Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمتر کسی پیدا می‌شود که خرما دوست نداشته باشد. اما اگر شما جزو معدود افرادی هستید که خرما دوست ندارید در این مطلب چند دلیل قانع کننده برایتان داریم تا در مورد این خوراکی شگفت انگیز تجدیدنظر کنید.


به گزارش شریان نیوز،به نقل از تبیان، خرما سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قوی بوده و در عین حال بسیار کم کالری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به برخی از خواص آن اشاره می‌کنیم.

 

تقویت سلامت قلب

سلامت قلب چیزی است که هیچ‌کس نباید آن را نادیده بگیرد. در آمریکا و البته ایران بیماری قلبی کشنده‌ترین بیماری است. پس باید چشم‌های خود را باز کنیم و با خوردن غذاهای مفیدتر برای سلامت قلب، جزو این قربانی‌ها نباشیم.


خرمای سیاه دارای آنتی‌اکسیدان بوده و با جلوگیری از انسداد عروق، از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند. این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند به برطرف کردن کلسترول‌ها از سلول‌های عروقی کمک کنند. ضمناً خرما سرشار از ماده‌ای به نام ایزوفلاون است که معلوم شده می‌تواند ریسک بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

روشن کردن پوست

اگر پوست شما بهترین جلوه‌ی خودش را ندارد پس باید ویتامین C بیشتری مصرف کنید که عامل روشن شدن پوست است و فرایند پیری را به تأخیر می‌اندازد و چین‌ و چروک‌های سطحی را برطرف می‌کند؛ خرمای سیاه سرشار از ویتامین C است.

تقویت و سلامت استخوان‌ها

وقتی به غذاهای مفید برای سلامت استخوان‌ها فکر می‌کنیم، معمولاً یاد شیر می‌افتیم. اما شیر، تنها یکی از منابع مواد معدنی ضروری برای استخوان‌هاست. خرما منیزیم، سلنیوم، منگنز و مس دارد که باعث می‌شود غذای بسیار خوبی برای تقویت استخوان‌ها باشد. حفظ قدرت استخوان‌ها مهم است. اگر به فکر سلامتی استخوان‌هایتان نباشید، در معرض پوکی استخوان قرار خواهید گرفت که می‌تواند به طور جدی، کیفیت زندگی‌تان را تحت تأثیر قرار دهد اما خوشبختانه می‌توانید با تغذیه‌ی درست از آن پیشگیری کنید.

افزایش هوش

دوست دارید باهوش‌تر شوید؟ پس باید بیشتر خرما بخورید. زیرا خرما می‌تواند با التهاب در مغز مبارزه کرده، از شما در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کرده، عملکرد ادراکی‌تان را افزایش داده و ریسک ابتلا به بیماری‌های نورودژنراتیو مانند آلزایمر و پارکینسون را کاهش دهد. مغز ما یک اندام حیاتی است که با وجود قدرت فراوانی که دارد به کمک ما نیاز دارد، پس با خوردن خرمای بیشتر از مغزتان حمایت کنید.

درمان آلرژی

یکی از فواید خرمای سیاه که کمتر در مورد آن گفته شده، توانایی آن در درمان آلرژی است. خرما سولفور زیادی دارد. اگر با آلرژی فصلی در جدالید، بیشتر خرمای سیاه بخورید تا ریسک واکنش‌های آلرژیکی‌تان کمتر شود.

کمک به گوارش

تقریباً همه‌ی ما گهگاه دچار مشکلاتی در گوارشمان می‌شویم که حتی ممکن است کارمان را به پزشک و بیمارستان بکشاند. بدهضمی یکی از شایع‌ترین دلایل مراجعه‌ی ما به پزشکان است. بدهضمی چه خفیف باشد و چه شدید، می‌تواند تأثیرات مخربی بر زندگی ما بگذارد. بدهضمی تا حدود زیادی به علت تغذیه‌ی نادرست به وجود می‌آید. خرمای سیاه به بهبود گوارش کمک زیادی می‌کند چون حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی بوده که نقش مهمی در انتقال غذا در سیستم گوارش دارد.

کمک به پیشگیری از برخی سرطان‌ها

همه‌ی ما از سرطان می‌ترسیم اما در میان ما افراد زیادی هستند که برای پیشگیری از ابتلا به سرطان اقدامات مفیدی انجام می‌دهند. هر چند پیشگیری خاصی وجود ندارد که صد در صد تضمین کند دچار سرطان نخواهیم شد اما کارهایی وجود دارد که ریسک سرطان را کاهش می‌دهد و خوردن خرما، یکی از آن‌هاست.


خرما سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی است که اگر همراه با سایر میوه‌ها و سبزی‌ها مصرف شود می‌تواند سلامت شما را در بلندمدت تحت تأثیر قابل توجهی قرار دهد.

کمک به افزایش وزن

دوست دارید کمی وزن اضافه کنید؟ خرمای سیاه کمکتان می‌کند تا به روش سالمی وزن اضافه کنید چون ویتامین، پروتئین و قند دارد.

افزایش سطح انرژی

صخره نوردهای حرفه‌ای که خوب می‌دانند قرار است چه کار کنند همیشه با خود کشمش و خرما دارند زیرا این میوه‌های خشک شده، راهی شگفت انگیز برای افزایش سطح انرژی هستند. ضمناً خرمای سیاه سرشار از قندهای طبیعی مانند فروکتوز، گلوکز و ساکاروز همراه با کربوهیدرات‌های ترکیبی است که انرژی فوری را برای ما تأمین می‌کنند.

تقویت سلامت موها

تقریباً زنی وجود ندارد که به فکر سلامت موهای خود نباشد. اما آیا راهکارهای درستی برای تقویت سلامت موهای خود در پیش می‌گیرید تا موهای درخشان و زیبا داشته باشید؟ شاید این را نمی‌دانستید اما بین چیزهایی که می‌خورید و ظاهر موهایتان یک ارتباط مستقیم وجود دارد. اگر رژیم غذایی شما خوب نباشد، موهایتان درخشش و شادابی خود را از دست می‌دهند. خرما حاوی مواد مغذی لازم جهت درمان ریزش مو و سایر مشکلات مربوط به آن است و می‌تواند حجم، قدرت و رنگ موهایتان را بهتر کند.

دسته بندیاجتماعي

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید خوردن کره برای بدن

آفتاب‌‌نیوز :

اگر شما فردی هستید که به‌طور منظم میوه، سبزیجات و سایر غذا‌های ضد سرطان را مصرف می‌کنید، مقداری کره را در ترکیب غذایی خود بگنجانید.

به‌عنوان تقویت‌کننده فوری طعم، کره می‌تواند طعم غذا‌های مورد علاقه ما را افزایش دهد، با این حال، مدت‌هاست که به بسیاری از ما گفته می‌شود که مصرف این مکمل خامه‌ای را به دلیل محتوای چربی اشباع بالای آن به حداقل برسانیم.

نتایج تحقیقات نوظهور از دهه ۱۹۵۰، با نام فرضیه رژیم غذایی قلب، نشان داد که مصرف چربی‌های اشباع شده خطراتی را برای سلامت قلب ما بر اساس نظر فعلی در غدد درون‌ریز، دیابت و چاقی ایجاد می‌کند.

برای چندین دهه، بسیاری از ما معتقد بودیم که کره برای سلامت ما بد است، با این حال، نتایج تحقیقات جدیدتر این ادعا را تغییر داده است. زمانی که کره با دقت مصرف شود، ممکن است واقعا برای سلامتی ما مفید باشد به ویژه هنگامی که صحبت از خطر سرطان است.

کره با سرطان مقابله می‌کند؟

ما با کمک بتاکاروتن کره با سرطان مقابله می‌کنیم. به گفته موسسه ملی سرطان ایالات‌متحده، این آنتی‌اکسیدان غذایی به جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از مواد شیمیایی مضر به نام رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند؛ چنین آسیبی با ایجاد سرطان مرتبط است.

دریافت مقدار زیادی بتاکاروتن از رژیم غذایی مهم است، اما مکمل‌ها داستان دیگری هستند. کارشناسان مرکز کوه سینا گزارش کردند که چگونه برخی از نتایج تحقیقات نشان داده‌اند که مکمل‌های بتاکاروتن ممکن است خطر ابتلا به سرطان، به ویژه سرطان ریه را در افراد سیگاری افزایش دهند.

توضیح احتمالی برای این ارتباط این است که منابع غذایی بتاکاروتن نسبت به مکمل‌ها، محافظت بیشتری در برابر آسیب سلولی دارند.

کره تنها یکی از بسیاری از محصولات لبنی است و رابطه بین مصرف لبنیات و خطر ابتلا به سرطان هنوز نیاز به تحقیقات بیشتری دارد. این امر به ویژه در مورد انواع مختلف سرطان صادق است. به‌عنوان مثال، بتاکاروتن موجود در کره ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه یا سرطان پروستات کمک کند، اما برخی از کارشناسان در مورد لبنیات برعکس می‌گویند.

مارگارین ماننده کره حیوانی با سرطان مقابله می‌کند؟

دکتر مرو مورس از مرکز پزشکی یکپارچه اندرسون اظهار کرد: ما شواهدی داریم که نشان می‌دهد ارتباط قوی‌تری با مصرف لبنیات و ایجاد سرطان پروستات وجود دارد.

وی افزود: لبنیات در عوض ممکن است در محافظت در برابر سرطان سینه و کولورکتال موثرتر باشد. در حالی که کره ممکن است به‌طور بالقوه محافظتی در برابر انواع خاصی از سرطان داشته باشد، آیا می‌توان همین موضوع را در مورد مارگارین نیز بیان کرد؟

این جایگزین محبوب کره در طول سال‌ها کمی تغییر کرده است. انتشارات سلامت هاروارد گزارش کرد که در گذشته، مارگارین حاوی مقادیر بیشتری چربی ترانس بود.

چربی‌های ترانس با افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و کلسترول بالا مرتبط هستند. علاوه بر این، تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۲ در مجله بین‌المللی سرطان منتشر شد، نشان داد که محتوای چربی ترانس موجود در مارگارین با افزایش حساسیت به برخی سرطان‌ها ازجمله سرطان ریه، رکتوم و سینه مرتبط است.

از آن زمان، بسیاری از مارگارین‌ها چربی‌های ترانس را حذف کرده‌اند و در عوض سرشار از چربی‌های غیراشباع (چربی‌های سالم) شدند، با این حال، کره و مارگارین هر دو دارای کالری بالایی هستند که در صورت مصرف بیش از حد می‌توانند خطراتی برای سلامتی ایجاد کنند.

کارشناسان توصیه کردند کره‌ای را انتخاب کنید که از گاو‌های علف‌خوار تهیه شدند یا از اسپری‌های زیتون یا آووکادو استفاده کنید، زیرا این‌ها منابع غنی‌تری از بتاکاروتن برای مبارزه با سرطان هستند. فقط مراقب هرگونه افزودنی در فهرست مواد تشکیل دهنده محصول باشید.

مواد تشکیل‌دهنده کره کدامند؟

کره منبع غذایی غنی از اسید لینولئیک کونژوگه (CLA) است، همچنین منبع خوبی از ویتامین A (از طریق محتوای بتاکاروتن) است. با این حال، کره منبع غنی چربی اشباع شده (از جمله اسید میریستیک) و کلسترول محسوب می‌شود که هر دو با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط هستند.

همانطور که در بالا ذکر شد، کره حاوی اسید لینولئیک کونژوگه است و نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، خواص ضد سرطان سینه دارد، اما چربی کره باعث افزایش سرطان سینه می‌شود و شواهد اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد که این عامل بر اثرات بالقوه مثبت محتوای اسید لینولئیک کونژوگه آن غلبه می‌کند.

چه میزان کره مصرف کنیم؟

توصیه شده است که مصرف چربی اشباع خود را به کمتر از ۱۰ درصد از کل کالری روزانه خود محدود کنید، به عنوان مثال، اگر روزانه ۲۰۰۰ کالری مصرف می‌کنید، این معادل ۲۲ گرم چربی اشباع شده یا تقریبا سه قاشق غذاخوری (۴۲ گرم) کره است، بنابراین، بهتر است یک تا ۲ قاشق غذاخوری (۱۴ تا ۲۸ گرم) در روز همراه با سایر چربی‌های سالم مانند روغن زیتون، آجیل، دانه‌ها، روغن نارگیل، آووکادو و ماهی‌های چرب مصرف شود.

کلام آخر

کره سرشار از مواد مغذی و ترکیبات مفیدی مانند بوتیرات و اسید لینولئیک کونژوگه است. محصولات لبنی پرچرب مانند کره با کاهش خطر چاقی، دیابت و مشکلات قلبی مرتبط هستند با این حال، کره سرشار از کالری و چربی اشباع شده نیز است و باید در حد اعتدال از آن لذت برد. بهتر است آن را در کنار ترکیبی از چربی‌های مفید برای قلب مانند روغن زیتون، آووکادو، آجیل، دانه‌ها و ماهی‌های چرب مصرف کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • فواید و مضرات سشوار برای مو
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • پهپاد‌های شگفت انگیز
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • فواید خوردن کره برای بدن