Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کاپیتان شهبازی گفت: هواپیمایی که 25 سال پیش خریداری شده چطور می‌تواند هواپیمایی مدرن و نو باشد زیرا مسئله مهم در این میان فناوری قدیمی این هواپیما است که مثال آن مانند استفاده چرتکه نو در دنیای امروزی است.

کاپیتان شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در خصوص سقوط هواپیمای اخیر مسافربری تهران به یاسوج گفت: تا زمانی که جعبه سیاه و ویس‌ریکوردر پیدا و بازخوانی نشود هر اظهار نظری در خصوص این هواپیما به‌صورت احتمال و شایعه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جعبه سیاه دستگاهی است که جهت هواپیما، سرعت، شتاب و تمام مشخصات هواپیما در لحظه و شرایط پروازی ضبط می‌کند و ویس‌ریکوردر صدای مکالمات خلبان با اطرافیان و برج مراقبت را ضبط می‌کند که این اطلاعات به همراه عمق پروازی هواپیما،‌ساعت پروازی هواپیما و سایر چک‌ها و شرایط خلبان در کنار هم مانند پازلی چیده شده و کارشناسان و تهیه‌گران این حوزه را به نتیجه نهایی می‌رساند.

کاپیتان شهبازی عنوان کرد: مسئله‌ای که در این میان است این است که در کشور ما متأسفانه این مرحله آنقدر زمان‌بر می‌شود که در نهایت اطلاعات استخراجی ارزش خبری خود را از دست می‌دهد به گونه‌ای که امکان جمع‌آوری اطلاعات در عرض چند ماه وجود دارد که گاهاً در کشور ما این مسئله به بیش از یک سال نیز می‌رسد.

کاپیتان بازنشسته سازمان هواپیمایی در خصوص صحبت رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره مدرن بودن هواپیمای سقوط کرده گفت: من با تمام احترامی که برای آقای عابدزاده قائلم ولی هواپیمایی که 25 سال پیش خریداری شده چطور می‌تواند هواپیمایی مدرن و نو باشد، البته هواپیما شاید برای کشور تحریم‌شده ما هواپیمایی نو باشد ولی مسئله مهم در این میان فناوری این هواپیما است.

وی افزود: فناوری قدیمی در این هواپیما به کار برده شده که مثال آن مانند استفاده چرتکه نو در دنیای امروزی است. در دنیای امروزی با توجه به تکنولوژی‌های موجود برای یافتن هواپیما سقوط کرده دستگاه‌های ماهواره‌ای به‌کار می‌رود که شاید این هواپیما این سیستم را داشته باشد ولی سوال این است که چرا این سیستم فعال نبوده است؟ در قرن بیست و یکم و عصر آی‌تی پیدا کردن هواپیمای سقوط کرده در کمتر از یک ساعت روی می‌دهد.

شهبازی تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری متولی تجسس و نجات است نه سایر گروه‌ها البته کمک این گروه‌ها نیز مشکل‌گشاست اما مسئول اصلی سازمان هواپیمایی کشوری باید قدرت تجسس را داشته باشد زیرا جزو وظایف این سازمان تعریف شده است و در سانحه اخیر مشاهده می‌کنیم که بعد از گذشت چند روز همچنان دنبال اجساد مسافرین هستیم.

کاپیتان بازنشسته سازمان هواپیمایی با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی برای هواپیمای این مسئله بغرنجی نیست عنوان کرد: وقتی که ما در زمان کنونی از مدیرانی با طرز تفکر 50 سال پیش استفاده می‌کنیم کارایی مطلوبی به دست نخواهیم یافت، بلکه باید از تجربه‌های مدیران قدیمی در قالب جوانانی باهوش با استراتژی بلندمدت استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام کاپیتان بارسا: باید دو ساله تمدید کنید

به گزارش "ورزش سه"، قرارداد فعلی روبرتو با بارسلونا در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد و مذاکرات برای امضای قرارداد جدید از مدتی قبل با مدیر برنامه‌های او آغاز شده و گفته می‌شود که توافق اولیه هم در این زمینه انجام شده است.

ژاوی علاقه زیادی به این بازیکن دارد و پیش از این بارها در گفتگو با مدیران این باشگاه تاکید کرده بود که قرارداد او برای فصل آینده باید تمدید شود و این ستاره بارسا به حضورش در ترکیب این تیم ادامه دهد تا بتوانند از تجربه او در زمین و در رختکن استفاده کنند.

حالا روزنامه اسپانیایی موندو دیپورتیوو خبر داده است که مدیر برنامه روبرتو از مدیران باشگاه بارسلونا خواسته است که قرارداد او را دو ساله تمدید کنند، این در حالی است که پیشنهاد ارائه شده از سوی مدیران بارسا به این بازیکن یک ساله است.

تلاش مدیر برنامه کاپیتان بارسا برای متقاعد کردن مدیران این باشگاه همچنان ادامه دارد اما بعید به نظر می‌رسد که آنها این درخواست را با توجه به سن این بازیکن بپذیرند و احتمالا قرارداد او تا تابستان سال آینده تمدید خواهد شد تو در آن زمان بار دیگر درباره آینده او تصمیم گیری شود.

دیگر خبرها

  • پیام کاپیتان بارسا: باید دو ساله تمدید کنید
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟(+عکس)
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟
  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • (ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی
  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار