Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، امیر سرتیپ نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره آخرین وضعیت انتقال اجساد جان‌باختگان سانحه پرواز تهران-یاسوج گفت: بارش برف بسیار شدید است و باد شدید به صورت بوران وجود دارد که دید را بسیار محدود کرده است و بالگردها نمی‌توانند به محل اجساد برسند.

 

وی ادامه داد: باتوجه به این پیش‌بینی کرده بودیم که اجساد با بالگردها منتقل شوند به دلیل باران و برف این کار انجام نشد، تاکنون سه سورتی پرواز با بالگردها به منطقه را داشتیم اما به دلیل محدودیت دید نتوانسته‌اند به محل برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: باتوجه به اینکه بالگرد نمی‌تواند به منطقه برسد قرار شد اجساد توسط تکاروران و نیروهای امدادی به صورت کوله‌ای به اردوگاه موقتی که در پایین منطقه عمومی دایر شده است منتقل و از آنجا با وسایل نقلیه انتقال یابند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۶۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه

به گزارش جام جم آنلاین، استاندار در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد،  با بیان اینکه باید تمام طرح های سطح استان با دقت کافی و انجام مطالعات و پیش‌بینی‌های لازم انجام شوند، گفت: به واسطه پیش بینی‌ها و اقدامات پیشگیرانه‌ای که پیش از وقوع سیلاب اخیر انجام شد، کمترین آسیب جانی را داشته‌ایم.

محمد کرمی افزود: در سیلاب اخیر حجم بسیار بالایی از آب در قسمت سرریز سد کهیر با ارتفاع سه متر به وجود آمد که اکنون حجم ورودی آب بسیار کم شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ما شاهد محدوده‌ای به وسعت حدود ۳۲۰ کیلومتر منطقه درگیر سیلاب بوده‌ایم و، چون این مناطق به صورت دشت است؛ خسارت‌ها نیز کاهش یافت. 

وی ادامه داد: کار‌های بسیار خوبی دراین مدت در محدوده درگیر سیلاب در جنوب استان انجام شده، اما باید کار‌های باقیمانده نیز با سرعت مضاعف پیگیری و انجام شوند.

کرمی عنوان کرد: دو بالگرد جدید ارتش نیز در حال افزوده شدن به تیم‌های حاضر در منطقه است تا علاوه بر گروه‌های جهادی که در اختیار ستاد اجرایی هستند، با تلاش مضاعف هرچه زودتر از این بحران عبور کنیم.

وی افزود: باید مباحث آبرسانی با سرعت پیگیری شوند و تیم‌های موجود در منطقه نیز با تامین نیروی انسانی و امکانات از سایر استان‌ها تکمیل شوند تا روستا‌های دارای تنش آبی مشکلاتشان کاسته شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اعتبارات لازم برای افزودن دستگاه‌های راهسازی به راهداری داده شده است و این موضوع به اطلاع فرمانداران منطقه نیز قرار داده شده است.

وی ادامه داد: نکته بسیار حائز اهمیتی که در سیلاب گذشته هم بر آن تاکید شده است؛ آن است که باید از آب‌های حاصل از باران‌های این چنینی استفاده مفیدی و لازم صورت گیرد.

کرمی یادآور شد: ما دو اولویت مهم در امر سدسازی سد کاجو و سد قصر قند را در منطقه دنبال می‌کنیم و با ساخت این سد‌ها بخشی از آب حاصل از باران‌های سیلابی کنترل می‌شوند.

وی افزود: بر همین اساس بخش مطالعاتی سد‌های حوزه جنوب انجام شده و به رئیس جمهور ارائه شده است همچنین در بخش هوتگ‌ها به دنبال استفاده مفید از از آنها برای ذخیره و جلوگیری از خسارات ناشی از سیلاب‌ها هستیم.

وی ادامه داد:  بخشی از راه‌های ما به شدت آسیب دیده و بخشی نیز به علت نبود پل کافی برای گذر آب رودخانه‌ها، تخریب شده است.

کرمی گفت: در منطقه مهرستان نیز به واسطه نبود پل و استفاده از آبنما در طول مسیر راه اصلی، ارتباط دو شهرستان قطع شده بود که می‌توانست با ایجاد یک پل این مشکل به صورت ریشه‌ای حل شود.

وی ادامه داد: پل‌هایی که احداث شده به واسطه مطالعات ۵۰ سال گذشته و دبی آب ۲۰۰ سال پیش دچار آسیب شده است و بر همین اساس باید تغییرات اساسی در مطالعات صورت گیرد تا کمترین آسیب ایجاد شود.
استاندار سیستان و بلوچستان با اعلان اینکه در بحث برق رسانی و آبرسانی نیز برخی از لوله‌ها در مسیر رودخانه‌ها قرار گرفته‌اند وبه جای آنکه در کنار پل قرار گیرند، عنوان کرد: بخشی از فیبر نوری هم در مسیر آب قرار داده شده در حالی که می‌توانستند با انجام اقدامات فنی نظیر کابل کشی از عمق پنج متری و یا شش متری زمین و بتن‌ریزی خسارت را کاهش دهندوباید به صورت اساسی در این زمینه کار شود.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • رژیم اسرائیل، اعضای بدن شهدای فلسطینی را می‌دزدد
  • لایروبی و مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان برای مهار سیلاب
  • آیا در مورد حادثه اصفهان بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شد؟
  • زوج قاچاقچی با ۱۷ کیلو شیشه و هروئین دستگیر شدند
  • برخی از کارکنان موسسه مالی و اعتباری نور همچنان در صف انتظار جذب رسمی در بانک ملی
  • ۸۳ سورت پرواز برای امدادرسانی به مناطق سیلزده بلوچستان انجام شد
  • انجام ۸۳ سورت پرواز برای امدادرسانی به سیل‌زدگان بلوچستان
  • ترمیم شکستگی خط لوله انتقال آب شرب منطقه کاشان + عکس