Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی،«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که مسکو در حال تهیه پیش نویسی درباره منطقه«الغوطه شرقی» در نزدیکی دمشق است.

ریابکوف گفت که کشورش درحال تهیه کردن پیش نویسی در شورای امنیت سازمان ملل درباره الغوطه شرقی در سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به خبرنگاران گفت: درباره مساله آتش بس انسانی باید گفت که این مساله بستگی به چگونگی مسیر تهیه این پیش نویس دارد و این مساله نیز حل می شود.این یک قطعنامه درباره مسائل انسانی به شکل عمومی است.

مرکز روسی آشتی میان طرف های سوری نیز اعلام کرد که گروه های مسلح در الغوطه  شب گذشته  به این مرکز به شدت حمله کردند اما هیچ کدام از نظامیان روس آسیبی ندیدند.

این مرکز در بیانیه ای تأکید کرد که اوضاع در الغوطه شرقی رو به وخامت رفته است و گروه های مسلح در این منطقه طی 24 ساعت گذشته 6 بار به مناطق مسکونی دمشق حمله کردند و 14 راکت به دمشق شلیک کردند که در نتیجه آن 9 غیرنظامی زخمی شدند.

از سوی دیکر،«روبرت فورد» سفیر سابق آمریکا در سوریه گفت که درگیری ها در الغوطه شرقی فقط به دو شکل به پایان می رسد اولی تسلیم شدن گروه های مسلح و درخواست آنها برای شرایطی شبیه آن چه در سال 2016 در حلب رخ داد یعنی خروج آنها و خانواده های شان از این منطقه و دومی ورود نیروهای نظامی خارجی است که باعث شود حمله ارتش سوریه به گروه های مسلح در این منطقه متوقف شود.

در همین حال، برخی منابع اعلام کردند که گروه های مسلح هوادار ترکیه در منطقه «عفرین» با نیروهای مردمی وابسته به ارتش سوریه که روز گذشته وارد عفرین شدند درگیر شدند.

این منابع گفتند که این گروه ها نیروهای مردمی را با توپخانه گلوله باران کردند اما از تلفات احتمالی این حمله گزارشی منتشر نشده است.

نیروهای مردمی سوریه روز گذشته با وجود تهدیدهای ترکیه و نیز حملات ارتش ترکیه به راه ها و ورودی های عفرین برای جلوگیری از وارد شدن این نیروها به عفرین اما این نیروها موفق شدند وارد این شهر شوند تا با ارتش ترکیه و گروه های مسلح سوری هوادار آنکارا مقابله کنند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۸۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در شمال عراق و سوریه ۴ نفر از عناصر گروهک تروریستی پ ک ک / ی پ گ را از پای درآورده اند.

وزارت دفاع ترکیه همچنین بر ادامه مبارزه قاطع با گروهک‌ های تروریستی تا نابودی آخرین عنصر تروریستی تاکید کرد.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: ۴ تروریست پ ک ک / ی پ گ از جمله ۳ نفر در منطقه عملیاتی پنجه قفل و یک نفر در منطقه عملیاتی سپر فرات از پای درآمدند.

ارتش ترکیه ۹ اکتبر ۲۰۱۹ با مشارکت نیروهای مسلح تحت حمایت خود در شمال سوریه، عملیاتی را با عنوان چشمه صلح در شرق رودخانه فرات آغاز کرد و طی آن توانست کنترل ۲ شهر تل ابیض و رأس العین را به دست بگیرد.

این در حالیست که ترکیه در سال‌ های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از دمشق و بغداد بارها به خاک عراق و سوریه تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض این دو کشور را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6097649

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق