Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بوي بد دهان به هنگام صبح از جمله مشکلات شايعي است که اکثر افراد با آن درگيرند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از مجله سلامت، در حالي که تعداد اندکي از افراد پذيرفته اند( يا متوجه شده اند) که دهنشان صبح ها بوي بدي مي دهد، تقريبا همه ي ما مواقعي از آن رنج برده ايم.
به اين دليل درحالي که بوي بد دهان ممکن است بر اثر عوامل مختلفي از جمله بيماري لثه، مصرف تنباکو وحتي مشکلات مربوط به دستگاه گوارش باشد، اغلب نتيجه ي فرايند بسيار طبيعي کم کاري غدد بزاق دهان در هنگام خواب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بزاق راه طبيعي براي محافظت از ما در برابر بوي بد دهان است، بزاق سالم حاوي غلظت بالاي اکسيژن است که دشمن طبيعي باکتري هاي ناشي از بوي بد دهان مي باشد. کاهش بزاق در طول شب، با عادت خوابيدن با دهان باز ترکيب شده که بسياري از ما مستعد آن هستيم و شرايط مطلوب خشکي را ايجاد مي کند که به باکتري اجازه ي تکثير مي دهد. بعلاوه بيش از 200 دارو که معمولا تجويز مي شوند، مانند داروهاي ضد افسردگي، قرص هاي قلب و مسکن ها، عوارض جانبي شان خشکي دهان است. بنابراين به جاي استفاده از دهان شويه اي که يک دقيقه آن را در دهان خود مي چرخانيد، جهت مبارزه با بوي بد دهان پس از برخاستن از خواب چه کنيم؟
دندان ها را بيشتر مسواک زده ونخ دندان بکشيد
ذرات غذايي که در طول شب بين فواصل دندان قرار مي گيرند، جذب کننده هاي اصلي باکتري مي باشند. زماني که باکتري به اين ذرات جذب شود، گاز مضري آزاد مي کند که باعث ايجاد بوي بد دهان مي شود. بنابراين قبل از اينکه چاره اي براي آن بيانديشيد، به مدت پنج دقيقه دندان ها را مسواک زده و نخ دندان بکشيد و با اين کار هرگونه ماده ي غذايي که در طول روز در دهانتان انباشته شده را از بين ببريد. پس از استفاده از نخ دندان از خوردن و آشاميدن هر چيزي بهجز آب خودداري کنيد.
زبان خود را تميز کنيد
زبان شما بزرگترين منبع براي تجمع باکتري هاي بد بو مي باشد و به همين دليل بايد مرتب تميز شود. حتي با مسواکتان نيز مي توانيد آن را تميز کنيد يا درصورتي که تميز کردن زبان با مسواک برايتان مشکل ايجاد مي کند، از زبان شوي استفاده کنيد. زبان شوي را ته زبان خود قرار دهيد و دو يا سه بار آن را به زبان خود بکشيد. جهت حفظ دهان از باکتري هايي که سبب بد بو شدن آن مي شوند، حداقل يکبار در روز اين کار را بلافاصله پس از مسواک زدن انجام دهيد.
از ضد عفوني کننده ها پرهيز نمائيد
کافئين، الکل و ديگرضد عفوني کننده ها مانند تنباکو خشکي دهان را تشديد مي کنند، بنابراين مراقب عادات خوراکي خود باشيد. اين مورد درخصوص دهانشويي که مصرف مي کنيد نيز صدق مي کند. از آنجا که بسياري از فورمول ها حاوي الکل هستند، به دقت برچسب محصول را بخوانيد تا اطمينان حاصل نمائيد که دهان شوي بدون الکل مصرف مي کنيد. مگر اينکه حاوي زايليتول باشد، يک الکل قندي که باعث توليد بزاق مي شود.
آدامس
جريان بزاق را در طول روز با جويدن آدامس افزايش دهيد، يا اگر خيلي احساس خستگي مي کنيد، آب نبات نعنايي بمکيد. فقط از آنجايي که مصرف بيش از حد مواد شيرين، ممکن است توليد باکتري بد را تحريک نمايد، اطمينان حاصل کنيد که انواع بدون قند آن را انتخاب مي کنيد.
با بيني تنفس کنيد
ممکن است عجيب به نظر برسد اما کاري است که بسياري افراد هر شب انجام مي دهند. براي بسياري از ما که از را دهان تنفس مي کنيم، فکر کردن به اينکه خود را منحصرا مجبور به تنفس از راه بيني نمائيم کار دشواري است اما با اين کار رطوبت دهان در هنگام بيدار شدن از خواب حفظ مي شود و علاوه برحفظ رطوبت مي توانيد باکتري هاي بد بوي دهان را از بين ببريد. دهاني که خشک شده باشد، بوي بدي مي دهد به همين دليل صبح بعد از خواب بوي بد دهانتان بدتر مي شود.
موز بخوريد
احتمالا از خاصيت بد بو بودن برخي مواد غذايي مانند پياز، سير، پنير و قهوه آگاهي داريد، اما آيا مي دانستيد رژيم هاي غذايي کم کربوهيدرات، باعث بوي بد دهان مي شوند. اساسا هنگامي که بدن شما براي توليد انرژي بجاي تبديل کربوهيدرات به انرژي از تبديل چربي استفاده مي کنيد، سعي کنيد کربوهيدرات هاي مفيد مانند سيب و موز را به عنوان تنقلات در رژيم غذايي خود بگنجانيد. همچنين مي توانيد از موز جهت سفيد کردن دندان نيز استفاده کنيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتاب آب دهان بر روی پرچم فلسطین توسط پلیس آمریکا + فیلم

دریافت 1 MB کد خبر 848903 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • از استخر‌های بزاق تا وجود میلیون‌ها باکتری در دهان
  • مست عشق ؛ علیرضا قربانی
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • سریع‌ترین راه‌های از بین بردن بوی سیر دهان
  • پرتاب آب دهان بر روی پرچم فلسطین توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند