررسی خشم و جوانب آن را در گروه سنی مورد هدف از مباحث مهم کتاب پیشگیری و کنترل خشونت براساس الگوی رشد دانست و اذعان کرد: عوامل مختلفی در ایجاد خشم موثر هستند که باید همه این عوامل مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان گفت: بررسی الگوی سیستمی پرخاشگری ناشی از علل زیستی، روانی، اجتماعی، محیطی، فردی، کم مهارگری در افراد، سوابق زندگی، مصرف مواد و داروها، نابسامانی‌های اجتماعی و اقتصادی در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۶۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان در این طرح یک روزه، پزشکان متخصص قلب، داخلی، اطفال، مغز و اعصاب و چند پزشک عمومی به‌ همراه برخی کارشناسان مشاوره خانواده و تغذیه به اهالی این دو محله کم برخوردار رایگان خدمت کردند.

نادعلی صادقی فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: طرح  آرامش اجتماعی طرحی ملی است که توسط انتظامی با همراهی جامعه خیرین و مسوولان دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدماتی هر شهرستان در محلات کمتر برخوردار و آسیب پذیر اجرا می‌شود.

او افزود: این طرح در ۲ محله همجوار و کمتر برخوردار سیدآباد و بدلجه گنبدکاووس با همراهی نیکوکاران این شهرستان اجرا و تا پایان سال در تمام محلات کم برخوردار دیگر این شهر اجرا می شود.
در این طرح فراهم کردن امکانات اولیه و تامین رایگان دارو را هم خیر همین محله محمد شهرکی برعهده داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • دلایل کاهش نرخ باروری در کشور
  • باید الگوی یک خانواده کامل را ترسیم کنیم
  • یکی از ریشه‌های کاهش نرخ باروری در کشور ما حاصل یک نگاه مالتوسی بود