Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار وزير خارجه اسپانيا آمادگي ايران را براي تبادل نظر در حل مسالمت آميز مشکلات منطقه طبق قوانين بين‌المللي اعلام کرد و گفت: راه حل مشکلات منطقه اي، سياسي است و سرنوشت منطقه را بايد به مردم آن واگذار و از دخالت بيگانگان جلوگيري کرد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، علي اکبر ولايتي روز چهارشنبه در ديدار آلفونسو داستيس وزير خارجه اسپانيا به مناسبات دو کشور اشاره کرد و اظهارداشت: منطقه حساس خاورميانه نياز به يک نوع مشارکت و محافظت همگاني جهاني براي حل مسائل مهم دارد و خوشحاليم که اروپا به طور عام و اسپانيا به طور خاص سياست متفاوت و مثبت تري نسبت به کشورهاي اين منطقه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطرنشان کرد: روابط ايران و اسپانيا 500 ساله است و ما خاطرات خوبي از اسپانيا داريم.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام يادآور شد: وقتي که وزير خارجه بودم بارها به اسپانيا سفر کردم و در دوران سخت و حساس جنگ تحميلي، همکاري هاي اين کشور با ايران تحت تاثير مسائل حاشيه اي قرار نگرفت.
ولايتي با بيان اين که براي ما مهم است که دوستان قديمي خود را فراموش نکنيم، گفت: آنهايي که حساسيت خاورميانه را نمي دانند بيشتر از منطقه به خودشان ضرر مي زنند.
وي تصريح کرد: بعد از گذشت چندين سال که اين منطقه از دخالت بيگانگان ضررهاي زيادي ديده است، همه به اين نتيجه رسيده اند که راه حل مشکلات منطقه اي، سياسي است و نه نظامي و اينکه بايد سرنوشت منطقه را به مردم آنها واگذار و از دخالت بيگانگان جلوگيري کرد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام يادآور شد: ديديم که بهم ريختگي منطقه خاورميانه بر کل اروپا و اسپانيا هم تاثير گذاشت، لذا آماده تبادل نظر براي حل مسالمت آميز مشکلات طبق قوانين بين‌المللي هستيم تا آرامش و ثبات به منطقه بازگردد.
به گزارش ايرنا، آلفونسو داستيس وزير خارجه اسپانيا شب گذشته براي ديدار با مقامات جمهوري اسلامي ايران وارد تهران شد.
سيام**9314**6984**1336
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد

جنبش انصار الله یمن تأکید کرد که سرکوب غیرموجه تظاهرکنندگان آمریکایی، نادرست بودن ادعا‌های دولت آمریکا را مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی آشکار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از المسیره، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز در دانشگاه‌های آمریکا را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه هستند، محکوم کرد.

در بیانیه جنبش انصار الله آمده است که سرکوب غیرموجه تظاهرکنندگان آمریکایی، نادرست بودن ادعا‌های دولت آمریکا را مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی آشکار کرد.

جنبش انصارالله بر حق شهروندان آمریکایی برای تظاهرات مسالمت آمیز تاکید و از موضع اخلاقی آن‌ها که بیانگر افزایش آگاهی جامعه در مورد مسئله فلسطین و مخالفت با اقدامات وحشیانه اسرائیل در غزه است، قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله از سازمان‌های بین المللی حقوق بشر خواست تا این اقدامات سرکوبگرانه علیه تظاهرات مسالمت آمیز در ایالات متحده را محکوم کنند و دولت آمریکا را برای توقف نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که جنایات نسل کشی اسرائیل در غزه مستلزم یک موضع محکم بین المللی برای توقف آن است و تظاهرات مسالمت‌آمیز در آمریکا نشان دهنده مخالفت مردم آمریکا با این جنایت‌ها و همبستگی آن‌ها با مردم فلسطین است.

در پایان بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصار الله تأکید شد که مسأله فلسطین یک مسئله محوری برای ملت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و انصارالله به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا رسیدن به حقوق مشروع خود ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • نماینده دائم ایران در ژنو: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • نمایندگی ایران: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشورهای آفریقایی هستیم
  • آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم
  • آماده تبادل ظرفیت‌ و توانمندی‌های ایران با آفریقا هستیم
  • آماده تبادل ظرفیت‌ها وتوانمندی‌های ایران باکشورهای آفریقایی هستیم