Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت از راه‌اندازی 12 انستیتو تحقیقاتی در دانشگاه‌ها و پژوهشگاهای کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر در دانشگاه‌های تهران،‌ شریف و علم و صنعت این انستیتوها راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایسنا، بیطرف امروز در حاشیه راه‌اندازی انستیتو فرآورش گاز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این انستیتو یکی از انستیتوهای 12 گانه تحقیقاتی است که از سوی وزارت نفت با مشارکت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه راه‌اندازی می‌شود، افزود: هدف از تاسیس این انستیتوها به کارگیری ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها در انجام پروژه‌های کلیدی و توسعه فناوری و تدوین دانش فنی در حوزه پایین‌دستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بر این اساس، با امضای قراردادی میان شرکت ملی گاز و پژوهشگاه صنعت نفت اقدام به تاسیس انستیتویی در حوزه فرآورش گاز شد تا از این طریق فعالیت‌های پژوهشی و تخصصی در این حوزه اجرایی شود.

بیطرف با اشاره به راه‌اندازی انستیتو فرآورش گاز در پژوهشگاه نفت، خاطرنشان کرد: این انستیتو از یک ساختار ویژه برخوردار است که از شبکه‌ای از هیات علمی دانشگاه‌های داخلی و خارجی و مشاوران ایرانی برخوردار خواهد شد.

وی تدوین دانش فنی در زمینه‌های مختلف را از ماموریت‌های این انستیتو نام برد و یادآور شد: در این انستیتو تلاش می‌شود تا زنجیره ارزش در بخش هیدروکربور ایران در حوزه گاز ایجاد شود.

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت با تاکید بر تنوع محصولات در بخش هیدروکربوری گاز و نفت گفت: تنوع محصولات در این حوزه روز به روز در حال افزایش است، از این رو هر چه دانش بشر در این زمینه افزایش یابد، می‌تواند محصولات جدیدی را ابداع کرده و منجر به خلق ثروت شود.

بیطرف با بیان اینکه نسل فعلی در کشور باید از این منابع خدادادی حداکثر استفاده را کند، تاکید کرد: علاوه بر آن باید زمینه استفاده بیشتر در نسل‌های آتی را فراهم کند که این انستیتو گام مهمی را در این زمینه برمی‌دارد.

وی با تاکید بر اینکه این انستیتوهای تحقیقاتی در 12 دانشگاه و پژوهشگاه کشور راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر در دانشگاه تهران، شریف و علم و صنعت راه‌اندازی شده است و به تدریج بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: معاونت مهندسی و پژوهش وزارت نفت چک‌لیستی را آماده کرده است و برای هر یک از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها که بر اساس این چک‌لیست، زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده باشند، اقدام به برگزاری مراسم افتتاحیه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۸۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال

استاندار کردستان در شورای برنامه‌ریزی استان در سنندج اظهار کرد:  جهش تولید با استفاده از ظرفیت و مشارکت مردمی تکلیفی است که مقام معظم رهبری در سال‌جاری از ما مطالبه کرده‌ان و این مهم بدون مشارکت مردم در حوزه اقتصاد و رفع مشکلات محقق نمی شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: در کنار جهش تولید موضوع مشارکت مردم بسیار مهم است و باید در این حوزه برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه مسئولان باید زمینه را برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال فراهم سازند، بیان کرد: جامعه دانشگاهی و جوانان متخصص در هر حوزه باید دسترسی لازم را به برنامه‌هایی که دستگاه‌های دولتی ارائه می‌کنند داشته باشند تا در مورد آن نظر دهند.

کردستان ظرفیت ایجاد بندر خشک را دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: استقبال از افتتاح راه آهن نشان می‌دهد این ظرفیت در قالب بندر خشک در این استان وجود دارد که باید از آن به نحو احسن استفاده شود.

کیومرث حبیبی با بیان اینکه خیلی از محصولات که در کردستان تولید و یا از کشور عراق وارد می‌شود از طریق بندر خشک به سایر نقاط دور و نزدیک کشور ارسال می‌شود، گفت: از کردستان به سمت دورترین نقاط ایران زاهدان و از آنجا به پاکستان و ... محصولاتی که تولید می‌شود صادر خواهد شد.

 وی بیان کرد: قرارداد ۷ هزار تن غلات و ۴۰۰ هزار تن سیمان با کشور عراق بسته شده و از طریق سیستم راه آهن در حال انتقال به مرز شلمچه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره