Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@06:02:02 GMT

زنجان از تنش آبی فاصله گرفت

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۱۷۴۴۸

زنجان از تنش آبی فاصله گرفت

احد یاغموری، مدیر کل هواشناسی استان زنجان در این باره به خبرآنلاین گفت: میزان بارش‌ها در فصل پاییز در استان زنجان ۴۰ میلی‌متر بود که بارش بسیار کمی بوده و با خشک‌سالی شدید مواجه بودیم و انتظار داشتیم به‌صورت نرمال درمجموع در فصل پاییز ۸۶ میلی بارش در استان ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه در فصل پاییز با کاهش ۵۵ درصدی بارش‌ها در استان مواجه بودیم، ادامه داد: در بهمن‌ماه بارش‌های خوبی در استان صورت گرفت که مجموع بارش‌ها در این بازه زمانی ۷۵ میلی‌متر بوده که ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ برابر نرمال بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان گفت: در استان زنجان از اول مهرماه سال جاری تا ۳۰ بهمن‌ماه ۱۲۸ میلی بارندگی ثبت‌شده بااینکه نسبت به نرمال ۱۰ درصد کاهش دارد ولی خشک‌سالی شدید که در استان حاکم بوده رفع شده است.

یاغموری با اعلام اینکه میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ میلی افزایش دارد چراکه در سال گذشته میزان بارش‌ها در استان در این بازه زمانی ۱۱۲ میلی‌متر بود،ابراز کرد: در اسفندماه بارش نرمالی برای استان پیش‌بینی‌شده و با افزایش نسبی دما مواجه خواهیم بود که در این میان باز بحث مدیریت منابع و صرفه‌جویی باید مدنظر قرار گیرد.

 

46

 

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۷۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال بارش ۸۰ میلی‌متر در جنوب استان کرمان

مدیرکل هواشناسی استان کرمان از صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی و احتمال بارش ۸۰ تا ۹۰ میلیمتر باران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در جنوب استان کرمان خبر داد. - اخبار استانها -

محسن عراقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به نقشه‌های هواشناسی، اظهار داشت: یک سامانه بارشی که در چند روز آینده استان کرمان و استان‌های جنوبی کشور از جمله بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارندگی‌های سنگینی را در جنوب استان کرمان داشته باشیم، افزود: براساس نقشه‌های هواشناسی احتمال بارش برف و تگرگ در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان کرمان هم وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان، با بیان اینکه تا کنون دو هشدار هواشناسی صادر شده که یکی نارنجی و دیگری قرمز است، گفت: هشدار سطح قرمز هواشناسی مربوط به 5 استان جنوبی کشور است.

وی با بیان اینکه این هشدار به صورت سراسری صادر شده است و همه این استان‌ها طی روزهای آتی در آماده باش هستند، ادامه داد: این هشدار سطح قرمز شهرستان‌های نیمه جنوبی استان کرمان را هم شامل می‌شود.

عراقی‌زاده با اشاره به اینکه این سامانه بقیه شهرستان‌های استان کرمان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد، بیان کرد: بارندگی را در همه شهرستان‌های استان کرمان داریم اما این بارندگی‌ها در شهرستان‌های جنوبی استان سنگین است.

مرخصی تمام مدیران استان کرمان لغو شد

وی با بیان اینکه این سامانه در جنوب کشور فعالیت زیادی دارد و شدت فعالیت آن در روز سه‌شنبه و چهارشنبه است، افزود: براساس نقشه‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که 80 تا 90 میلیمتر بارندگی را این دو روز در جنوب استان داشته باشیم.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه این بارندگی‌ها از ساعات پایانی امشب در سطح استان آغاز می‌شود، ادامه داد: عمده فعالیت این سامانه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه است و پیش‌بینی می‌شود که این سیستم روز پنجشنبه از مرزهای استان کرمان خارج شود.

وی با بیان اینکه مدل‌های هواشناسی متفاوتی در ارتباط با این سامانه بارشی داریم که برخی از مدل‌ها تا 200 میلی‌متر بارندگی را هم ثبت کردند، گفت: اما عمده مدل‌ها بارش حدود 80 میلیمتر را پیش‌بینی کردند و در کل میزان بارش‌ها خیلی زیاد است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • بارش چشمگیری برای کرمانشاه پیش‌بینی نمی‌شود
  • احتمال بارش ۸۰ میلی‌متر در جنوب استان کرمان
  • نگرانی برای تامین آب استان ها؛ خالی ماندن سد‌ها
  • خوشحالی مردم روستا‌های بخش رخ از بارش باران بهاری
  • کشاورزان مدیریت منابع آبی را جدی بگیرند
  • وضعیت بارندگی در همدان بهتر از میانگین کشوری است
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا اردیبهشت + جزئیات کارنامه بارش‌های فروردین ۱۴۰۳
  • ۳۷۶ میلی متر بارش در کردستان به ثبت رسید
  • محمدرضا عارف: تمام تلاش مسئولان این باشد که کشور در ورطه جنگ نیافتد/ نباید تحت تاثیر تندروهایی قرار گرفت که هیچ نقشی در 8 سال جنگ تحمیلی نداشتند/ هر گاه مسئولان با مردم فاصله گرفتند با شکست مواجه شدیم/ مردم با هیچ کسی تا ابد عقد اخوت نمی‌بندند
  • چتر باران بر سر خراسان جنوبی