Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با اختراع سردوش کاهنده مصرف آب، توانست میزان هدر رفت آب شیرین را به صورت چشم‌گیری کاهش دهد.

امین آذرپیوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با تشریح اختراع سردوش کاهنده مصرف آب اظهار کرد: «پک سردوش کاهنده مصرف آب میزان مصرف آب را به طور چشم‌گیری کاهش می‌دهد به نحوی که میزان مصرف آب را در یک دقیقه به کمتر از ده لیتر می‌رساند؛ این در حالی است که میزان مصرف با استفاده از سردو‌ش‌های معمولی با بالاترین فشار حدود چهل و هشت لیتر بر دقیقه خواهد بود و با این میزان کاهش شاهد خروجی بسیار مطلوبی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

آذرپیوند بیان کرد: «این نوع سردوش‌های کاهنده مصرف آب را می‌توان در بخش‌هایی چون روشویی با شست‌وشوی بسیار مطلوب، ظرفشویی با پاک‌کنندگی بالا و شست‌وشویی بسیار سریع، حمام با پاک کنندگی بسیار بالا شست‌وشوی سریع و دارای خاصیت ماساژوری در ناحیه برخورد مورد استفاده قرار داد.»

وی تأکید کرد: «سردوش‌های کاهنده مصرف آب می‌توانند نسبت به بخش عمده‌ای از هدررفت آب جلوگیری کنند. بنابراین ساخت این نمونه از سردوش‌های کاهنده مصرف آب موجب صرفه‌جویی 85 درصد در مصرف آب شیرین خواهد شد که با اضافه کردن سنسورهای هوشمند می‌توان درصد صرفه‌جویی را افزایش داد.»

سردوش‌های کاهنده مصرف آب می‌توانند نسبت به بخش عمده‌ای از هدررفت آب جلوگیری کنند. بنابراین ساخت این نمونه از سردوش‌های کاهنده مصرف آب موجب صرفه‌جویی 85 درصد در مصرف آب شیرین خواهد شد که با اضافه کردن سنسورهای هوشمند می‌توان درصد صرفه‌جویی را افزایش داد

این مخترع جوان کاهش مصرف آب در مصارف خانگی و بخش‌هایی از صنعت را باعث افزایش مزایای زیست محیطی عنوان کرد و افزود: «انواع مختلفی از سردوش‌های کاهنده مصرف آب در صنعت شناخته شده است که در همه موارد این کاهنده‌ها شامل ورودی که بصورت رزوه‌ای بر روی شیرها یا علمک دوش نصب می‌‌شوند و بیشتر از تفلون، پلاستیک، برنج و یا استیل ساخته شده‌اندکه به منظور کاهنده‌های مصرف دارای ویژگی‌های دیگر نیز بوده و از نظر قیمت برای مصرف کننده به صرفه نیست. با این حال اکثر کاهنده‌های مصرف آب علاوه بر میزان مصرف و قیمت بالا دارای خروجی مناسب و رضایت‌بخش نیستند و همچنان شاهد مصرف بالای آب خواهیم بود.»

آذرپیوند خاطرنشان کرد: «میزان مصرف با استفاده از سردوش‌های معمولی با بالاترین فشار آب چهل و هشت لیتر بر دقیقه خواهد بود. از طرفی میزان مصرف آب به مقدار کمتر از ده لیتر بر دقیقه به صورت یک نواخت با خروجی بسیار مطلوب و رضایت‌بخش می‌تواند عدد مناسب و توجیه کننده‌ای باشد؛ میزانی که ده دقیقه مصرف آن برابر عددی کمتر از صد لیتر بر دقیقه خواهد بود. این سردوش‌ها با این میزان مصرف، کارایی و بازده بسیار بالا، خاصیت ماساژوری یا فیزیوتراپیک در بخش حمام، دارای دریافت خروجی مطلوب در روشویی و ظرفشویی که موجب رضایت‌مندی مصرف کننده نیز قرار خواهد گرفت، هستند.»

دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان ورود این محصول به بازار را در بالا بردن سطح کیفی مردم، بسیار مطلوب توصیف و اظهار کرد: «با توجه به کاهش میزان مصرف آب در مصارف خانگی علاوه بر کاهش میزان مصرف منجر به کاهش مصرف سایر انرژی‌های دیگر نظیر گاز و برق و در نهایت صرفه‌جویی در هزینه خانوارها خواهد بود.»

وی گفت: «یکی از دغدغه‌های بزرگ کشور بحران آب است که در این میان بخش زیادی از هزینه‌ها صرف تصفیه و انتقال می‌شود که بخش عمده آن با مصرف در شست‌وشو و حمام به هدر می‌رود.»

آذرپیوند با بیان نحوه دست‌یابی به این فناوری تشریح کرد: «در ابتدا این ایده بدین گونه بود که آب توسط دستگاه فشار (همانند دستگاه کارواش) به سمت خروجی هدایت شود و سپس با فشار معقول و لازم از سردوش مورد نظر خارج شود. اما با توجه به عدم تأمین هزینه دستگاه برای همه اقشار جامعه از یک سو و درگیر کردن بخش انرژی برق از سوی دیگر باعث شد که این ایده با شرایط ذکر شده منحل و به جای آن ایده‌ای جدید به کار گرفته شود.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۰۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند

فارس- مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز از صرفه جویی ۲۵۰ مگاواتی در توزیع برق شیراز با نصب کنتورهای هوشمند در این کلانشهر خبر داد.

محمد رضا سلاحی با اشاره به ابلاغ 180 برنامه عملیاتی شرکت توانیر برای گذر موفق از پیک تابستان 1403 گفت: توسعه اتوماسیون و هوشمندسازی به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم ماموریت‌های ابلاغی شرکت توانیر یکی از کلید واژه‌های مهم در کنترل پیک بار مصرف است که در تامین پایدار برق، رشد بهره وری، افزایش ضریب اطمینان و ایمنی، مدیریت بار، کاهش هزینه نقش بسزایی دارد.

وی در گفتگو با تسنیم گفت: با هدف ارتقای شاخص قابلیت اطمینان شبکه، با اختصاص اعتبارات ویژه، اقدامات شاخصی در نصب کنتورهای هوشمند، طرح‌های هوشمندسازی و کنترل‌پذیری شبکه توزیع اجرایی شده است.

وی گفت از سال 1401 تاکنون با نصب 200 کلید فرمان پذیر در شبکه‌های برق این شرکت، هوشمندسازی در شبکه‌های برق این شرکت رشد ده برابری داشته است.

منبع: قدس آنلاین تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند