Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت صادق نجفی روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: برنامه سال آینده این سازمان ایجاد، احیا و فعال سازی 31 هزار و 500 واحد صنعتی است.
وی ضمن یادآوری فعالیت 85 هزار واحد صنعتی در کشور گفت: 66 شهرک و ناحیه صنعتی و 9 منطقه ویژه اقتصادی در کشور فعال است و 90 درصد آنها صنایع کوچک محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** راهبرد توسعه صنعتی و معدنی
براساس این گزارش، رضا رحمانی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این گردهمایی گفت : راهبرد توسعه صنعتی و معدنی همواره مورد تاکید قرار داررد و باید منطبق بر طرح آمایش سرزمین و مزیت های منطقه ای تدوین شود.
وی افزود : یکی از کارهای مهم پیش رو ساماندهی صدور جواز تاسیس است، هماهنگی در این مورد باید مورد توجه رؤسای سازمانها و مدیران شهرکهای صنعتی استانی قرار گیرد.
وی تصریح کرد : هدف از این گردهمایی بررسی طرح شناسایی ظرفیت های تولید ملی بر اساس راهبردهای پنج گانه اقتصاد مقاومتی است.
رحمانی یاد آور شد : این طرح کار مشترکی میان معاونت طرح و برنامه و سازمانها و شهرکهای صنعتی استانی است که اطلاعات و آمار آن در مدت سه ماه باید جمع بندی شود.
وی تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را مهم خواند و گفت: توجه به مناطق محروم مورد تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و تکمیل زنجیره های تولید به عنوان یک سیاست اصولی و در چارچوب اقتصاد مقاومتی با اهمیت است .
به گفته رحمانی بر اساس آخرین آمار در طرح رونق تولید به ۱۹ هزار و ۳۹۹ واحد تولیدی حدود ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
رحمانی یادآور شد : فضای کسب و کار کشور در دولت یازدهم بهبود حدود ۳۰ پله ای داشت و به رتبه ۱۲۴ رسید، اما باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
وی خواستار آن شد تا اجرای احکام برنامه ششم توسعه و اولویت های ابلاغی ستاد اقتصاد مقاومتی با توجه ویژه ای در دستور کار قرار گیرد.
معاون وزیر صنعت افزود : ایجاد ۴۵۰ هزار شغل برای سال ۹۶ هدف گذاری شده و در ۱۰ ماهه امسال ۳۵۸ هزار شغل در این بخش بوجود آمد و برای سال ۹۷ ایجاد ۵۳۰ هزار فرصت شغلی هدف گذاری شده است.
رحمانی تاکید کرد: تکمیل ۵۰ طرح مهم و ملی ظرفیت های تولید کشور بالا می رود و رؤسای سازمانهای استانی نیز توجه ویژه ای به این امر باید داشته باشند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری گروگان گیر در یک واحد صنعتی در ایوانکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان گفت : این گروگان گیری پیش از ظهر امروز دوشنبه ششم فروردین رخ داد و عامل گروگاانگیری با سلاح گرم مدیر واحد تولیدی را تهدید کرد.

 سرهنگ میراحمدی با اشاره به سرعت عمل پلیس در حضور در محل حادثه گفت : مهاجم ضمن گروگان گرفتن سه نفر  ، مدیر واحد صنعتی را مجروح کرد ولی با عملیات ضربتی پلیس دستگیر شد .

وی افزود : مهاجم اختلافات مالی را عامل گروگان گیری عنوان کرد.

 

دیگر خبرها

  • صنعت نفت در دولت سیزدهم با اقدام‌های جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • تشکیل پرونده تخلف برای ۳ واحد خبازی در قائمشهر
  • ۲۸ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف در زابل تشکیل شد
  • شناسایی ۴ واحد صنفی گرانفروش در تنکابن
  • دانشکده‌ هوش مصنوعی در تبریز تاسیس می شود
  • افزایش میزان اشتغال در بخش صنعت گناباد
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • ۹ پرونده تخلف صنفی طرح نظارتی نوروز و ماه رمضان در ایرانشهر تشکیل شد
  • دستگیری گروگان گیر در یک واحد صنعتی در ایوانکی
  • اجرای بیش از ۳۹ هزار کیلومتر خطوط انتقال پرفشار گاز در کشور