Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تقویت بوم‌گردی مهم‌تر از ساخت هتل‌های ۵ ستاره در استان است گفت: مثلا به جای هتل زدن در کندوان، در خانه‌های قدیمی با لباس‌های قدیمی و غذاهای قدیمی از گردشگران پذیرایی شود. ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، مجید خدابخش صبح امروز در جلسه مشترک ستاد تبریز 2018 با بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد با اشاره به اینکه ارتباط با بخش خصوصی در رویداد تبریز2018 کم بوده است اظهار داشت: باید از ظرفیت بخش خصوصی بیش از این بهره‌گیری شود که نیازمند به میدان آمدن بخش خصوصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تبریز در عرصه‌های بین‌المللی، افزود: این معرفی به زبان‌ها و روش‌های مختلف می‌تواند انجام شود که استفاده از پتانسیل شبکه‌های برون مرزی و داخلی برای تبلیغ تبریز اهمیت ویژه‌ای دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه رشیدپور به عنوان یک تبریزی، حاضر است ویژه برنامه عید نوروز را از بازار تبریز به صورت زنده اجرا و پخش کند گفت: می‌توان از ظرفیت همه تبریزی‌ها در ایران و خارج از ایران استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه باید کلیپ‌های یک دقیقه‌ای که در حد فیلم سینمایی تاثیرگذار است را تولید و پخش کنیم ابراز داشت: همه ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی تبریز باید به کل دنیا معرفی و عرضه شود.

خدابخش به برخی از اقدامات زیرساختی برای آینده گردشگرپذیری در تبریز اشاره کرد و گفت: 9 هتل در تبریز در دست احداث است که تا سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

وی با تاکید بر اینکه اصلی ترین ماموریت ما جذب گردشگر خارجی برای بهبود اقتصاد گردشگری است تصریح کرد: یکی از روش‌های جذب گردشگر، نمایشگاه‌ها، استفاده از ظرفیت تورگردانی‌ها و برگزاری رویدادهای بین المللی در تبریز است که باید از همه ابزارها برای دعوت و حضور گردشگران در تبریز استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از اینکه هنوز به گردشگران خارجی به ویژه برنامه‌های سال 2018 از مثلث طلایی گردشگری شیراز، اصفهان و یزد نام می‌برند، گفت: باید تبریز2018 زمینه ای باشد که این مثلث را باید به مربع تبدیل کنیم و از حضور گردشگران در تبریز هم استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید برای تورهای خارجی سه روزه برنامه کامل سه روزه داشته باشیم ابراز داشت: اماکن مهمی از جمله رَبع رشیدی باید آماده حضور گردشگران شود که این مکان مهم به عنوان شهر بی‌نظیر دانشگاهی 700 سال گذشته تا نوروز آماده بازدید گردشگران می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی بر برطرف کردن مشکلات گردشگر خارجی حاضر در تبریز را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از مشکلات  گردشگران، نبود کارتخوان‌های ویژه خرید با کارت‌های بانکی خارجی است که خوشبختانه بانک ملی اعلام آمادگی کرده تا در شعبات خود کارت‌های اعتباری خارجی را بپذیرند که یکی از زیرساخت‌های مهم در اقتصاد گردشگری است.

وی با بیان اینکه الکترونیکی شدن ویزا هم برای راحتی تردد گردشگران بسیار مهم است خاطرنشان کرد: در مذاکره با وزارت خارجه این ظرفیت در تبریز راه‌اندازی شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تبریز 2018 فرصتی است که در طول 2018 باید از سرمایه‌گذاری‌های فکری و فرهنگی استفاده شود تصریح کرد: بهره‌برداری از رویداد گردشگری تبریز2018 بعد از این رویداد خواهد بود چرا که اگر خدمات ما استاندارد بوده و ظرفیت‌ها به خوبی معرفی شوند، مهمانان جدید به این شهر سفر خواهند کرد.

خدابخش با بیان اینکه تقویت بوم‌گردی مهم تر از ساخت هتل‌های 5 ستاره در استان است ابراز داشت: مثلا به جای هتل زدن در کندوان، در خانه‌های قدیمی با لباس‌های قدیمی و غذاهای قدیمی از گردشگران پذیرایی شود و این برای گردشگران جذابیت دارد.

انتهای پیام/ح

R7887/P1357/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان

به گزارش خبرنگار مهر، اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان اسکواش ایران به همت هیأت اسکواش آذربایجان شرقی، به میزبانی تبریز با حضور ۲۲ ورزشکار دختر از ششم اردیبهشت ماه در خانه اسکواش تبریز آغاز شده و تا ۱۰ اردیبهشت ادامه دارد.

یسنا ولیزاده بازیکن کمتر از ۱۳ سال البرز تنها نماینده دعوت شده به اردوی تمرینی تیم‌های ملی است که برای دومین بار متوالی در تمرینات حاضر شده است.

مستانه کرم پور و سوسن طوفانی به عنوان مربیان تیم ملی نوجوان و جوانان و حنانه حقیقی و نیره هاشمی از آذربایجان شرقی به عنوان دستیاران مربی منصوب شدند.

کد خبر 6090923

دیگر خبرها

  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز