Web Analytics Made Easy - Statcounter


پخش کنندگان و تهیه کنندگان فیلم های ایرانی می توانند تا ۱۰ اسفند برای ثبت نام در بخش مرور سینمای ایران یا «نمایش های بازار» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر اقدام کنند.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، آتوسا قلمفرسایی مسئول دبیرخانه فیلم های ایرانی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام کرد: جشنواره جهانی فیلم فجر پس از دو دوره برگزاری منظم نمایش های بازار و استقبال مهمانان خارجی از این بخش امسال نیز با هدف تداوم سیاست معرفی تولیدات سالانه سینمای ایران شامل فیلم های بلند، کوتاه داستانی و مستند محصول سال ۱۳۹۶ به مدیران جشنواره ها، پخش کنندگان بین المللی، خریداران و مهمانان خارجی اقدام به اکران محدود برگزیده‌ای از فیلم های متقاضی در «نمایش های بازار» خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: نمایش های بازار بخشی است که در اکثر بازارهای بین الملی فیلم دنیا وجود دارد و هدف  از برگزاری این بخش در جشنواره جهانی فیلم فجر ایجاد امکانی برای نمایش پرده‌ای فیلم های ایرانی و معرفی به جشنواره های خارجی یا انتخاب آن توسط پخش کننده های بین المللی است.

مسئول دبیرخانه فیلم های ایرانی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با اشاره به اینکه در این بخش هر فیلم تنها ۲ بار نمایش داده می شود، توضیح داد: اولویت با مهمانان خارجی، پخش کنندگان بین المللی، مدیران فستیوال های داخلی و خارجی و مدعوین ویژه جشنواره چه داخلی و چه خارجی است. فیلم های حاضر در این بخش برای عموم به نمایش درنمی‌آید و از این رو حقوق اولین نمایش خود را از دست نمی دهند و می توانند در بخش های اصلی  جشنواره های دیگر حضور پیدا کنند.

قلمفرسایی افزود: مهلت ثبت نام فیلم ها در بخش نمایش های بازار تا ۱۰ اسفند است اما مهلت ارسال آثار با هماهنگی دفتر جشنواره و تا ۲۰ اسفند صورت می‌گیرد. فیلم ها باید حتما زیرنویس انگلیسی داشته باشند و نسخه دی سی پی آنها به دفتر جشنواره تحویل داده شوند، اما چنانچه نسخه دی سی پی موجود نیست صاحبان آثار با هماهنگی مدیران جشنواره می توانند نسخه بلوری را تحویل دهند.

به گفته وی، اگر اثری پخش کننده بین‌المللی دارد لازم است پخش کننده اقدام به ثبت اثر کند در غیر این صورت تهیه کننده می تواند فیلم را به ثبت برساند و به دفتر جشنواره ارایه کند.

مسئول دبیرخانه فیلم های ایرانی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره شروط پذیرش آثار گفت: فیلم های کوتاه، مستند، انیمیشن، داستانی و بلند تولید سال ۹۶ در این بخش جای دارند ولی به دلیل محدودیت امکان نمایش، این آثار هم توسط دبیر جشنواره انتخاب می شوند. طبق آیین نامه، فیلم های کوتاه باید زیر ۱۵ دقیقه و فیلم های بلند بالای ۷۵ دقیقه باشند. محل نمایش هم تنها در کاخ جشنواره است.

وی در پایان خبر داد: صاحبان و پخش کنندگان آثار محدودیتی از لحاظ تعداد برای ثبت فیلم ندارند و هر تعداد اثر که شرایط این بخش را داشته باشد می‌تواند از سوی آنها ثبت شود.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سید رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

true برچسب ها : آتوسا قلمفرسایی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر فیلم سینمایی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۹۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران مستند «قوی دل» در گروه هنر و تجربه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مراسم رونمایی و نمایش ویژه فیلم مستند «قوی‌دل» عصر فردا سه‌شنبه (۲۸ فروردین) با حضور عوامل فیلم در پردیس سینمایی چارسو برگزار و از فردای آن روز در سینما‌های منتخب این گروه در تهران و شهرستان‌ها به نمایش در خواهد آمد.

مستند «قوی‌دل» با تلفیق روایتی جدی و طنز، به بهانه بازخوانی یکی از پرونده‌های جنجالی قضایی کشور به بحث عدالتخواهی و ضرورت نظارت همگانی در سطح جامعه می‌پردازد.

عوامل مستند «قوی‌دل» عبارتند از؛ تهیه‌کننده: سعید الهی، کارگردان: علی فراهانی صدر، پژوهشگر: آرش خلیلی، نویسنده: علی رستم‌آبادی، مدیر تصویربرداری: هادی زهره کاشانی، صدابردار: حسین خانی، اصلاح نور و رنگ: علی شریفی، تدارکات: امیرمهدی عزیزی، مجری صحنه: مجید عرفانیان، مدیر تولید: جواد قاسمی، مجری طرح: دیبا فیلم، محصول: مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

«قوی‌دل» در جشنواره مستند «سینماحقیقت» موفق به کسب جایزه ویژه هیات داوران، جایزه ویژه شهید آوینی، جایزه ویژه تماشاگران، جایزه دبیر جشنواره به شخصیت مستند شد و در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر تندیس بلورین بهترین فیلم مستند بلند را دریافت کرد.

دیگر خبرها

  • اعلام فیلم‌های دوهفته کارگردانان جشنواره کن
  • مرور آثار داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو
  • «قوی‌دل» به «هنر و تجربه» رسید
  • مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
  • راهیابی پویانمایی «پیچ تاریخی» به جشنواره مسکو
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو
  • اکران مستند «قوی دل» در گروه هنر و تجربه
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین المللی فیلم مسکو
  • «قوی‌دل» به هنر و تجربه رسید
  • سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد