Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ دور جدید گفتگوها و مذاکرات نمایندگان بازرگانی و تجاری شرکت های پتروشیمی ایران با کشورهای مختلف آمریکای جنوبی به منظور افزایش صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری در سال 2018 آغاز می شود.

بر این اساس پس از صادرات چندین محموله اوره پتروشیمی به برزیل توسط شرکت‌های پتروشیمی شیراز، کرمانشاه و پردیس، حالا نوبت به سایر محصولات پلیمری و پتروشیمی ایران رسیده تا سر از بازار کشورهای آمریکای جنوبی در بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در راستای سیاست کلان متنوع سازی بازارهای پتروشیمی ایران، در سال 2018 میلادی قرار است نمایندگانی از شرکت‌های پتروشیمی ایران در نمایشگاه های پتروشیمی و پلیمری کشورهای آمریکای جنوبی شامل آرژانتین و برزیل حضور یابند.

بنابراین برنامه‌ریزی برای حضور و مشارکت نمایندگان تجاری و بازرگانی پتروشیمی‌ها در دو نمایشگاه پلیمری Argenplas آرژانتین که ژوئن 2018 و نمایشگاه پلیمری Interplast برزیل که آگوست 2018 برگزار خواهد شد، آغاز شده است.

در همین حال «حسین رسول زاده» از آرژانتین و پرو به عنوان دو بازار جدید صادرات پتروشیمی در سال جاری یاد کرد و گفته است: امسال برخی از محصولات پلیمری به این دو کشور منطقه آمریکای جنوبی صادر شده است.

مدیر بازرگانی خارجی شرکت تجارت صنعت (هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس) در پاسخ به این پرسش که آیا صادرات محصولات پتروشیمی ایران به کشورهای آمریکای جنوبی با توجه به بعد بالای مسافت اقتصادی است؟ اظهار داشت: صادرات پتروشیمی به کشورهای آمریکای جنوبی هزینه حمل بالایی ندارد بلکه مشکل زمان بالای حمل محصولات است.

او با بیان اینکه برای کاهش هزینه حمل معمولا از کشتی‌هایی که محصولاتی را به یکی از بنادر ایران منتقل می‌کنند، استفاده می شود، بیان کرد: به عبارت دیگر یک کشتی که کالای خود از کشور مبدا در آمریکای جنوبی را در ایران تخلیه می کند برای کاهش هزینه در برگشت محموله های پتروشیمی ایران را به مقصد یکی از کشورهای آمریکای جنوبی بارگیری و منتقل خواهد کرد.

رسول زاده با تاکید بر اینکه استفاده از این روش هزینه‌های انتقال و حمل دریایی محموله های صادراتی پتروشیمی ایران به آمریکای جنوبی را کاهش می دهد، خاطرنشان کرد: بازاریابی و فروش محصولات پتروشیمی و پلیمری به کشورهای منطقه آمریکای جنوبی به عنوان یک سیاست کلان در دستور کار قرار دارد.

از سوی دیگر «سید روح‌الله یزدان‌خواه» مدیر بازرگانی پتروشیمی کارون از آمریکای جنوبی به‌عنوان بازار جدید صادرات محصول پتروشیمی TDI ایران نام برده و گفته است: تاکنون محموله‌های TDI به کشورهای برزیل، پرو پاراگوئه صادر شده است.

402

پتروشیمی صادرات بازرگانی پلیمر بازار هزینه

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۷۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه

اداره آمار ترکیه اعلام کرد صادرات این کشور به ایران در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۶ درصدی به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست 2024 به یک میلیارد و 364 میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 16 درصدی داشته است. در سه‌ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و 635 میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته 934 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت 41 درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به 547 میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد 16 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 817 میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل 701 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود .

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال 2023 به 5 میلیارد و 490 میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال 3 میلیارد و 310 میلیون دلار کالا به ایران صادر و 2 میلیارد و 180 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عجیب‌ترین حیوانات آمریکای جنوبی + فیلم
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • برنامه قطعی تاپیکو، بازگشت مجدد نفت ایرانول به جایگاه صدر در روان‌کاران است/ تولید و صادرات محصولات دانش بنیان باید در اولویت باشد
  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی