Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ انستیتو فرآورش گاز پژوهشگاه صنعت نفت صبح امروز (چهارشنبه، دوم اسفندماه) با حضور حبیب‎اله بیطرف، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت و جمعی از مدیران این معاونت، حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و اعضای هیئت مدیره این شرکت و جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و جمعی از مدیران و رؤسای این مجموعه افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، ۱۲ قرارداد پژوهشی حوزه پایین‎دست صنعت نفت، درست حدود یک سال پیش (نهم اسفندماه) میان سه شرکت اصلی وزارت نفت و هفت دانشگاه و ۲ مرکز تحقیقاتی کشور امضا شد که در این میان، یکی از قراردادها با هدف همکاری پژوهشی در حوزه تصفیه و شیرین‎سازی گاز بین شرکت ملی گاز ایران و پژوهشگاه صنعت نفت امضا شده بود.

بر اساس این گزارش، نخستین انستیتو در قالب قراردادهای پژوهشی پایین‎دست صنعت نفت، انستیتو متانول دانشگاه شیراز بود که اردیبهشت ماه امسال به بهره‎برداری رسید و امروز (دوم اسفندماه) نیز انستیتو فرآورش گاز در پژوهشگاه صنعت نفت افتتاح شد.

این انستیتو در ٢ فاز اجرا می‌شود؛ فاز نخست که امروز به نتیجه رسید با هدف تهیه و ایجاد زیرساخت‌های لازم، سازوکارهای اجرایی مناسب، تخصیص و تجهیز فضای اداری-آزمایشگاهی و تهیه برنامه جامع اجرایی انستیتو برای فاز دوم اجرایی شده است.

در فاز دوم، اجرای پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی مناسب با نیاز گاز کشور در دستور کار قرار می‌گیرد. در این فاز در حوزه‌های شیرین‌سازی، بازیافت گوگرد و گازهای ارسالی به مشعل و آلاینده‌ها فعالیت‌های تحقیقاتی دنبال می‌شود. انستیتو فرآورش گاز، انجام پژوهش‌های کاربردی را از طریق شبکه‌سازی تحقیق و پژوهش در کشور پیش می‌برد.

۱۲ قرارداد پژوهشی پایین‎دست صنعت نفت مشتمل بر چهار قرارداد بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با دانشگاه‌های شیراز، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، پنج قرارداد بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی ایران با دانشگاه‌های تهران، شیراز، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان و سه قرارداد بین شرکت ملی گاز ایران با دانشگاه‌های تهران و علم و صنعت ایران (شرکت OTC به عنوان همکاری دانشگاه علم و صنعت) و پژوهشگاه صنعت نفت می‌شود.

402

انستیتو فرآورش گاز صنعت نفت صنایع پایین دستی پژوهش شبکه سازی آلاینده

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۷۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند

بهمن صبور نایب رئیس انجمن داروسازان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در رابطه با وضعیت  دارو در کشور اظهار کرد: نقدینگی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های صنعت دارو است.

وی ادامه داد: اختلاف ریالی موجب کم شدن نقدینگی شرکت‌ها شده است. اجرای طرح دارویار، خرید دارو یا مواد اولیه آن را از ارز ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی به ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومان سوق می‌دهد. علاوه بر آن اکنون برخی دارو‌ها با ارز حدود ۴۲ هزار تومان خریداری می‌شود. شرکت‌ها پول لازم برای پرداخت این حجم از اختلاف قیمت را ندارند.

بانک‌ها وام نمی‌دهند

نایب رئیس انجمن داروسازان تهران افزود: تورم بهانه‌ای شده در دست بانک‌ها که با استفاده از آن به شرکت‌ها وام نمی‌دهند. درحالیکه شرکت‌ها برای خرید دارو و مواد اولیه آن به پول نیاز دارند تا بتوانند مابه التفاوت قیمت ریالی را پرداخت کنند. همین موضوع می‌تواند صنعت داروسازی را با مشکلات زیادی رو به رو کند.

صبور به طرح دارویار اشاره کرد و گفت: در طرح دارویار برای خرید دارویی که قیمت کل آن ۱۰۰۰ واحد است سهم بیمار ۱۰۰ واحد، سهم بیمه پایه ۳۰۰ واحد و سهم دارویار ۶۰۰ واحداست. با این توضیحات، دارویار سهم خود را از آذر ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت نکرده است این در حالیست که قرار بود با اجرای طرح دارویار ظرف یک ماه پول مراکز از طریق سازمان هدفمندی و سازمان برنامه و بودجه واریز شود.

نایب رئیس انجمن داروسازان بیان کرد: اکنون مجموع طلب شرکت‌ها از داروخانه‌ها به بیش از ۷۰ همت رسیده است که حدود ۲۴ همت برای بخش دولتی و ۴۶ همت برای بخش خصوصی است. این بدهی برای بخش خصوصی بسیار بی‌سابقه است هیچ زمانی بدهی بخش خصوصی از بخش دولتی بیشتر نشده بود. لازم به ذکر است که داروخانه‌ها حدود ۱.۵ همت چک برگستی دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تولیدکنندگان پول لازم برای پرداخت مابه التفاوت قیمت ریالی ارز را داشته باشند، مواد اولیه مورد نیاز برای تولید ۶ ماه دارو را خریداری می‌کنند و در نهایت هیچ مشکلی هم برای صنعت دارو به وجود نمی‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل