Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، بهروز نعمتی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران به بیان توضیحاتی در مورد نشست غیرعلنی کوتاه صبح امروز پرداخت و گفت: آقای لاریجانی در این جلسه گزارشی درباره اغتشاشات شب‌های اخیر و درگیری دراویش گنابادی ارائه کرد و درباره اقدامات انجام شده از سوی نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی توضیح داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ همچنین آقای کولیوند که به عنوان رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در جلسه اخیر شورای تامین حضور داشت، در ادامه جلسه غیرعلنی درمورد اتفاقات دو شب گذشته توضیح داد.

نماینده اصولگرای تهران در مجلس در ادامه با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در جلسه کمیسیون امنیت مسوولان انتظامی و اطلاعاتی استان تهران حضور داشتند و قرار شد جمع‌بندی نهایی کمیسیون امنیت به صحن علنی مجلس ارائه شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد تعداد بازداشت‌شدگان در جریان ناآرامی های دو شب گذشته در خیابان پاسداران اعلام کرد: بنابر آنچه بنده از طریق نیروهای انتظامی پیگیری کردم ۳۰۰ نفر در جریان این ناآرامی‌ها دستگیر شدند و همچنین سه نفر از نیروهای انتظامی و دو نفر از برادران بسیج به شهادت رسیدند. همچنین حدود ۳۵ نفر از نیروهای انتظامی مجروح شدند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی در واکنش به سوال دیگری در مورد تعداد مجروحان و کشته‌شدگان از میان دراویش گنابادی گفت: هیچ کدام از دراویش مجروح نشدند. آنها با شمشیر و قمه نیروهای انتظامی را زدند.

نعمتی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در مورد انگیزه اولیه بروز ناآرامی‌ها و همچنین اینکه آیا در گزارش‌های ارائه شده در جلسه غیرعلنی به علت وقوع درگیری‌ها در بدو امر اشاره‌ای شده بود، گفت: اتفاقی که افتاده از این قرار بود که نیروهای انتظامی در کلانتری گاندی به دو دستگاه خودروی پراید مشکوک شده و آنها را تعقیب می‌کنند که در طول مسیر یکی از این دو دستگاه خودرو دچار نقص فنی شده و سرنشینان سوار پراید دیگر می‌شوند. همزمان در فاصله چند ساعته به کلانتری مراجعه می‌شود که خودرویی به سرقت رسیده و نیروهای انتظامی متوجه می‌شوند این خودرو همان خودرویی بوده که دچار نقص فنی شده است در نتیجه یکی از سارقین که از دراویش بوده را بازداشت می‌کنند.

وی افزود: در ادامه تعداد دیگری از دراویش به حمایت از درویش سارق برخاسته و با تجمع مقابل کلانتری خواستار آزادی فوری او می‌شود که این مساله در ادامه منجر به باقی درگیری‌ها می‌شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در پاسخ به سوال دیگری در مورد نحوه برخورد با دراویش گفت: من فکر می‌کنم دستگاه‌های امنیتی و قضایی تکلیف خود را می‌دانند و معتقدم دراویش در این قضیه از حلم نظام سوءاستفاده کردند.

نماینده اصولگرای تهران همچنین در واکنش به اینکه برخی از دراویش گنابادی خشونت‌های صورت گرفته را محکوم کرده‌اند، گفت: اساسا کسی که ماموران نیروی انتظامی را زیر گرفته است، برادر سارق بازداشت شده بوده است.

نعمتی در پایان در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه آیا درگیری‌های سه شب اخیر ارتباطی به ناآرامی‌های چندی قبل نداشته است، گفت: این درگیری ها هیچ ارتباطی به اتفاقات گذشته نداشته است. البته ارتباطاتی میان این اتفاقات و خارج از کشور وجود دارد که در حال پیگیری‌ آن هستیم.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۶۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان

بازدید 8 پس از آنکه سپاه پاسداران امروز در اطلاعیه‌ای از دستگیری گروهی از شبکه پشتیبانی جیش العدل خبر داد، از ساعتی تصاویری از تبادل آتش در زاهدان منتشر شده است. بر اساس گزارش‌های اولیه در پی رصد و پایش گسترده اطلاعاتی یک تیم تروریستی در خیابان کوثر زاهدان توسط نیروهای امنیتی شناسایی و به محاصره در آمده و هم‌اكنون درگیری میان نیروهای امنیتی و این تیم تروریستی در جریان است. نخستین تصاویر این درگیری که توسط محلی‌ها ثبت و منتشر شده را می‌بینید. بر اساس این تصاویر پهپاد شناسایی سپاه در حال پوشش هوایی منطقه درگیری است.

دیگر خبرها

  • درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی/ بن گویر خطاب به نتانیاهو: گالانت را برکنار کن
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • بازداشت عامل چاقوکشی در ایلام
  • دستگيري سارقان کابل و تجهيزات مخابراتی در خرم آباد
  • سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند
  • سارق احشام در دام پلیس نکا
  • دستگیری سارقان منزل در خدابنده ؛ در کمتر از سه ساعت
  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا